PDA

Se fuld version : Vejret omkring Bohol Jul/Aug

Mette
05-02-05, 20:08
Vi er en familie som påtænker orlov i 2 mdr. sommeren 2005. Vi vil meget gerne omkring øerne Bohol, Cebo, Siquijor etc. i perioden juli og august. Vi ved imidlertid godt at det er regntid i den periode, men har på den anden side også fået oplyst at bæltet omkring disse øer skulle være forskånet for den værste nedbør (og tyfoner) og at der i dette område skulle være et meget ensartet klima året rundt - uden decideret regntid og tør periode - til forskel for resten af filippinerne.
Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte dette? Eller ved hvor der kan hentes specifik information omkring lige dette område ifm. klima?

Mvh
Mette

MVJ
18-07-05, 17:52
Hej Mette,

Jeg har netop været 4 uger på Filippinerne. Jeg har været i Cebu, Alona beach på Bohol, Malapascua og til sidst på Boracay.

Vi havde meget blandet vejr. Dvs. dage med solskin, dage med overskyet og dage hvor det regner hele dagen. Det overraskede mig at vejret var så omskifteligt. Typisk skinnede solen i et par dage, herefter overskyet og regn et par dage og så startede det forfra med sol et par dag.....
Regntiden i området starter ultiomo maj primo i juni og det er mit indtryk at vejret bliver mere og mere ustabilt frem til den tørre periode starter.

I følge de lokale skulle Cebu og Bohol beskyttet mod de værste tyfoner.

Vh.

Michael