PDA

Se fuld version : Prisniveau

Rune
23-01-06, 21:43
Hej

Jeg har været i Thailand et par gange og har benyttet mig rigtig meget af deres modstykke til denne side. Jeg synes det er en fantastisk ide med de her forumsider!

Nu til spørgsmålet: Hvordan er prisniveauet på Filippinerne i forhold til Thailand ? Jeg tænker både på at shoppe i Manila og på priser på hytter ved f.eks. Boracay Beach ?
Er priserne generelt højere end i Thailand, lavere eller nogenlunde ens.

Vi planlægger at rejse til Filippinerne i juni og juli.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. Rune

Graff
24-01-06, 08:16
Hej Rune
Står selv og skal til Filippinerne til sommer og har selv samme spørgsmål. Jeg skal endvidere til Thailand og du refererer til en lignende hjemmeside omkring Thailand, kunne du evt. byde ind med et link, så vil jeg være meget interesseret?
Beklager at jeg ikke kan besvare dit spørgsmål:-)
God tur!
Rasmus

Rune
24-01-06, 09:58
Hej Rasmus

Hjemmesiden er www.thailand.dk

Siden er opbygget på samme måde som denne, der er et væsentligt aktivitetsniveau på siden. Det er en super side. Jeg håber denne (om Filippinerne) udvilker sig på samme måde.

Ha' selv en god tur. Hvis du har spørgsmål vedr. Thailand kan du bare komme med dem (du kan selvfølgelig også bare benytte ovennævnte side).

Mvh. Rune

Niels
24-01-06, 19:05
Hej Rune

De lærde strides om dette spørgsmål, men jeg har rejst en del begge steder jeg er ikke i tvivl. Filippinerne er billigere og en god del endda. Nu er jeg så heller ikke lærd :-) Min oplevelse af priserne er at de nominelle priser er de samme i runde tal. Forstået derhen at du betaler 100 thb i Thailand og 100 php i Filippinerne for den samme varer eller service. Så det er forskellen i kursen på valutaerne der gør Filippinerne billigere og den er ca. 25 procent. Bare for at give et eksempel. Hvis jeg bor i Manila eller Bangkok bor jeg på et godt middelklasse hotel og prisen er nøjagtig 1500 php/thb. Standarden den samme. Det gør jo Filippinerne 25 procent billigere. Mad og drikke er betydeligt billigere i Filippinene end Thailand og min påstand er at det er mere end 25 procent. En øl på et turist sted koster typisk 50 php og den skal du lede længe efter til 50 thb i Thailand. Maden ditto.
Dette er min påstand. Du er iøvrigt velkommen til at sende en mail, hvis du har flere spørgsmål.

Bedste hilsner
Niels

Rune
25-01-06, 09:40
Hej Niels

Det lyder super. Jeg har da også lige et par spørgsmål til....ved nu ikke om jeg skal skrive dem alle her eller i de forskellige forums. Nu prøver jeg her:

Findes der et godt shoppingcenter i Manila (a la MBK i Bangkok) proppet med kopivarer af den ene eller anden slags ?

Kan du anbefale et godt hotel i prisklassen 150-200 kr Helst med swimmingpool (måske lidt krævende?).

Jeg er også i tvivl om Borocay. Om det er for turistet, eller om det stadig er et lækkert sted at være ? Vi var vilde med Koh Samui og PaNang i Thailand. Jeg skal nok lige tilføje at vi var afsted i Juni - juli, samme tid som vi skal afsted i år, hvor det nok ikke vrimler med turister.

Der dukker nok masser af andre spørgsmål op senere, men så vender jeg frygteligt tilbage.

Fedt at du kunne hjælpe :D

Mvh. Rune

Caspar
26-01-06, 00:25
Hej Rune

Når jeg er i manila bor jeg på Bianca's Garden, ikke noget luksus hotel men kanon på sin måde! Der er Swimming pool, TV, Bar, Tlf, Fax og internet. Og så er det tæt på Robinson's, Harrison Plaza og Natteliv er der lige rundt hjørnet! Og tro det eller ej der er meget stille om natten!! så sove det kan man!

Det ligger.

