PDA

Se fuld version : Ris

lindhardt
23-06-10, 22:36
Hej alle :)
Da kæresten kommer til landet i starten af august har jeg jo lovet (i et svagt øjeblik) at sørge for at der er ris i hjemmet til hun ankommer.
Så jeg tænkte at i da må kunne fortælle mig hvor det er godt at købe ris her i DK.

PS. bor ca 30 km fra københavn, så vil foretrækker i det område :)

HackerJoe
23-06-10, 23:10
Vil bedre kunne hjælpe dig, hvis du angav om du bor nord, syd eller vest for København.
Men hvis du bor syd for KBH så prøv denne www.aiwing.dk - de har gode og friske Jasmin ris, som er min favorit. !!

Jyden
23-06-10, 23:16
Vi har prøvet at købe de store 25kg sække i asian stores. Min erfaring er, at Basmati/Jasmin ligger med en kilopris på omkring DKK 13-16 kr (eller mere).

Så fandt jeg ud af, at der slet ingen grund er til at købe disse sække (man tror jo det er det billigste og bedste i asian stores).

Bilka, Føtes mv. har 1- og 5-kilos poser med genluk. Kilopriserne er ofte helt ned til 10-12 kr. Fordelene er til at få øje på. Risen er friskere, ingen mus eller skadedyrsproblemer, som der kan være med en sæk. Mindre likviditetstræk og endelig er prisen lavere - sjovt nok. Sommetider kan man endda få risen som økologisk (Global Cuisine).

kenneth
24-06-10, 00:08
Som familie med 5 har vi også før købt vores ris i metro eller ved kabul markedet ved hovedbanen ,men som Jyden skriver er de mange gange biligere i feks føtek ,, her har di lige haft øko jasmin ris på tilbud,,10kr...pr.kg.. ,set i forhold til kabul og alle de andre som er blevet for grådige.. 280kr. for 20 kg..

Harly
24-06-10, 15:38
kr. 210,00 incl. moms hos Jacobs Full House i kødbyen for 20 kg. Thailandske Jasminris.
Men det er engrosalg.

Samarjan
26-06-10, 03:53
Der er ikke den store forskel.
Hvis i ikke gider rende rundt og købe ris hele tiden, kan i da godt købe en 25 kg sæk i en af de Asiatiske forretninger i eller omkring Istedgade, men som nævnt kan det for det meste bedre svare sig at købe en 2 eller 5 kg pose ris i Føtex eller Bilka (Jasmin eller Basmati).
Man kan selvfølgelig også gå på jagt efter "Sticky Rice", da det er det Filippinere spiser oftest, men jeg har nu ikke mødt Filippinere der ikke kan lide Jasmine eller Basmati ris.

Jyden
25-07-10, 16:09
Blot til info:

I denne uge 10 kr/kilo (Basmati, Jasmin, grødris) i Bilka.

Nu er dette jo ikke et reklamesite og man må heller ikke lave reklame herinde. Men bare for at pointere, at risen kan komme ned på en flad 10'er kiloet! :-)