Se fuld version : Kæreste til Danmark hvordan
Hej med jer er der nogen der ved hvordan den bedste fremgangsmåde er for at få sin kærste til Danmark og blive gift, og blive i Danmark også under "sagsbehandlingen"?
Hi Them,
The rules changes alot but as far as i know, you can invite her on a fiance visa and get married in Dk. It is alot easier than getting married in the Phils. and get her in here under family reunification.
You should be able to show that you can support her financially while she is being integrated that is a 50 Thousand ++ bank garantee.
Maybe you can ask in this group, groups.yahoo.com/group/flip_in_dk/ ,if somebody knows the recent rules.
hth,
loida
Hej Them
Reglerne ændre sig hele tiden og kan være sværre at overskue. Hvis jeg var dig vil jeg tage processen over flere step og blot holde fokus på et trin ad gangen.
Dit første step er at få din kæreste til Danmark. Som jeg husker processen, så skal hun søge via Den Norske Ambassade i Manila. Desværre har jeg og mange andre oplevet en ekstrem dårlig tone og service der. Så et alternativt kunne være, at du forhørte dig hos de danske ambassader i "nærheden", dvs. i Bangkog for eksempel.
Du skal sætte dig godt ind i reglerne ved at læse vejledningerne hos Udlændingsstyrelsen (www.udlst.dk) og efterfølgende kontakter dem for at få deres forklaring på processen på de konkrete spørgsmål du måtte have fortsat. Ligeledes vil det være en god ide, at tale med Det Filippinske konsulat (32 57 86 41) i København, de er generelt meget hjælpsomme.
Papirer som du skal have styr på (og som jeg husker det):
- pas til hende
- kopi af dit pas, som hun skal bruge ved ansøgningen
- et ansøgningsskema (fås på den norske ambassade - alternativt på det danske konsulat i Cebu, som jeg lige skal nævne yder en god service og er hjælpsomme inden for deres rammer). som både du og hun skal fylde ud og skrive under på.
- Invitationsbrev med garanti af, at du hænger på alle forpligtigelser (det filippinske konsulat i københavn kan hjælpe dig med et eksempel på brevet og fortælle, hvor mange steder di skal have brevet stemplet. Notar, Udenrigsministeriet og det filippinske konsulat. Koster omkring 1.300,-)
- så skal du regne med at stille en bankgaranti eller kunne udvise at du har penge til rådighed. Jeg er ikke helt inde i dette krav. Men vist ca. 50.000,-.
Sidst men ikke mindst inden hun får visaet så skal hun have en flybillet.
Ovenstående er det jeg var igennem for ca. 3 år siden. Reglerne er ganske givet ikke blevet nemmere. Bl.a. så er det med økonomien kommet ind som et krav, der kan stilles.
Et par gode råd i øvrigt.
Lad være at tage alt, hvad Udlændingestyrelsen siger for gode varer. De skal udfordres, da de til tider ikke fortæller dig alt og dermed kan "skjule" muligheder. Det har jeg oplevet, men har dog fået det afklaret ved at konfrontere dem.
Og når I begge laver ansøgningen. Det er meget VIGTIG, at I fortæller sandheden og ikke syntes en lille hvid løgn lyder bedre. I kan risikere at det kommer tilbage som boomerang senere, f.eks. når I søger om familiesammenføring. Har hørt det ske for nogen og blot været glad for, at jeg selv har kørt rent trav.
Håber du kan bruge mine informationer - ellers må du sige til.
Hilsen
Jens
Kim P. Nyberg
27-06-06, 17:44
Står det til Dansk Folkeparti's Jesper Langballe, skal der nu strammes urimeligt op på indrejsereglerne til Danmark.
Her er hovedpunkterne, som de er refereret i dagbladet Urban onsdag den 21. juni 2006 og i Ekstra Bladet lørdag den 24. juni 2006:
De allerede eksisterende krav skal stadig være opfyldt. Herunder krav om en passende bolig, økonomi, forsørgelse, at man ikke har været på offentlig hjælp i mindst et år og tilknytningskravet, som dog bortfalder, hvis personen i Danmark har boet her i landet de seneste 28 år. Alle disse krav er der ikke pillet ved.
De nye krav fra DF:
Den, der søger om at komme til Danmark, skal på den danske repræsentation i sit hjemland én gang om året gennemgå en skrap dansk sprogtest og en test i danske samfundsforhold.