Bianca's Garden
2139 Adriatico Street
Malate, Metro Manila

Tlf / Fax
(632) 526-0351; 525-2846

E-mail. biancasg@skyinet.net

Priser fra 1500 Php til 2500 Php

Niels
26-01-06, 18:25
Hej Rune

For det første et meget fint svar fra Caspar. Jeg har også fået Bianca's anbefalet, men aldrig boet der. Faldt lige over en link idag og det ser heller ikke tosset ud. Jeg vil faktisk selv overveje det.

www.tropicana-apt-hotel.com

Men ellers ligger der i Ermita og Malete en skov af bedre middelklasse hoteller og mange i 1500-2000 php prisklassen. Bare for at nævne et par. La Corona, Lotus Garden, City Garden, Rothmann's og mange flere. Vil dog ikke anbefale City State Tower Hotel, da værelserne er meget små. Det er et ok område at bo i, selvom Manila generelt er et dump og jeg vil da anbefale at I drager væk så hurtigt benene kan rende :-) Når dette er sagt vil jeg dog godt anbefale en tur ned til Roxas Boulevard om aftenen. Før i tiden var det ikke et sted man kom efter mørkets frembrud, men det er blevet sat i stand og er et meget hyggeligt sted med live musik hver aften og masser af cafeer. Herligt sted at sidde med en drink eller lidt mad og kigge udover Manila Bay. Sikkerheden synes helt ok og de fleste gæster er ganske almindelig Filippinske familier på en aftentur. Jeg har tidligere set Manilas turist attraktioner og der er efter min mening intet at komme efter. Glem alt sammenligning med Bangkok.

Boracay kender jeg kun meget perifært, da jeg kun har været der en halv dag på krydstogt med Coco Explorer. Ingen tvivl stranden er fantastisk med de snehvide sand. Det er nok et af de dyreste steder på Filippinerne, men det er stadigvæk billigt set med vores øjne. Bare for at udfordre lidt besøgte jeg i november Negros og boede på

www.eldoradobeachresort.com

Prøv at tage et kig. Det var et herligt sted og meget veldrevet og en helt fantastisk venlighed fra både personale og befolkning. Man føler sig virkelig velkommen. Er man til dykning eller snorkeling er det bare helt i top. Ligger ved stranden of har en pool ej at forglemme restauranten.

Slutteligt det med shoppingen. Jeg er nok den dårligste shopper i denne verden og er masser af gange kommet hjem med en T-shirt og det er det. Tag mine råd om dette med en god del salt. Robinssons synes at være et godt sted og der er mange af dem. Nu ved jeg ikke hvad du mener med kopi-varer, men min oplevelse er at det ikke er så fremherskende som i Thailand. Jo man kan da få fake rolex ure osv, men det foregår vist mere på gadeplan. Jeg kender heller ikke et sted a la Phantip Plaza i Bangkok med hensyn til computer sager. Lyt til andre i denne sag :-)

Bedste hilsner
Niels

Rune
28-01-06, 12:33
Jeg siger igen tusind tak for de fyldestgørende svar.
Hotellet Bianca's garden ser lige ud som noget vi kan bruge !
Vi skal da helt sikker se på Negros, selv om resortet ser noget finere ud end vi regner med at bo.
Mht. Manila er der flere steder jeg har læst at når først man er i byen er det eneste man tænker på at komme væk igen. Det er et råd vi helt sikker vil vælge at følge!!

Endnu engng tak for hjælpen. Jeg har sikkert massere af spørgsmål senere, og så vende jeg tilbage :D

Mvh. Rune Keller

Caspar
31-01-06, 21:14
Hej Rune

Mht. næsten alle siger at man kun tænker på at komme væk fra Manila, det er jeg ikke enig i!! Der er en massere og se! Omkring Bianca's Garden er der ingen problemer i at gå ud om aften / natten, selv om gaden overfor virker meget skummel!! =) Der er meget sikkert omkring Bianca's. I kan evt. spørge Jupitor som bestyrer Bianca's, om han ikke vil vise jer lidt rundt! Og det gør han med glæde!! Han kan også væksle for jer! Til en god kurs..

Mvh. Caspar

PNO
01-02-06, 16:10
Hej Caspar

Har Bianca Garden en hjemmeside?

Hilsen
PNO

Caspar
01-02-06, 20:29
Hej PNO

Nej desværer!! Men han arbejder på sagen! =)

Jeg kan skrive hvad der står på han's kort.

