Se fuld version : Sabang beach og Puerto Galera
Da jeg har været i Thailand 10 gange vil jeg gerne opleve et andet land i Asien og er umiddelbart faldet for Philippinerne og vil gerne i 2006 til Sabang Beach eller Puerto Galera.
Håber der i forummet er nogle som vil give mig nogle tips mv. som førstegangsrejsende til Philippinerne og ovennævnte område.
Er Sabang Beach og Puerto Galera samme område - er det nemt at finde resorts her og hvad er prisniveauet - hvordan er nattelivet osv.
Håber på lidt hjælp fra jer.
hhhh
Hej
Der er ikke så langt mellem Sabang og Puerto Galera.
Sabang er en lille nærmest bilfri by. Der er kun kørsel ind til byen over bjerget fra Puerto Galera (vejen er ikke asfalteret hele vejen).
Derfor anbefales det at tage fra Batangas direkte til Sabang og ikke via Puerto Galera.
Fra Manila afgår hver morgen kl. 8 en bus fra Hotel Sity State Tower i Mabini Street direkte til havnen i Batangas. Pris 500 peso inkl. båd.
Købes ved siden af receptionen helst dagen før. Værelserne på dette hotel er MEGET små.
Det er ingen strand i byen, men 10 min. gang derfra ligger Big Laguna stranden. Ellers kan man komme til alle områdes strande ved at leje en båd (det er ganske billigt).
Er du dykker er det vist et af de bedste steder man kan komme til.
Der er hoteller/resorter i mange prisklasser. Jeg har selv boet på Sabang In og Tropicana og var bedst tilfreds med den sidste. 1.500 peso pr. dag direkte ved poolen i maj 05.
Det er utrolig nemt at finde hotel/resort på nettet.
Sabang er en by med mange rigtig gode spisesteder. Jeg kan anbefale "Tina's" og "Eddies Place"
Lad det ikke komme som en overraskelse at der der en del natteliv.
10min. sejlads fra byen ligger Coco Beach. Se evt. hos C&C Travel. Hvis du rejser alene ville jeg dog ikke bo der.
Hilsen
PNO
Var der ikke en dansker som tidliger havde et mindre resort på Big Laguna? altså yderst i hjørnet på Big Laguna og oppe på en høj stensætning?
mvh.
Toni
Hej
Det eneste danske sted jeg kender er: www.scandinaviandivers.com
Med hensyn til natteliv i Sabang så er der 4 barer (GoGo) og enkelte andre udskænkningssteder. "Big Apple" og "Eddies Place" kan osse være sjove steder efter mørkets frembrud.
Det er ret nem og billigt at få en mindre skid på. En øl koster ca. 40 peso og en Rum/cola ca. 45 peso.
Hilsen
PNO
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.