PDA

Se fuld version : Telefoni

Fido
10-02-04, 11:07
Da jeg er gift med en pige fra Filippinerne bruger vi nogen kapital på telefoni, vi gør det billigst ved at bruge telekort fra www.callcard.dk
Det giver for tiden ca. 145 minutter til fastnet på Filippinerne for 100 kr - en minutpris på sølle 69 øre.

davao
26-03-04, 02:56
Generelt er der mange telefonkort at finde i mange indvandrerbutikker. Generelt ligger minutpriserne på ca. 60-80 øre/minut. Desværre er ikke alle lige pålidelige, ligesåvel som der kan være forskelle på, hvilke tidspunkter man ringer. Og så endelig er der lige det lille problem, at langt fra alle kort giver de minutter de lover. Hvis man finder ud af, at antallet at minutter falder, er det nok en god ide at skifte til en anden udbyder, da det erfaringsmæssige indicerer at kortudbyderen kan være på vej til at lukke helt ned. Det betyder på godt dansk: Køb ikke for mange kort af gangen.
Omvendt har jeg prøvet telekort købt i dk til brug i udlandet. Teledanmarks kort kan jeg på det kraftigste fraråde. Oftest virker de ikke på Philippinerne, og er heldet med een og man får forbindelse, ar de dyrere at brugen end de lokale teleudbydere. Kortene kan til nød bruges i Singaport, til en ca. minutpris kr. 25.
Er der nogen, som har bud på, hvordan man ringer billigt fra Philippinerne til dk??? Har prøver forskellige lokale udbydere, men endnu ikke fundet noget som er decideret billigt!

Hilsen
Davao

Loida
28-03-04, 10:59
Jeg beklager at jeg svare på engelsk :-(

Since my family lives in the Phils.,i call them often and uses the cards that u have already mentioned. They call me only when necessary, they uses their mobile phone and its around 0.45 usd or their land line. There is no cheaper way but there is other means of communication. My parents sends me sms and email using their mobile phones,its a lot cheaper sending email (1 peso) than sms(10-15pesos). If ur always online u can download a program here http://www.chikka.com.ph/ , she can recieve/reply using her mobile but offcourse u can also do it with Yahoo Messenger and icq.
One time i was surfing and saw this link http://www.tele-link.dk/ ,it says 1.45kr/min. call from Ph-Dk, although i havent tried it my self yet.

hth,

loida