Bianca's Garden an oasis in the heart of Malate, with swimming pool surrounded with a tropical garden, a second home for our customer!

*Singel or Double occupancy*

Spacious rooms, fully air-conditioned, with private toilet and bath, hot and cold warter, equipped with cabel TV. Communication facilities phones, fax and internet Ticket reconfirmation, airline reservation laundry service(s)
Bar and restaurant, Swimming pool. Locatin provides access to shopping malls like Harrison Plaza. Robinson's Ermita, Nightlife enertainment, Historical landmarks
24 hours Security service

Og husk det er en go ide lige og ringe eller lige smide en mail afsted, før man tager afsted!! For han har kun 10 værelser.. =)

Mvh. Caspar

Jes
05-02-06, 17:16
Hej

Lige en bemærkning omkring Manila, jeg syntes det er synd at så mange skriver negativt om manila og man skal skynde sig væk derfra helst inden man er landet, men prøv at tage til Makati og ikke Malate.
De første 2-3 gange jeg var på fili og skulle være i manila boede jeg i malate, et ikke så godt område dog er der masser af steder af feste, men pas på !!
Derefter prøvede jeg Makati stedet med de dyre hoteller men der er masser af billige også lige i centrum, prøv eks. El Cielito Inn på Pasay Road ca 200kr pr nat i familierum og der er 5 min gå afstand til Green Belt & Glorietta et par af de større shopping centre i manila og der kan købes alt i tøj og sko fra italienske designere til billige efterligninger der er masser af gode spise steder og natklubber og SIKKERT at færdes også med børn selv om natten. Ønskes kopivarer så prøv GreenHills shopping center.
Jeg er selv blevet så glad for Manila at jeg har investeret i en lejlighed i Rizal Tower i Rockwell området der er i udkanten af Makati forøvrigt også et besøg værd hvis man er til hyggelig shopping og cafe besøg dog ikke så stort og lidt dyrere.
Men selvfølgelig, hver sin smag.

P.S. Går turen til Boracay så prøv Sanders White Resort (Booking på 0063-362885694) fornuftig pris og rent.

Vicki
04-05-06, 02:45
Hej!

Skal til Filippinerne her til sommer og er egentlig lidt i tvivl om kursen på Pesos.. hvor meget skal man regne med at betale for logi de billigere steder?

MVH en der glæder sig til at komme på rejse

Xim
05-05-06, 05:29
Hej,

Jeg vil lige knytte en kommentar til hele Manila-spørgsmålet. Gentagende gange hører man, at Manila ikke er noget værd og man skal skynde sig ud derfra. Det har jeg OVERHOVEDET ikke enig i. Tværdimod. Manila har bunkevis at byde på, men det er meget vigtigt, hvor man bor.
Emita og Malate kan slet ikke anbefales. Prøv evt. hoteller ved Roxas Blvd i Manila City eller nr. 1 stedet efter min mening, som er Makati. (Har selv boet i Makati i over 2 år).

Man kan få nogle ganske udemærket 3 stjernet hoteller i Makati for ca. 250 - 300 Dkr., inkl. stor morgenmadsbuffet. Her kan jeg anbefale Astor Hotel på Makati Ave., der er et stenkast væk fra Makati centrum, hvor man finder restaurenter, cafeér, natteliv og masser af indkøbscentre. (Greenbelt) Makati er business-district i Metro Manila, og af virkelig høj standard, hvor steder som Greenbelt findes slet ikke i Danmark.

Du skal klart tage til Greenhills, hvis du vil shoppe kopivarer. Det er stort, uoverskueligt og man bliver virkelig træt af frasen "You buy sportshoe, siiiiiir", men det er STEDET at tage hen.

Boracay er virkelig en ø, som jeg personlig elsker. Herre gud - om værelserne koster 300 Dkr., eller 350 Dkr pr. overnatning er jo ligemeget, når man kun er der i 2 uger. Procentvis er det dyrere end så mange andre steder, men man får altså også mere for pengene, plus at det stadig er billigt, set med en danskers øjne.

Iøvrigt kan man altid få personlig rejsevejledning og svar på mange spørgsmål, samt hjælp til bookning af rejser på www.filtravel.com