PDA

Se fuld version : Hvortil i Filippinerne

Rune
29-01-06, 23:15
Ja, så er jeg her igen :)

Jeg er begyndt at undersøge hvilke(n) ø(er) vi skal tage til på vores rejse.
Vi er interesseret i at det ikke skal være alt for turistet, man skal kunne dykke, man skal kunne slappe af ved en fed strand. Og man skal endelig også kunne opleve noget.
Vi skal være afsted i 2-3 uger og vil gerne have en blanding af det hele. Vi har snakket om at se to øer, men vil ikke bruge for mange penge og tid på transport. Jeg kunne forestille mig at Bororcay bliver den ene ø vi skal være lidt tid på (Niels har I en anden tråd fået vendt mine øjne mod Negros), mens vi også gerne ville se en anden ø, hvor man kunne komme ud og se mere (ville Cebu være en mulighed her)?
Jeg er også i tvivl omkring hvordan man komme rundt på øerne. Foregår det hele med båd? eller skal man flyve mellem nogle af øerne ? Jeg ved heller intet om priserne på transport med både, og sidst, men ikke mindst. Hvor lang tid tager det at komme fra eksempelvis Borocay til Cebu ? Er der en side hvor man kan finde ud af mere om transport på Filippinerne?

Det var mange spørgsmål. Jeg håber I kan afse tid til at hjælpe mig her i mit planglægningsarbejde. Hopper ned og køber Lonely Planets guide her én af dagene.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Rune

PNO
30-01-06, 09:57
Hej Rune

Jeg er selv igang med planlægningen af min næste tur der foregår i maj/juni.

Har tidligere indlogeret mig på hotel i Manila ved ankomst, men vælger denne gang at tage direkte med i Manila havn for at gå ombord på natbåden til Cebu. Prisen på den billet og dyreste kahyt dækker nogenlunde omkostningen ved fly og hotelophold.

Ville gerne have været på Boracay, men der siges at være for mange turister, så jeg vælger Malapascua lige nord for Cebu og derfra til Bohhol for at se Chokolate Hills inden jeg ender på?

El Dorado ved Dumaguete på Negros
Ja, jeg kan følge Niels 110% om dette sted. Af de tre resorts der ligger inden for 10 min. gang på stranden er dette det mindst fine.
Men sevicen er helt i top og man nyder virkelig den afslappende livstil der er på stedet. At baren så har åben 24 timer gør jo ikke stedet ringere.

Hilsen
PNO

Niels
30-01-06, 18:40
Hej Rune
Lige for god ordens skyld kender PNO og jeg hinanden og har rejst sammen, så vi prøver at supplere hinanden. Jeg har lige et par kommentare.
Når man først er i Visayas, så er det ret enkelt at 'ø-hoppe'. Det tager f.eks 25 minutter at komme fra Dumaguete på Negros til Cebu. Gætter på en times tid til Bohol. Det er ikke dyrt. Hvad jeg har set af strande på Cebu er ikke meget, men det jeg så var ikke vanvittig godt. Men det var på selve Cebu. Tror dog at Jeg ville lægge min tid og penge på Negros og Bohol. Bare for at nævne en ting. Apo Island. Et verdensklasse dykker/snorkelsted ligger ikke langt væk fra nogen af delene. En anden Ø Siquijor skulle også være helt fantastisk både hvad angår strande og dykning/snorkling, men men men der er hekse og magi og Filippinerne vil ikke sætte deres fod bare i nærheden. De bliver helt blodløse i ansigtet når man taler om det. Talte dog med vesterlændinge der havde været der og det var forrygende.
Sidste ord er om en Guide bog. Jeg vil anbefale Philippines Travel Guide af Jens Peters. Det var tidligere ham der skrev Lonely planets guide. Den er ret ny (juni 2005) men den er helt fremragende til transport og 'ø-hopping'. Jeg prøvede at finde den i Danmark, men uden held. Køb den via www.amazon.uk
Så sparer du ovenikøbet en god del penge og den bliver leveret til din dør med posten. En sag på ca. 800 sider. Den er god og opbygget helt som Lonely Planet, så man er familiær med 'formatet'.

Bedste hilsner
Niels

Rune
03-02-06, 10:13
Endnu engang mange tak for jeres yderst fyldestgørende svar. Bogen er bestilt. Alle ovennævnte steder vil blive gransket ganske nøje på nettet :)

Tusind tak for hjælpen

Mvh. Rune