Se fuld version : Sikkerhed i Manila
Hej
Jeg står for at skal rejse til Manila 14 dage her i maj. Jeg hører mere og mere om bombe og terrortrusler. Er der nogle der har besøgt Manila (også for nyligt) og måske kan fortælle mig lidt om sikkerheden i Manila og de forholdsregler der bør tages?
Louise
Rejs du blot til Manila! Det er faktisk yderst sjældent, at der sker turister noget i filippinerne, så bruger du blot din sunde fornuft, så sker der ikke noget, udover at du nok bliver lidt tryllebundet, af det hektiske storbyliv med dyttende jeepneyer og smilende mannesker.
Hej...
Dette er ikke en rædselsberetning, men et forsøg på at give et aktuelt billede af Manila.
Sidder her på Westin Philippine Hotel Plaza, Manila,, er her nede i arbejds medfør. Generelt er det korrekt at bruger du din sunde fornuft, så løber du ikke den vilde risiko, MEEEEN.....
Alle biler der ankommer til dette hotel, bliver tjekket for skjulte bomber etc, som ved den amerikanske ambassade i kbh. Har du en taske med, eller en jakke på, bliver du tjekket for våben ved indgangen til hotellet.
Vores kontor hernede har bevæbnede vagter foran hoveddøren 24*7*365, og generelt er vores lokale kolleger ikke glade for hvis vi færdes på egen hånd. Hvis vi dog bestiller en taxi fra hotellet, og hyrer den eksempelvis de 2 timer som er minimum (800 pesos = ca 80 kr), så er det rimeligt sikkert..
På mange barer, tager de nummerpladen på den taxi de får fat i til dig, så de på den måde lettere kan spore dig, hvis du ligepludselig bliver savnet.
De lokale, såvel som taxa chauffører låser næsten per automatik dørene i bilen når du er steget ind. Alt dette er sikkert ikke uden grund.
Problemet med Manila er, at hvis du færdes på de almindelige gader, skal du bare vise almindelig forsigtighed, som hvis du færdes i indre københavn. Men drejer du forkert, kan du hurtigt komme ud i en meget usikker gade.
Rige kvarterer og slum ligger ofte kun et gadekryds borte.
Kontrasterne her er enorme, og trafikken kan føles umulig at overskue for os danskere.
Håber du havde en god tur, og dette kan være en information til andre.
Vedr. Manila.
Jeg har nu gennem de sidste 4 måneder rejst til filippinerene, da jeg har et firma på Mindanao hvor jeg køber møbler til import....I den forbindelse er jeg altid et par dage i Manila inden jeg rejser videre, jeg kan kun sige at jeg har oplevet byen fra en positiv side, dog skal man bruge sin sunde fornuft.
Ligeleds skal man være opmærksom på, at når man køre i taxi, så brug kun taxier som bruger deres taxameter...!
Håber du for en god tur...
Mvh.
Tomislav
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.