PDA

Se fuld version : Udenrigsministeriet fraråder rejse

Caspar
07-02-06, 20:22
Det er noget skidt med de tegninger!! Og Udenrigsministeriet fraråder at rejse til Filippinerne!!

Hvor meget tror i det har påvirket Filippinerne ??

Kilde.

www.um.dk/da/servicemenu/Nyheder/ForsideNyheder/RejsevejledningFilippinerne.htm

Jens
07-02-06, 22:29
Hej Caspar

Ja, man kan sige at tegningerne godt nok har fået sat sindende i kog rundt omkring. Vi må håbe at truslen med Danmark og danskerne vil aftage igen.

Når det er sagt, så er der at sige om Filippinerne. Jeg ville slet ikke betænke mig i at tage derned igen igen.

Husk på, at Filippinerne hovedsageligt er et kristent land. Jeg har tilladt mig at klippe fra CIA's Factbook
(Roman Catholic 80.9%, Evangelical 2.8%, Iglesia ni Kristo 2.3%, Aglipayan 2%, other Christian 4.5%, Muslim 5%, other 1.8%, unspecified 0.6%, none 0.1% (2000 census).

Som du kan se er der kun ca. 5% muslimer, der generelt er koncentreret i det sydvestlige hjørne af øen Mindanao. Det er også her at den filippinske regering har hovedparten af sine sammenstød med Abu Sayyaf. Du møder dog muslimer i mindre tal i de større byer som Cebu og Manila. Det er mit indtryk, at de er ganske fredsommelige handelsfolk.

Så kort sagt. Ingen grund til bekymring, men pt. er der ingen grund til at bære dannebro på trøjen, rygsækken mm., hvis man vil være ekstra sikker på ikke at få provokeret nogen.

God tur til maj. Jeg og familien kommer desværre ikke derud i år. ØV ØV.

/Jens

Lene
08-02-06, 10:18
Hej Casper

Jeg sidder i helt samme situation..du kan så bare glæde dig over, at du først skal afsted til maj. Vi skal til Coco Beach midt i februar. Vi har glædet os så længe at jeg slet ikke kan overskue at skulle ændre destination nu.

Som Jens har vi også kigget på antallet af muslimer, og jeg tror det ender med at vi tager afsted...uden danske klaphatter.

Lene

Jens
08-02-06, 11:27
Hej Lene

Kom du blot af sted.

Vi skal ikke lade os skramme mere end højst nødvendigt. Og husk blot på, at selvom demonstrationerne har være massive mod Danmark (man kan vel ikke fortænke de almindelige muslimer, når man ser på den manipulation, der har fundet sted af visse herboende muslimer), så er flertallet af muslimer ganske fredelige og fornuftige mennesker. Det er kun en meget lille procendel af ekstremister, der vil gå til yderligheder og som også forsøger at puste til ilden. Så tager man en lille procendel af de 5% (nogen siger 7%), så er det godt nok ikke mange chancer tilbage. Vi taler så om Abu Sayyaf som den ekstremistiske gruppe.

På den tur du skitsere, så vil du kun møde få muslimer i shoppingcentrene i Manila i de mange små boder. De er handlende og ikke terrorister.

På Coco Beach og hele området dernede kan jeg ikke huske, at jeg nogen sinde har set muslimer. Ja, ikke at det ville bekymre mig.

Men følg udvilkingen i medierne - skulle det vise sig, at situationen skifter til direkte angreb mod danskere, især uden for Mellemøsten, så skal du måske til at revurdere situationen og i den situation ville jeg så personligt vælge, at finde et "ikke dansk" resort, men jeg ville aldrig annulere min tur til Filippinerne - det er der for få ekstremister til, dernede.

Jens

Caspar
08-02-06, 20:40
Hej igen

Og mange tak. =)

Jeg har i dag snakket med 2 af tjenerne på Coco Beach ( Tissette og Willy ) Hvis nogen kender dem ! Og alt er som det plejer og værer, både i Manila og på Coco Beach! =)

Men man skulle holde sig væk fra den sydlige del ! ( Mindanao ) Men det er der jo ikke noget nyt i !!

Så Lene

God tur !! =)

Jeg må lige vente et par måneder i nu !!

dreamer
09-02-06, 07:50
Det er korrekt at udenrigsministeriet fraråder udrejse. Dette er dog kun til Mindanao. Udenrigsministeriet har i lang tid frarådet at man rejser derned.

Jeg bor i Manila og her er der i hvert fald inden problemer. Sagen har næsten heller ikke været nævnt i medierne (af hvad jeg har set). De har mere koncenteret sig om katastrofen med nedtrapning af en masse mennesker ved et TV-show.