PDA

Se fuld version : Problemer med Xoom

Henrik S
29-03-10, 11:33
Der er desværre dårligt nyt for os der bruger Xoom (http://www.xoom.com) til at sende penge til vore kære.

Pr 24. marts har de lukket for betaling med internationale kreditkort!

Og da de samtidig har lukket for PayPal også, har de hermed effektivt lukket os alle ude fra at bruge dem mere.

Ifølge deres blog http://blog.xoom.com/, har de forstået det sådan, at alle vores overførsler mest er til forretninger, og som sådan udsat for svindel.

Det de måske har glemt at tænke på i dén forbindelse, er at de selv som default har sat transactions til at være "Service", fordi de tror Visa tager penge for private overførsler..

Derudover synes de at have svært ved at forstå, at her i Danmark er stort set alle vores kreditkort tilknyttet vores bankkonto.
(Det var den forklaring jeg fik fra deres kundeservice.)

Alle I der bruger dem, vil I ikke være så rare også at kontakte dem, og rive dem ud af deres vildfarelser? Så kan vi forhåbentlig få dem til at ændre denne politik igen.

Supportnummer er 0014153954225. Det er i USA, men kan nogle gang være billigt/gratis at ringe til hvis man bruger VOIP.

Deres kontaktformular findes her:
https://www.xoom.com/sendmoneynow/contact-xoom-customer-service

Venlig hilsen
Henrik

maxjolt
29-03-10, 14:26
Aj, også internationale kreditkort ?
Jeg synes i forvejen, det var irriterende med bortfalden af PayPal, men det her er bare ikke iorden :-(
Og så lader det endog til, at det er deres egen skyld, hva' ? :-S

Vi må bare igang med lobby-arbejdet, så :-P

Brox
07-04-10, 00:44
Jeg var hos Forex idag og brugte deres MoneyGram Payment Services.

For at sende 1000 kr. gav jeg 115 kr. og de 1000 kr. gav 7.743,27 pesos da pesos har stiget i pris over de sidste 4-5 måneder.

Jeg ville så gerne have at Xoom igen ville sige ok for vores kreditkort så jeg slipper for at skal bruge tiden på at gå til en Forex og det er også lidt dyrere for mig at bruge MoneyGram.

Hilsen
Brox

Jyden
07-04-10, 17:29
Jeg tog fat i Xoom. De har tilsyneladende stoppet helt for internationale kreditkort (som vist også skrevet tidligere i tråden) ved overførsler til Filippinerne. Det betyder jo i praksis for de fleste danskere og andre ikke US-lande, at vi ikke kan bruge Xoom mere, når vi skal overføre til Fili. Så vidt jeg kan se er det kun til Fili ændringen gælder. Vi kan stadig overføre til andre lande, så vi kan stadig sende penge til vore andre kærester i Ghana, Peru etc. haha.

Kva dette skriv kan vi vist glemme at bruge dem mere ved pick-up overførsler.

"As Xoom no longer accepts PayPal and currently doesn't support an international Debit/Credit Card as payment source for transaction to the Philippines. In order to send money to the Philippines you need to have an US Bank account or a US Debit/Credit Card.

Xoom is committed to maintaining the highest level of security for our customers and reserves the right to modify or discontinue any part of the Service with or without notice, per our User Agreement. You can use international credit card and U.S bank account or debit cards as a payment source for Xoom other listed countries. You will always find the most current, safe and secure options available when placing your Xoom money transfers. For information regarding other money transfer services, we would advice you to search on internet for that."

bjyrka
08-04-10, 05:28
Hvorfor har jeres kæreste ikke en bankkonto,det er da meget nemmere og billigere,tager godt nok 3 døgn,men i ved vel ca hvornår de behøver mønt igen.

Jeg bruger det mellem min Danske konto og min Phillipinske,samt til min kærestes konto uden problemer

Vh Niels Nord Luzon

LarsKyhnau
08-04-10, 07:19
Hvad der irriterer mig er, at de ikke giver en ærlig og redelig begrundelse for, hvorfor de pludselig ikke længere ønsker at servicere en stor gruppe af kunder. Det standardsvar, som Jyden har fået fra deres "customer service" i Indien, er jo fuldstændig intetsigende, og de begrundelser, som de har givet på deres hjemmeside, er så tynde, at man uundgåeligt får den fornemmelse, at de lyver.

Jeg har aldrig før hørt om en privat virksomhed, som siger nej tak til betalende kunder, fordi den mener, at det slet ikke er godt for kunderne at købe dens produkter. "Vi beklager, men vi har opdaget, at det ikke er sundt for vores kunder at ryge, så derfor sælges der ikke længere tobak i denne kiosk". Det forekommer jo ikke i virkelighedens verden, vel?

