PDA

Se fuld version : spareplan

kenneth
27-05-10, 08:46
Som bekendt har regeringen og Df valgt at lægge en tyv og natten strategi med dagpenge .veu,børnecheck.Her er et par andre ting der kan få betydning for udlændinge gift med Danskere :

Gebyrer på udlændingeområdet
Der indføres omkostningsdækkende gebyrer for ansøgninger på familiesammenføringsområdet
og på studie- og erhvervsområdet i lighed med i de andre skandinaviske
lande og flere EU-lande. Provenuet udgør ca. 82 mio. kr. årligt i 2011-2013.
Tolkebistand
Staten bruger hvert år væsentlige ressourcer på tolkning. Alene på Integrationsministeriets
og Justitsministeriets områder anvendes årligt omkring 60 mio. kr. Hertil
kommer udgifter til tolke i kommuner og i sundhedsvæsenet. I dag er der kun i begrænset
omfang brugerbetaling på tolkning.
Parterne er enige om at igangsætte en gennemgang af tolkningsområdet. De samlede
udgifter til tolkning skal afdækkes, og der skal ses på mulighederne for øget brugerbetaling.
Derudover undersøges yderligere tiltag, der kan dæmpe udgifterne, fx et fælles
offentligt udbud eller fjerntolkning via video. Det forventes, at der kan gennemføres
besparelser på mindst 15 mio. kr. årligt fra 2012. Analysens resultater vil indgå i
forhandlingerne om finansloven for 2011.
Klagegebyr
Der indføres et gebyr på 750 kr. for indgivelse af klagesager på studie- og erhvervsområdet
og familiesammenføringsområdet. Gebyret svarer til gebyret på klagesager
hos andre myndigheder. Gebyret refunderes, såfremt ansøgeren får helt eller delvist
medhold i sin klage. Med gebyrer på klagesager forventes det, at antallet af umiddelbart
grundløse klager mindskes

Desuden er der en ny regel med at man skal have været bosat her 40 år for at få Folkepension samt at Veu stiger med brugerbetaling.

Jyden
27-05-10, 09:31
Mener du, at man kun kan få folkepension når man har været bosat i landet i 40 år? Er det ikke kun flygtninge, det er skærpet overfor? Som jeg har forstået det, kunne flygtninge efter de gamle regler hæve fuld folkepension selvom de lige var kommet til landet. Er ændringen ikke, at de skal sidestilles med alle andre? Jeg regner f.eks. med at flytte til Filippinerne når jeg er omkring de 40. Det betyder efter nuværende regler, at jeg får (40-16)/40 fuld folkepension når jeg bliver 67. Det er kr. 65.000,-/40*24= 39.000,- Jeg håber da ikke, de vil tage det fra os også?

Jeg læste iøvrigt noget andet som måske kan spolere mine planer for det. Det lader til, at lande som DK anser for skattelylande, eller lande, hvor den danske stat ikke har beskatningen af pensionerne har valgt at lave en bundgrænse. Jeg tror det er 30 år man skal have boet i DK for at kunne få pension med til f.eks. Filippinerne. Det er sådan jeg har forstået det. Men jeg regner self. med at studere det nærmere, når jeg når dertil. Det må velt betyde, at min adresse skal hede DK et par år længere.

Samarjan
27-05-10, 10:48
Mener du, at man kun kan få folkepension når man har været bosat i landet i 40 år? Er det ikke kun flygtninge, det er skærpet overfor? Som jeg har forstået det, kunne flygtninge efter de gamle regler hæve fuld folkepension selvom de lige var kommet til landet. Er ændringen ikke, at de skal sidestilles med alle andre? Jeg regner f.eks. med at flytte til Filippinerne når jeg er omkring de 40. Det betyder efter nuværende regler, at jeg får (40-16)/40 fuld folkepension når jeg bliver 67. Det er kr. 65.000,-/40*24= 39.000,- Jeg håber da ikke, de vil tage det fra os også?

Jeg læste iøvrigt noget andet som måske kan spolere mine planer for det. Det lader til, at lande som DK anser for skattelylande, eller lande, hvor den danske stat ikke har beskatningen af pensionerne har valgt at lave en bundgrænse. Jeg tror det er 30 år man skal have boet i DK for at kunne få pension med til f.eks. Filippinerne. Det er sådan jeg har forstået det. Men jeg regner self. med at studere det nærmere, når jeg når dertil. Det må velt betyde, at min adresse skal hede DK et par år længere.

Du kan bare i en periode vedblive med at være tilmeldt Folkeregisteret i Danmark og så bare betale Arbejdsmarkedsbidrag. Derved er du stadig "bosiddende i Danmark".

PNO
27-05-10, 11:57
Det heldigvis for mig endnu kun et forslag til vedtagelse i Folketinget, deter d.d ikke vedtaget endnu.
Bryllup i weekenden og mandag morgen afleveres ansøgningen om familiesammenføring, så jeg regner naturligvis med at at jeg slipper for det nye gebyr :)
Men naturligvis vil jeg ikke blive overrasket hvis vedtagelsen sker merd tilbagevirkende kraft. Man kan jo forvente alt fra regeringens side :)

Hilsen

PNO

Jyden
27-05-10, 13:58
Nu er jeg uddannet revisor og har altid været relativt retskaffen. Det bliver man nødt til at være når nu mange af ens kunder ikke er det, haha.

Men min moral og evigt ulastelige solidariske støtte til samfundet og velfærdssamfundet er ved smuldre nu.

Det er ærgerligt at vi har fået småborgerligheden ind i debatten og ramme bestemte grupper i vort samfund. Selvfølgelig er det da lidt irriterende at høre om enkeltsager, hvor folk har svindlet eller modtaget for meget mv. Men at begynde at lave regler udfra laveste fællesnævner og moral har aldrig været dansk tradition. Jeg tror det her er begyndelsen til enden for solidariteten (velfærdsstaten) i samfundet. Jeg tænker ikke politiske farver nu. Jeg tænker bare, at alt, hvad der er bygget op forsvinder lige så langsomt. Måske skulle det komme? Hvem ved? Men som Jan siger, så er alternativet nok, at man beholder adressen i DK lidt længere. Det er ærgerligt, at det skal komme dertil. Man kan ikke regne med noget mere. Alle disse hovsaløsninger, i stedet for at lave brede forlig, der strækker sig langt ud i fremtiden. F.eks. fjerne den generelle efterlønsordning, dagpengereform (på en ordentlig måde) etc. etc. Alle ved det skal gøres, men der er for mange stemmer, der bliver stødt. Man skal ikke lave indgreb, der implementeres så hurtigt. Det skal varsles og indføres over en lang årrække. Det er det eneste rigtige og anstændige. Alle kan finde ud af at skære, men at lave gode konstruktive løsninger, det er åbenbart svært. Jeg har altid stemt Venstre, hvis jeg skal være helt ærlig er jeg ikke engang sikker på, at Helle Thorning kan gøre det bedre? Jeg er totalt i vildrede. Jeg tror ikke jeg er en eneste.

kenneth
27-05-10, 16:26
Jo du har helt ret ,det vedrørere mest flygtninge som har været fritaget..Hele pakken kan læses her :

http://www.fm.dk/Publikationer/2010/Aftale%20om%20genopretning%20af%20dansk%20oekonomi .aspx