Hver gang man går op til testen, skal man betale 2.600 kroner. Pengene er tabt, hvis man dumper. Det samme er billetten til Danmark.
Der gives ikke nogen form for hjælp på den danske repræsentation eller andre steder til at lære sig vort sprog eller for at sætte sig ind i vores samfundsforhold. Det er personens helt eget problem.
Der gøres ikke forskel på, om personen bor i Danmark på ligitimt grundlag, for eksempel arbejde eller ægteskab. Testen er så skrap, at selv den almindelige gennemsnitlige danske dumper med et brag!
For at få permanent opholdstilladelse, skal ansøgeren ligeledes have arbejdet på fuldtid i mindst 30 måneder i træk i de sidste syv år. Ellers er det ud af landet.
Er man således gift, men ægtefællen sendes ud af landet, fordi han/hun ikke kan opfylde de nye betingelser, er der to muligheder: Skilsmisse eller at den danske statsborger får en politisk ideologisk udvisningsdom - uden rettergang. Altså en ren og skær bagdørsfinte, så der ikke er mulighed for at anke noget som helst.
Vi skal blot huske, at Menneskerettighedskonventionen har Danmark underskrevet, og den siger, at intet land kan smide egne statsborgere ud. Udenlandske statsborgere kan udvises af domstolene, såfremt de har begået alvorlige overtrædelser af landets straffelovssystem. Kærlighed og ægteskab er mig bekendt endnu ikke omfattet af straffeloven!
Reglerne skal i følge Urban træde i kraft 1. juli 2006.
Jeg er selv gift med en filippinsk kvinde. Det er vores plan, at hun flytter her til landet til december. De nye krav fra DF mener jeg, er så svinsk, som noget kan være. Får min hustru afslag på opholdstilladelse i Danmark, alene på grundlag af førnævnte test, har jeg planer om, at hive Dansk Folkeparti for Menneskerettighedsdomstolen i Strassbourg. Jeg vil under ingen omstændigheder finde mig i, at jeg ikke kan bo i mit eget land, og ikke kan have et familieliv med min hustru. Hvis politikerne siger, at så må jeg jo bare flytte ud af landet, er dette at betragte som en ren og skær politisk ideologisk udvisningsdom. Og den er lige som skåret til at sende til Strassbourg.
Men vær opmærksom på ovenstående nye betingelser. Mange, rigtig mange kærester og ægtefæller ryger nu ud af Danmark på det her grundlag. Hvis det ikke er racisme, så er det i hvert fald etnisk udrensning. Det næste bliver vel, at selv sommerturisterne fra vore nabolande, skal sende en ansøgning om adgang til at tage et par dages ophold i Danmark....
Hvor langt skal DF have lov at gå, før nogen siger STOP!?
Hej Kim
Jeg vil kun kommentere meget lidt af det du skriver.
Du er vist nødt til at køre gennem det danske retsystem helt til Højesteret (Da det er en principsag skal sagen helt til tops, men du kan nok få fri proces) før du kan tage sagen til Strassbourg. Regn med at sagen kan tage fra 6-12 år for dommen falder i Strassbourg.
DF udnytter at de er sikkerhedsnet for Regeringen og tager sig en god betaling for de stemmer de lægger i Folketingssalen for Regeringens øvrige politik.
Så på denne side af et folketingsvalg skal vi ikke vente at se ændringer i den linie. Hvad der sker derefter er jo op til de danske statborgere der bor inden for Danmarks grænser på valgdagen.
Dette emne vil desværre ikke ende som et punkt i valgkampen
Hilsen
Hej med Jer,
Ja - den evige debat herinde om ægteskab stopper nok aldrig.
- Af god grund selvfølgelig.
Jeg bor selv på Filippinerne, dog er jeg ikke gift man har mange venner, som har været igennem procedurerne, og jeg har også hjulpet mange igennem det stive danske bureakrati.
Til dem, der vil giftes, eller bare have sin kæreste på besøg i Danmark, kan jeg kun sige. Hold humøret og motivationen oppe, ligemeget hvor umuligt det end måtte se ud!!