Ikke destro mindre har Xoom givet en fuldstændig tilsvarende begrundelse for, hvorfor de ikke længere ønsker at have os som kunder, og det vil de så åbenbart have, at vi skal tro på. Det synes jeg er helt ubegribeligt arrogant.

Det er rigtigt, at man kan lave bankoverførsler, men det tager 4 bankdage og dermed i praksis en hel uge, så Xoom var jo rar at have i baghånden til nødsituationer m.m. Foruden at det kunne bruges til at sende penge til en person, man ikke normalt sender penge til, og som derfor ikke nødvendigvis har en bankkonto.

Desuden er der steder i landområderne, hvor det tager det meste af en dag at komme til den nærmeste by med en ATM-maskine, men for der faktisk ligger en pawn-shop og dermed også er (var) mulighed for at få udbetalt penge via Xoom.

Det korte af det lange er, at det var en rigtig god service til netop et land som Filippinerne, og derfor er det da bare brandærgerligt, at den ikke bliver tilbudt mere, da ingen konkurrerende firmaer tilbyder noget, som er lige så godt.

Henrik S
08-04-10, 14:53
Ja, hej bjyrka, det har jeg da også.

Men nu bor min kæreste i én af de provinser, som Lars nævner.

Jeg kan fortælle, at det tager hende 3+ timer hver vej, og en udgift på 2x150 pesos for at komme til nærmeste ATM (som i øvrigt også er hvor hendes bank ligger).

Jeg, og hun, havde netop stor glæde af blot at kunne sende hende lidt ad gangen gennem Xoom, der ligger nemlig en LHullier i hendes by.

Så kan jeg jo sende gennem Western Union, som er det eneste alternativ der er tilbage.
Det er også kun 2 gange så dyrt, og skal klares på posthuset, hvor Xoom kunne gøres fra pc'en til hver en tid.

Men nu er der bare det, at den lokale filial havde som vanligt ikke penge til at være filial længere, så sådan en overførsel skal også hentes, gæt hvor?
Jo sørme, samme by som hendes bank ligger i..

Vi har forskellige forhold her, og ikke alles kærester bor i, eller i nærheden af, en større by.

Venlig hilsen
Henrik

Henrik S
08-04-10, 15:00
Et PS:

Jeg har prøvet at søge på alternativer, men desværre ser det ud til, at alle de der tilbyder udbetaling fra LHullier eller lignende, sjovt nok også kræver man er US citizen.

Og dem der ikke gør, tilbyder kun preloaded creditcards.
Suk..

cax
09-04-10, 02:12
Ja, hej bjyrka, det har jeg da også.

Men nu bor min kæreste i én af de provinser, som Lars nævner.

Jeg kan fortælle, at det tager hende 3+ timer hver vej, og en udgift på 2x150 pesos for at komme til nærmeste ATM (som i øvrigt også er hvor hendes bank ligger).

Jeg, og hun, havde netop stor glæde af blot at kunne sende hende lidt ad gangen gennem Xoom, der ligger nemlig en LHullier i hendes by.

Så kan jeg jo sende gennem Western Union, som er det eneste alternativ der er tilbage.
Det er også kun 2 gange så dyrt, og skal klares på posthuset, hvor Xoom kunne gøres fra pc'en til hver en tid.

Men nu er der bare det, at den lokale filial havde som vanligt ikke penge til at være filial længere, så sådan en overførsel skal også hentes, gæt hvor?
Jo sørme, samme by som hendes bank ligger i..

Vi har forskellige forhold her, og ikke alles kærester bor i, eller i nærheden af, en større by.

Venlig hilsen
Henrik

Henrik du skal da ikke på posthuset for at sende med Western Union ! Gå ind på http://www.westernunion.dk der kan du sende penge online !

Katla
09-04-10, 03:17
Hmmmm jeg kan ikke sende med Western Union fra Danmark online....kan andre det?

Samarjan
09-04-10, 07:16
Synd der ikke er en BTI branch i Danmark!

nisler
11-04-10, 19:53
Det kan jeg heller ikke. Så vidt jeg kan se kan der ikke sendes online fra danmark, pudsigt nok fra både Sverige og Norge.
Jeg har samme oplevelse med Xoom - og når du ringer til deres kundeservice, er det på filippinerne. Jeg har spurgt om et telefonnr til Xoom i USA, men det har de selvfølgelig ikke. Jeg har sendt adskillige mails samt ringet - med det resultat at de har lukket min konto...
hilsen
Nils