PDA

Se fuld version : Manila, Palawan og Cebu

Martinmette
02-02-06, 13:39
Halløj,

Vi havde tænkt os at rejse til Fillippinerne fra sidst i Juni til midt Juli. Vi bliver førstegangsbesøgende dernede, og ser meget frem til det (-:

Vi havde tænkt os at rejse med cctravel til Manila, få 2 overnatninger der, og så ellers rejse rundt på egen hånd. Vores plan var at tage fra Manila til Palawan og være der ca. 4 dage, hvorefter vi vil fortsætte til Cebu og være der resten af tiden. Er der nogen der har været de nævnte steder, og kunne tænke sig at dele lidt erfaringer derfra?? Meget gerne hvis i kan nævne nogle steder i har boet...

Vi gider ikke bo på det ypperste luksussted (max 500-600 kr. pr. døgn)

Vi er aktive mennesker, der ikke bruger alle dage på stranden, men gerne vil se en masse ting på fx. bådudflugter, trekking, dykning/snorkling osv og så måske et par dage med afslapning på stranden.

Håber der er nogen der vil dele deres erfaring med os (-:

Med venlig hilsen,
Mette og Martin

Jens
04-02-06, 17:58
Hej

Jeg har boet flere steder i Manila og Cebu og på forskellige prisniveauer. Palawa kender jeg desværre kun fra vandsiden.

De priser i nævner, så taler vi i mine øjne om dyre hoteller. Jeg har boet en del gange på Manila hotel, der er delvis luksus og med en meget interessant historie og mange kendiser, der har boet der gennem tiden. Ellers kan jeg foreslå City State Tower Hotel eller Cherry Blossom som begge er ganske udemærket, men til en meget laver pris. Vil tro 150 - 200 kr. pr. værelse inkls. morgenmad. Kan ikke lige finde regningen fra i sommer.

I bør nok definere om det er Cebu City vi taler om eller et andet sted på øen Cebu. Og om det skal være med strand og vand eller inde i byen. Mulighederne er mange. Søg på nettet evt. Er det Cebu City i skal være i nærheden af men ønsker sand, strand og vand - ja så kan I finde noget på Mactan Island - det er også der lufthavnen ligger. Igen I kan finde noget i alle prisklasser, herunder noget som er forholdsvis billigt og ganske udemærket. Min kone og jeg har fundet en lejlighed i Lapu Lapu på Mactan Island, som vi har lejet nogen gange og hvor vi er tættere på normal filippinsk kultur. Men lidt mere konkret og jeg kan måske give nogen konkrete henvisninger.

hilsen
Jens

PNO
04-02-06, 23:02
Hej

Jeg kan ikke tillægge noget om rejsemålet, men jeg kan komme med 2 oplysninger.

City State Tower: Hvis man holder af at bo i MEGET små rum med dårlig luft er dette stedet. At så morgenmaden ikke er særlig spændende gør oplevelsen af stedet til noget specielt. Men det er der man starter hvis man vil med ekspressbussen til Puerto Galera.

Flytransport: Cebu Pacific er ude med nogle utrolige priser 888peso Manila-Cebu. Se www.cebupacificair.com

Hilsen
PNO

Martinmette
06-02-06, 12:32
Vi ønsker at bo tæt på stranden, gerne i nærheden af byen, hvor der er mulighed for at besøge forskellige restauranter.

Udover de steder vi nævner, så er i meget velkomne til at anbefale andre steder, så kan vi kigge nærmere på dem, det er bestemt ikke et must, at det skal være de nævnte byer (-:

Mange tak for svarene

Hilsen Martin & mette

Niels
07-02-06, 19:03
Hej Martin & Mette

Så vil jeg godt anbefale dette sted på Negros :

www.eldoradobeachresort.com

I kan også prøve at søge på Pura Vida og Atlantis via google, som er to andre resorts på samme strand. (Dauin)

Atlantis var en smule dyrere end El Dorado og Pura Vida nok et nøk dyrere. Pura Vida så til gengæld rigtig flot ud. Alle har dykker faciliteter.

De 'dumper' alle på jeres 'krav' om tæt på byen, da det ligger ca 20 kilometer fra Dumaguete by, men hvis i først har spist på El Dorado, så tror jeg ikke i går andre steder. Det er rigtig godt. Prøv at kigge på menu-kortet på hjemmesiden. Uhmmm :-)

Der er iøvrigt en shuttle-bus tre gange om dagen til og fra El Dorado og retur fra Dumaguete.

Dumaguete er en meget hyggelig by ved vandet og meget ren og pæn. Meget udmærkede shopping muligheder.

Priserne på El Dorado er ca. 200 kr for et udmærket dobbeltværelse incl deres overdådige morgenmads buffet pr nat. Hvis man vil ofrer lidt mere kan man sagtens få bedre værelser.

Det ligger ret godt hvis man vil ø-hoppe lidt. Der er et hus rev, som faktisk er ok. Mange gode dykker og snorkeling steder i nærheden. Apo Island er verdensklasse. Der ligger nogle flotte vandfald og en 'hidden lake', så lidt trekking kan man godt komme på.

Nu har jeg vist 'sludret' nok. Tag et kig. Måske er det noget for jer. I er velkomne til at sende en mail, hvis I vil have yderligere oplysninger.

Jeg vil godt understrege at jeg ikke har økonomiske interesser i stedet, men har blot været der en enkelt gang og NØD det. Jeg er tilbage i juni :-)

Bedste hilsner
Niels

tap
06-06-06, 21:34
Hej jeg var på palawan sidste år med min filippinske kone og det er uden tvivl det flotteste af filippinerne jeg endnu har set specielt el nido.
Man kan enten flyve fra manila til el nido, men det er små 20 personers fly eller flyve til "hovedstaden" puerto princessa og derefter tage en bus til el nido ca. 8 timers kørsel.
Hvis i tager til el nido så lad vær at bo på de dyre resorts ca. 1000 pr. dag, men bo i selve el nido man kan sagtens få en bungalow på stranden til ca. 150-200 kr pr. dag og tag så på ø-hop ca. 100 kr for en heldags tur incl. mad.
Et godt sted at købe sine udflugter er judiths art cafe
der er masser af små gemte laguner i området, det var også her den første robinson blev optaget.
At i rejser i juni-juli betyder groft sagt at i har hele filippinerne for jer selv, selv boracay virker forladt på det tidspunkt.
Men det betyder kun lave priser = godt for jer.
Go tur
thomas

Tålmod
20-06-06, 11:45
Netop kommet hjem fra Manila.

Kan varmt anbefale følgende lille hotel:

El Cielito Inn Makati
804 Arnaiz Avenue, Makati

+63 2 815 8951

elcielito-makati.com

Ved at ringe og lave reservationen direkte kan man få "walk-in price" som er lidt billigere end det som tilbydes på nettet.

Vi boede på Double De Luxe til PHP 2300 pr. nat

Det er et charmerende lille hotel med en god beliggenhed. (=kort transporttid til lufthavn, city samt indkøb)

Serviceniveauet er udsøgt, der er internet adgang og restauranten er åben 24 timer i døgnet.

De serverer en glimrende filipinsk morgenmad, som kan indtages når som helst på døgnet.