Angående reglerne, så læs på denne hjemmeside: aegteskabudengraenser.dk
Held og lykke
Kim P. Nyberg
28-06-06, 10:14
It seems like there are some disagreements about how to let a spouse come to Denmark to settle. Here is the formal needs to fullfill, according to the Danish Immigration Service:
- You need a suitable place to live. A house or an apartment. one-room apartments is not considered suitable.
- You need an income well enough to support both yourself and your foreign spouse. What is well enough, is not mentioned, because it can be different from person to person.
- You need to get a bank guarantee (banking verification), that you can support the spouse. The amount is in 2006 calculated to be 54.138 Danish kroner (450.000 piso). The money has to stay in the bank for at least seven years. The amount will be ajusted every New Year along the generally economic ajustment.
- The one who already lives in Denmark, may not have received any public welfare support for at least 12 month.
- Together, the one who already lives in Denmark and the one who apply to go here, need to have the tightest connections to Denmark, compared to any other countries, if they want to live here. If the one who already lives here have been living in Denmark in the last 28 years, the connection demand is no longer obligated.
There is also new demands from the Danish Government and Danish People's Party (coalition party to the government parties):
- Anyone who wants to move to Denmark has to do a test in the Danish language and in Danish society as such. You can no longer do the test in Denmark. You can only do the test in a Danish Embassy or Consulate General in your home country. Do not expect any guidance or language lessons at the Danish representation in your country.
- Do you fail, you have no access to Denmark. You also loose 2.600 Danish kroner (21.600 piso) each time you fail.
- Do you pass the test, you have to go back home once every year to make a new test on similar conditions as already mentioned.
- Do you want permanent residence permit to Denmark, you have to stay in Denmark for at least seven years. Then you can also apply for Danish citizenship, if you want that.
- The permanent recidence permit also require, that you have worked in Denmark on a full time job in the last 30 month.
Kim P. Nyberg
28-06-06, 10:25
Til PNO
Sagen vil helt klart være meget principiel, da det handler om hvorvidt politikere af ideologiske årsager har ret til at udvise egne statsborgere, alene på grundlag af kærlighed.
Mange er allerede flyttet ud af landet. De har efter al sandsynlighed været irriteret på de regler, der blev indført efter folketingsvalget i november 2001, men de har ikke gjort noget for at holde på deres ret til at bo i Danmark som dansk statsborger. Det er måske en af faktorerne DF nu bruger til at skrue bissen yderligere på, og det mener jeg ikke de skal slippe godt fra.
Derfor en klar og tydelig opfordring til andre om at kæmpe for deres ret til at bo her i landet som dansk statsborger og for retten til et ordentligt familieliv.
Hej Kim
Jeg tager hatten af for din kamp mod det syge danske system. Om jeg selv ville gå hele vejen er svært at sige, men en fighter er jeg.
Og som du skriver, det er svinsk. Hvad f... er galt med vores samfund efterhånden? Jeg syntes vores holdning til udlændinge, herunder blandede ægteskaber er blevet fuldstændig afsporet. Desværre sidder mange danske stemmeberettigede og støtter DF, da de udelukkende kigger på de dårlige historier, der er i medierne omkring flygtninge og indvandre. Jeg kender flere som stemmer DF. Når jeg så forklarer dem omkring konsekvenser m.m. for alle flygtninge/indvandre, herunder f.eks. par som min kone og jeg, som de jo holder meget af, så forstår de pludselig den negative side af reglerne. Jeg tror dog stadig flere af dem fastholder at stemme DF, da de ”glemmer” vores problemer og igen fokusere på de uheldige elementer blandt vores udlændinge. Medierne har desværre et stort medansvar i at gøre folk fremmedfjendske.
Mange er rystet over de krav min kone og jeg er stillet over for i vores familiesammenføring. Det er reglerne for 2 år siden. Men vi klarer os igennem, kan opfylde reglerne, men må blot acceptere besværet. Jeg er rystet over, hvad andre tilsvarende par skal igennem i dag. Det må f.. snart være nok.
Forud for vores ægteskab havde jeg besøgt min kommende kone flere gange på Filippinerne og hun havde været en tur heroppe. Så giftede vi os, hvorefter hun rejste herop på et turist visum og så søgte vi så familiesammenføring herfra, så vi trods alt kunne leve sammen som et lykkeligt ægtepar i den tid vi ventede på godkendelse. Det tog ca. 6 måneder (som jeg lige husker det). Havde vi søgt mens hun stadig var på Filippinerne, så skulle vi vente måske 18 måneder som var den udmeldte sagsbehandlingstid. De fleste fornuftige danskere forstår, at ingen ægtepar ønsker at leve separeret fra hinanden så længe.
