PDA

Se fuld version : Integrationseksamen

dkpinoy
01-02-10, 20:39
Hej

Endnu et spørgsmål vedr. en detalje ifm. Udstedelsen af det såkaldte ”tidsubegrænset opholdstilladelse”.

Jeg tillader mig at starte den i en ny tråd for at holde emnerne adskilt. Spørgsmålet har jeg ikke selv undersøgt og vil derfor meget gerne have viden og erfaringer som svar. Selv er vi ikke så lang i processen endnu, men dette blot for at tilfredsstille min nysgerrighed.

I forbindelse med at bestå kravene betegnet ”Integrationseksamen” er det ene delkrav, at ansøger skal have haft ordinær fuldtidsbeskæftigelse i 2 år og 6 måneder.

Er der nogen som kan oplyse, hvad der ligge i dette krav og hvordan dette beregnes. Skal det forstås som 37 timers arbejdsuge hver eneste uge i de sidste 2½ år eller beregnes det på anden vis?

maxjolt
02-02-10, 09:26
Hun skal have haft sammenlagt 30 måneders fuldtidsbeskæftigelse i løbet af de 7 år.
Fuldtidsbeskæftigelse kan også bestå af f. eks. en aften eller nattevagt som sosu-hjælper, hvor man typisk vil arbejde 20-30 timer om ugen i gennemsnit.

Det er sådan jeg læser det :-)

dkpinoy
09-02-10, 15:38
Hej Maxjolt

Kan du (andre må naturligvis gerne byde ind) henvise til noget herom, da jeg ikke rigtig kan finde noget. Grunden til at jeg først svarer nu er, at jeg har forsøgt mig med et svar herom hos Udlændinge Service, blot med en oplevelse rigere, hvad angår rigtig dårlig service og inkompetence. Så jeg vil sætte pris på om nogen her kan komme med noget konstruktivt.

Hun skal have haft sammenlagt 30 måneders fuldtidsbeskæftigelse i løbet af de 7 år.
Fuldtidsbeskæftigelse kan også bestå af f. eks. en aften eller nattevagt som sosu-hjælper, hvor man typisk vil arbejde 20-30 timer om ugen i gennemsnit.

Det er sådan jeg læser det :-)