PDA

Se fuld version : sms

hvid
29-11-09, 18:01
hejsa
er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan modtage sms fra filippinerne
de kan godt modtage mine
jeg har tdc

sysop32
29-11-09, 18:12
1. De har ikke nok load på kortet - 160 karakterer (alm. kort sms) koster 15 pesos.

2. Deres tlf udbyder er "overloaded" - beskeder sættes i kø. De dukker sædvanligvis op efter 1 - 6 timer.

Der ud over vil jeg da anbefale dig, at installere messengeren Chikka på din computer. Så kan du sende gratis til dem, og det koster dem kun Php2.50 per besked at returnere et svar.

Brox
29-11-09, 19:38
Hej Hvid,

Hvor er jeg på en måde glad du spørg om det.

Jeg har nemlig samme problem da vi skiftede fra Telenor til TDC på mit arbejde.

Mit TDC nummer som jeg har har haft siden august vil bare ikke modtage SMS fra min kærste men jeg kan godt sende til hende unden problemmer.

Jeg har så i starten brugt et taletids kort fra Lebara som jeg har bedt hende skrive tilbage på og den skiftede jeg så over i min arbejdstelefon til tider for at check beskeder fra hende og de kom frem uden problemmer.

Jeg har haft TDC til at se på sagen 3 gang og hver gang ender det med at de siger at der er udbyder på Filipinerne som har et problemet.

Min kærste har Globe som udbyder men hun har ikke testet med et Smart taletidskort for at se om den ville virke.

Jeg har nu købt en ny telefon med privat nummer så den kan vi uden problemer skrive frem og tilbage på.

Men jeg ville da gerne ligesom dig gerne have det problem løst så mit TDC nummer kan virke til at modtage SMS på.

Hilsen
Brox

bse4792
29-11-09, 21:52
det er meget simpelt, eftersom tdc har aftale med smart og sonofon med globe, derfor kan du ikke modtage på dit danske nr, samt sende til hende, de er lost in space, men det mystiske er at mms nogen gange går i gennem selv på tværs af de aftaler.

så hvis kæresten har smart skal du have tdc, og hvis globe, sonofon...

når jeg nu siger sonofon og tdc, så er det selvfølgelig som netværk

hvid
29-11-09, 23:36
hejsa igen

tak for svarene

jeg kan ligesom brox godt sende til dem men ikke modtage jeg ved ikke hvad teleselskab de bruger

men der er ikke andet for at skifte til 1 andet teleselskab

sysop32
30-11-09, 08:37
Jeg kan da lige uddybe lidt m.h.t. selskaberne:

Får du eksempelvis CBB, kan du kun sende/modtage til/fra Globe. Jeg er næsten sikker på, at det samme gælder for Lebara, da jeg engang havde det selskab og slet ikke kunne sende eller modtage fra/til Smart.

maxjolt
30-11-09, 10:19
det er meget simpelt, eftersom tdc har aftale med smart og sonofon med globe, derfor kan du ikke modtage på dit danske nr, samt sende til hende, de er lost in space, men det mystiske er at mms nogen gange går i gennem selv på tværs af de aftaler.

så hvis kæresten har smart skal du have tdc, og hvis globe, sonofon...

når jeg nu siger sonofon og tdc, så er det selvfølgelig som netværk

Hmm, det var interessant.
Min kones filippinske sim-kort er fra globe, og min telefon er TDC - alligevel har vi aldrig haft problemer med at sende/modtage sms'er fra hinanden...
Dog er min telefon yderst interesseret i at sende den samme sms 5-25 gange til modtager når jeg befinder mig på filippinerne og ønsker at sms'e hjem...

bse4792
30-11-09, 18:17
Jeg vil sige jeg er lidt usikker på tdc/globe... men sonofon/smart virker ikke... pga de så kaldte roaming aftaler... sonofon/telnor kan slet ikke sende til smart og jeg har endnu ikke fået en eneste sms fra smart... disse oplysninger stammer fra cbb.

Brox
30-11-09, 22:48
Tak for jeres informationer.

Jeg tror dog heller ikke det er prg. TDC/Globe ikke kan tale sammen, men det er åbenbart ged i nogen af deres nummer enten hos TDC eller hos Globe.

Det er mærkelig at man godt kan fremsende en sms fra vores TDC nummer til modtager i Filipinerne men de så ikke kan svare tilbage da disse sms ikke kommer frem til vores TDC nummer i Danmark.

Som før fortalt jeg har lavet 3 support sager hos TDC og de kommer hvergang tilbage og påstår at det ikke er dem der har problemet, så jeg har opgivet at få det fixet.

Hilsen
Brox

yap
01-12-09, 08:17
prøv dette lille program chikka, du sender en besked over pc de får den på deres tlf. (det er vist gratis for dem) men du får deres besked tilbage på pc.

Miklos
01-12-09, 09:26
Jeg har ikke haft det problem siden jeg skiftede til 3, så det må helt sikkert være i vores ende der er nogle selskaber der ikke virker ordentligt.

Anyway - jeg har oprettet en konto til hende på smsme.dk, hvor hun så kan skrive til mig gratis. Hvis hun er på farten benytter hun Yahoo, hvor de kan sende sms'er til lokaltakste til folk på Yahoo. Yahoo IM understøtter MSN kontakter og hos 3 kan man købe MSN Messenger til en fast pris på (ca. 25 kroner om måneden, er ikke helt sikker). Så kan hun skrive til lokaltakst og jeg kan svare/skrive 'gratis' :)

Det yahoo/msn trick er dog ikke altid lige stabilt, den klart bedste løsning er smsme.dk i hendes ende og alm. sms til hende, hvis man ikke lige er ved en computer.

bse4792
01-12-09, 18:49
Miklos kan du ikke forklare lidt nærmere omkring yahoo??? kunne nu godt bruge det trick... er det måde glædende for smart og globe kræver det en speciel tlf...