PDA

Se fuld version : Første gang på Filippinerne

B&M
23-04-06, 14:59
Hej!

Først vil jeg lige sige det er nogle rigtige gode indlæg der ligger på siden, og tak for god inspiration..

Vi er et par der tænker på at tage til Filippinerne til august 2006.. Sidste år var vi en tur i sydthailand og faldt for de lækre strande og den tropiske natur.. I år går turen så til Filippinerne, men hvor skal vi starte?? Hvad skal man se?? Vi gider ikke overfyldte strande og mange turister, men vores eget paradis.. Men vi tager også afsted for at opleve noget.. Har I nogle gode ideér og kan anbefale steder?... Glæder os til at læse jeres historier...

Ps: Hvor lang tid tager flyveturen fra kastrup?.. Hvis I har links til resorts og steder, vil det være super!...

Brian&Monica

Graff
24-04-06, 08:19
Hej Brian og Monica
Lander selv den 20 august med familien (hustru og to piger) i Manila.
Vi regner med at tage en Superferry fra Manila til Cebu. Vi forventer at bruge omkring 6 uger på Bohol, Negros og Cebu hvorefter vi rejser tilbage til DK. Jeg kunne give dig en masse inspiration lige her, men vælger at henvise dig til den udveksling jeg har haft specielt med PNO og Niels som har været særdeles ivrige med at øse af alle deres erfaringer på Filippinerne. Kig på indlægget som har overskriften "Så er der lidt at udveksle på" der finder du utallige links til hoteller og diverse. Der gik måske på et tidspunkt en lille smule "hat og briller i det" men vi var et par stykker som desperat forsøgte at holde lidt gang i sitet her som var ved at gå lidt i tomgang.
Håber I får en super tur. Bliv ved med at skriv på forummet så kan det være at vi kan få gavn af hinandens erfaringer mens i er på Filippinerne, gør evt. brug af min e-mail hvis I får lyst!
Graff

PNO
24-04-06, 10:49
Hej Brian og Monica

Jeg håber du får glæde af de indlæg Niels og jeg tidligere har lavet.
Det vil jo være surt at skulle gentage sig selv.

Mht. flyrejsens længde fra Kastrup. Fra ca. 18 til 24 timer

Personligt holder jeg meget af Thai. Problemet her er de 5 timer i Bangkok airport på udrejsen.
Lufthansa er ikke helt ringe.
KLM er rigtig god på udrejsen, da ankomst i Manila er om morgenen, så man har hele dagen til evt. videre transport. Hjemrejsen er dagfly og lander i Amsterdam omkring kl. 17. Turen føles meget lang. Sover man på turen er det et helvede at sove når man kommer hjem.

Hvis I ikke ønsker overfyldte strande, så skal I nok ikke sætte Boracay på jeres rejseplan. Men med 7.107 øer er udvalget jo ganske stort.

Skriv lidt mere om hvad I har lyst til og vi er nogen stykker der gerne fortæller. Tiden skal jo gå med noget sjovt inden flyet letter 10. maj med destination Manila

Hilsen
PNO

B&M
24-04-06, 19:25
Hej Graff og PNO,
Super I er på med at anbefale steder.. Vi har kigget lidt på Bohol, hvor lang tid tager det fra Manila/Cebu?.. Med hensyn til flybilletter har vi kig på Singapore Airlines via Singapore til DKK 10.650 for to, det kan vidst ikke gøres billigere, hva?...

Vi var på en del ture sidste år i Thailand, og selv en garvet sejler som mig, havde problemer med de store bølger og den alt for ustabile motor, som tvang os til at sejle til nærmeste kaj.. Men hvad, det er nok ikke mere risikabelt end Thailand, så vi må bare springe ud i det..

Hvis vi vælger Bohol hvad kan I så anbefale der? Med max 3 uger afsted gælder det om at finde de "rigtige" steder... Lad os starte der, øs bare af de bedste minder...

Ps.. hvad betaler man for en gns. bungalow og hvad hvis vi skal dase et par dage i det bare luksus?...

Brian&Monica

PNO
25-04-06, 13:47
Hej Brian og Monica

10.650 kr for 2 personer i august med Singapore Airlines. Hvor har I fundet den? Jeg skal bare bruge en billet og tager gerne afsted for 5.325 kr

Turen med båd fra Manila til Cebu tager 21 timer. Brug de 900-1000 kr til en suite (billetter for 2 personer er inkluderet) istedet for at tage fælleskahyt med fra 6 til 50 personer. Husk at I medbringer "familieformuen"
Se evt. www.superferry.com.ph
Hvordan turen er ved jeg når jeg kommer hjem i begyndelsen af juni.

På Bohol er der flere resorts der kan findes på nettet. Jeg har valgt www.alonakew.com. prisen for en standard bungalow er 2100php i døgnet på dette sted i maj.
Det nemmeste er altid at sende en mail til et hotel/resort og bede om opdaterede priser og om der er rabat ved mere end 7-10 dages ophold.

Hilsen

PNO