Den gang kunne vi også have giftet os mens min kone var i Danmark og søgt om familiesammenføring. Gør man det i dag, så skal der for at få sin kæreste herop på besøg stilles en økonomisk garanti på kr. 52.020,- for at få turistvisumet. Man kan så godt gifte sig heroppe. Men søger man om familiesammenføring fra Danmark, så tager de pengene, da man har ”forbrudt” sig mod de betingelser visumet er udstedt under. Dette gælder således for Them og hans kæreste, hvis de vælger denne løsning. Jeg har f.. aldrig hørt noget lignende, at man tager så mange penge fra folk kold og kynisk, dette selvom de aldrig skulle lægge det danske samfund til økonomisk last.
Og nu de nye regler, som skitseret af Kim i tillæg.
Til gengæld er den politiske holdning, at kan vi gøre brug af dig (hvis du har de rette kompetencer eller en meget høj uddannelse), så er du velkommen. Men, hvad med alle de udlændinge, der bidrager stort til vores samfund - og ofte på trods af gode uddannelser og kompetencer, der blot ikke anerkendes i Danmark - ved at ofre sig og tage de mange lavtlønnede jobs i de fysiske nedslidende brancher, så som rengøring, fabriksarbejde, børne- og ældreplejen m.m. – Ja, dem taler vi ikke om og officielt giver vi ikke have dem til Danmark - er tilsyneladende vores holdning. Ikke en gang her kan egoismen få vores stupide politikere til at erkende, at vi har en stor gruppe udlændinge i Dk, som gør en kæmpe indsats for landet og at vi er afhængige af nytilkomne, hvis vi vil opretholde vores høje serviceniveau, bl.a. sørge for de ældre. Men det skyldes nok, at deres tanker er, at hen af vejen så bliver det sådan, at de som har råd kan få…… dvs. at der nok kommer regler ude i fremtiden om, at vi kan få arbejdere herop, som så kan sparkes hjem uden tak, når de ikke længere kan bruges.
Der kom lige en række sure men velfortjente sure opstød med. Men de der læser dette og andre indlæg kan måske begynde at forstå reglerne og effekten heraf – og så tage stilling.
Vi bør begynde at råbe højt og sige fra, så de trods alt få danskere, der har nok i sig selv og som desværre længe har sat dagsordenen, bliver overdøvet.
Hilsen
Jens
Kim P. Nyberg
28-06-06, 18:56
Hej Jens,
Som jeg har skrevet til Pia Kjærsgaard i en email, bør hun tage alvorligt fat i sin integrationsordfører. Hans udtalelser om, at sende revl og krat ud af landet er upassende.
Vi HAR problemer med nogle udlændinge, det er der ingen tvivl om. Dem skal der selvfølgelig tages hånd om. Men at skære samtlige udlændinge over én kam, uanset om de bidrager positivt til vort samfund eller ikke, er simpelt hen for lavt.
Langt størstedelen af vore udlændinge vil hellere end gerne ind i vores samfund. Hr. Langballe hjælper dem jo ikke ligefrem videre, kan man vist roligt sige. Jeg har hørt talrige eksempler på udlændinge, som har lært sig dansk, tænker dansk, er måske 2. generationsdanskere, men alene navnet gør, at en hel del arbejdsgivere sortere dem fra, også selvom de har de krævede kvalifikationer. Men i den nye aftale mellem VK og DF er arbejdsgiverne slet ikke nævnt. Det er nemmest at trampe på dem, der ligger ned i forvejen.
Som jeg ser det, får vi ikke løst de bandeproblemer vi har, hvis ikke arbejdsgiverne får et spark bagi eller en pose friske gulerødder til at ansætte disse mennesker. Det er også hvad de pågældende kriminelle unge selv siger. De keder sig, fordi de ikke kan få et arbejde, og så skal der ske noget.
Jeg mener også at Hr. Langballe er en hykler. Han er folkekirkepræst. I kirken hver søndag prædiker han altså Guds ord, der blandt andet siger, at vi skal være næstekærlige og tolerante (uden at være naiv). Samtidig står manden i Folketinget og prædiker det stik modsatte.
Men vi har måske noget at glæde os til, for Langballes partikammerat Morten Messerschmidt har en kæreste fra Argentina. Skal vi tage Langballes udtalelser i Ekstra Bladet i lørdags til følge, betyder det, at Langballe skal smide sin partikammerat ud af landet ved et giftemål. Vil Langballe det? Eller er MM en god partikammerat og argentineren i øvrigt en vældig sød pige, som da skal have lov at blive her i landet? I så fald bliver Langballe ret så selektiv. Det bliver spændende at se, hvad han vil gøre. Jeg hælder til det sidste.
Kim P. Nyberg
28-06-06, 19:35
Artiklen fra Urban onsdag den 21. juni 2006, forsiden (fuld citat):
SKRAPPERE KRAV TIL UDLÆNDINGE
Udlændinge vil i fremtiden blive afkrævet integrationseksamen og arbejde i to et halvt år, før de får permanent lov til at være i Danmark og få kontanthjælp.
VELFÆRDSREFORM - Udlændinge skal fremover have arbejdet to et halvt år i Danmark og bestå en integrationseksamen for at få lov til at være i Danmarkpå mere end afmålt tid og med ret til kontanthjælp. Det har regeringen og Dansk Folkeparti aftalt i forbindelse med velfærdsforliget. Samtidig vil regeringen indføre en test i udlandet for udlændinge, som vil føres sammen med familie i Danmark, og for imamer og andre forkyndere. Socialdemokraterne og De Radikale står uden for denne del af forliget.
For at få kontanthjælp kræves fortsat, at man har boet syv af otte år i Danmark. Det krav gælder også danskere, der har været bosat i udlandet, for eksempel Malmö, hvorfra en del danskere pendler til København. Opfylder man ikke kravene, kan man få den meget lavere "starthjælp".
Det nye krav om to et halvt års arbejde på fuld tid gælder de flygtninge og indvandrere, der får opholdstilladelse allerede fra 1. juli i år.
Socialdemokraternes formand, Helle Thorning-Schmidt, siger, at partiet står uden for denne aftale, fordi man ikke vil gøre det sværere for udlændinge at komme til Danmark.
- Det brød vi os ikke særlig meget om. Ud over de syv år, der kræves, lægger man to et halvt års fuldtidsbeskæftigelse, og at man skal bestå en integrationsprøve, som kan blive ganske svær. Det er voldsomt. Vi er bange for, at det kan modvirke integration, siger Helle Thorning-Schmidt.
De Radikale mener, at aftalen vil straffe nogle flygtninge, som i forvejen er hårdt ramt.
Kim P. Nyberg
28-06-06, 19:56
Artiklen fra Ekstra Bladet lørdag den 24. juni 2006, side 16 (fuld citat):
DF INDRØMMER SKRÆMME-AFTALE
JESPER LANGBALLE TILFREDS: Fint hvis indvandringsaftalen mellem VK og DF skræmmer udenlandske ægtefæller fra at flytte til Danmark
Dansk Folkeparit indrømmer nu direkte, hvad VK ofr alt i verden ikke vil indrømme: Indvandringsaftalen, der blev indgået mellem VK og DF i tirsdags i ly af velfærdsaftalen, er reelt en aftale, der skal skræmme udlændinge, der i øvrigt har ret til at bo i Danmark, fra at flytte til Danmark.
Dansk Folkepartis udlændingeordfører Jesper Langballe indrømmer således, at den nye test af familiesammenførte, der gennemføres i hjemlandet, og som kommer til at koste omkring 2600 kroner pr. person, meget gerne skulle begrænse antallet af udlændinge i Danmark.
- Det må meget gerne blive resultatet af, at vi indfører denne test. Meget gerne endda. Det ville være ganske udmærket, siger Jesper Langballe til Ekstra Bladet.
Efter hollandsk forbillede
Testen, som indføres hurtigst muligt, betyder, at udenlandske ægtefæller til herboende danskere eller udlændinge med opholdstilladelse i Danmark, i fremtiden skal bestå en test i det danske sprog og danske samfundsforhold, før de får lov at rejse til Danmark og leve sammen med ægtefællen her i landet.
Testen skal foretages i udlændingens hjemland. Eksempelvis Uganda, Vietnam eller Tyrkiet, og vil typisk foregå på den danske ambassade.
Sprogtesten betyder altså, at sådanne udlændinge skal tilegne sig dansk allerede i sit hjemland, for at få lov til at leve med sin ægtefælle i Danmark.
Består udlændingen ikke sprogtesten, får vedkommende ikke lov til at flytte til Danmark. Uanset at vedkommendes danske ægtefælle opfylder de allerede eksisterende krav til familiesammenføring:
Kravet om passende bolig.
Kravet om tilstrækkelig indtægt, der også kan forsørge den tilflyttende ægtefælle.
Kravet om at den danske ægtefælle skal kunne stille med en bankgaranti i mindst syv år på omkring 53.000 kroner.
Kravet om at den herboende ikke har modtaget socialhjælp eller anden offentlig forsørgelse inden for det sidste år.
Den herboende og udlændingen skal tilsammen opfylde tilknytningskravet. Parret skal tilsammen have haft længere tilknytning til Danmark - end noget andet land.
Pengene spildte
DF bekræfter, at sprogtesten kommer til at koste omkring 2600 kroner. igen efter hollandsk forbillede.
Består den udenlandske ægtefælle ikke sprogtesten, er pengene spildte. Der skal betales nye 2600 kroner for at gå op til en ny sprogtest. Det er op til udlændingen selv at finde ud af at lære sig dansk. Danske ambassader vil ikke forestå nogen former for undervisning.
- Det lyder besværligt og dyrt. Testen smager kraftigt af at skulle skræmme folk fra at flytte til Danmark?
- Tja, du kan godt kalde det et skræmmemiddel. Sådan er det skam også ment fra vores side. Betyder kravet færre udlændinge i Danmark, er det bare fint med os, understreger Langballe.
-Også selv om udlændingen i forvejen opfylder alle krav til ophold i Danmark?
- Ja, det er en hurdle, man skal igennem. Består man ikke, kan man ikke flytte til Danmark. Ægteskab eller ej. Så enkelt er det.
Ja det er praktisk talt umuligt at få sin kæreste herop og blive gift uden at miste den bankgaranti man skal stille hvis man inviterer hende som turist, men der er et lille smuthul: aupair modellen !
Find en dansk famillie som mangler en aupair pige og få dem til at ansætte din kæreste, der skal ikke stille nogen bankgaranti og værtsfamillien betaler som udgangspunkt hendes billet, samtidig kan i finde ud af om det virkelig skal være jer da aupairkontrakten kan gælde i op til 2 år
dette er også en god måde at lære dansk på da en aupair som udgangspunkt også skal gå til danskundervisning
i vil heller ikke skulle stresse rundt for at nå at blive gift inden et 3 måneders turistvisa ville udløbe
der er selvfølgelig nogle krav til til en aupair såsom alder, m.m.
Se mere om dette på www.udlst.dk
Håber nogle kan bruge dette tip
Ikke for at ødelægge nogens forhåbninger, men Aurpair-modellen virker heller ikke ... eller rettere, den virker i Danmark, men på Filippinerne er det ulovligt at være kvindelig Aupair.
- Tro det eller ej, men det er faktisk rigtigt. Ifølge DFA (Department of Foreign Affairs) er det ulovligt at være kvindelig aupair, men mandelig er helt ok.
Måden hvorpå kvinderne slipper ud af lufthavnen på, er ved at kende én eller anden, der kan smugle dem forbi "overhovedet" i lufthavnen.
Skal man prøve at omgås reglerne og har man ikke en "Fixer" går man klogest i at prøve om søndagen, da det fleste managers er i kirke!
- Jeg ved det lyder fuldstændigt hul i hovedet, men sådan er reglerne altså!
Held og lykke...
Det er korrekt at det er ulovligt at rejse ud af filippinerne som kvindelig aupair men som alt andet på filippinerne kan det ordnes med penge.
Min kones søster er selv lige kommet som aupair og arbejder hos en familie nu.
Det koster normalt ca. 50.000 pesos ca. 6000 kr af bestikke en immigrations officer men min kone kender en fra hendes hjemby der arbejder i lufthavnen så hun betalte vistnok "kun" 12.000 pesos så det kan altså lade sig gøre.
Det er snart den eneste måde man kan få sin kæreste eller kommende kone herop på.
held og lykke
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.