Se fuld version : Rejse til Filippinerne
Hej
Jeg planlægger en rejse til filipinerne i Juli måned.
Jeg har forsøgt at komme i kontakt med konsulatet i københavn, men de holder åbenbart ferie i denne uge, er der nogen der kan fortælle mig hvordan hvor længe det tager at få lavet et visa ? Og evt hvordan ? Hvad skal jeg medbringe og sådan.
Jeg skal til Surigao, nogen der ved hvordan det ser ud med sikerheden i det område? Jeg ved godt at det ligger på Mandanao, men helt mod nord.
Hvad anbefales der med hensyn til vaksinationer og evt. andre lægemidler, der skal medbringes ??
Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe med et hurtigt svar.
På forhånd tak
mvh
Lars
Hej Lars
Husk som skrevet i anden tråd, at du kun behøver visa, hvis du skal være dernede i mere end 21 dage. Læs reglerne her: philembassy.se/consulr/tourvsfr.htm
Men ellers er processen som følgende:
Du sender flg. til det Filippinske konsulat i København.
- Korrekt udfyldt visumansøgning (hent her: philembassy.se/consulr/forms/vstemvis.rtf)
- 1 stk. pasfoto.
- Pas med mindst 6 mdr.s gyldighed fra hjemkomsten til Danmark.
- Rejseplan fra rejsebureauet.
- En returkuvert hvorpå er frankeret kr. 60,00 (100 gr.)
- Check på kr. 345,- vedlagt
- Udenlandske statsborgere i Danmark skal kontakte konsulatet inden afrejse.
Jeg husker at det plejer at tage ca. 7 dage men regne med lidt mere.
Vedr. Vaccinationer så kig her på linket: vaccination.dk/land/asien/
Så vælger du blot Filippinerne og længden af din rejse. Men jeg vil anbefale dig, at tale med en læge, der kender til Filippinerne, da man ellers let skyder over mål. En alm. praktiserende læge kender nok ikke så meget hertil. Prøv evt. en søfartslæge, da de jo er vant til at håndtere "rejsende".
Jeg har aldrig selv taget malaria medicin dernede, hvilket skyldes, at jeg dykker og noget medicin kan påvirke dig ret så kraftig. Problemet med Malaria er mig bekendt ikke så stort dernede, men når det er sagt, så er der i nogen områder folk, der bliver syge og dør heraf. Men der er nok andre her der kan give gode råd.
Håber det hjælper.
Hilsen
Jens
mette_1981
19-06-06, 19:57
Hej Lars,
Hvis det er her fra DK du vil ha lavet det, mener jeg at det er ca. 3 uger det tager at få lavet... Jeg ved ikke om det kan gøres hurtigere ved at tage ind til dem.. Desværre.
Nu ved jeg ikke hvor du lander henne.. men det kan jo også laves i Cebu på 1 dag hvis man betaler lidt ekstra...
Hvad angår vaccinationer så tjek rejseklinikkens hjemmeside rejseklinikken.dk eller ring ind til dem og spørg.. spørg evt. også din egen læge...
Jeg blev vaccineret mod hepatitis A og B, tyfus og fik også en difteri/stivkrampe.
Hvad angår Surigao,så har jeg aldrig selv været der, men tror nu ikke det er så slemt.
Håber du finder ud af det
Mvh. Mette Rasmussen
Vedr. Surigao så ligger den som du selv nævner i det nordlige Mindanao. Jeg kender mange der tager til den del af Mindanao uden problemer og ville selv ikke tøve med at tage dertil - men har ej været der endnu.
Du skal mod det sydvestlige af øen før du skal begynde at tænke dig rigtig godt om.
Måske Xim eller andre kan være endnu mere præcise i konkrete oplysninger.
/Jens
Selvfølgelig kan jeg komme med lidt input!
Surigao er et stort område, og jeg ved ikke hvor du har tænkt dig at rejse hen? Surigao Del Norte eller Surigao Del Sur?
Lige meget hvad, så skal du ikke bekymre dig, da der slet ikke er nogen form for problemer i disse områder. Faktisk er Surigao Del Norte ved at blive et udviklet og dejligt turistområde, og jeg kan meget anbefale dig at tage til surfer-øen Siargao, der har den smukkeste strand, og de mest afslappende omgivelser, som man skal lede længe efter.
Malaria-piller er forøvrigt kun nødvendigt, hvis du tager på backpacker-vandreture i bjergene eller junglen.
Rigtig god rejse!
- Xim
Hej
Tak for alle de hurtige svar.
Jeg kan lige nævne at det Surigao city i Surigao Del Norte jeg bl.a. skal opholde mig i, eller tage udgangspunkt fra.
Jeg håber på en god tur i july
mvh
Lars
Kim P. Nyberg
28-06-06, 10:56
Ifølge min kone, som er fra Magpet lidt nord for Kidapawan City i Cotabato delstaten, skal man som vesterlænding allerede være særdeles varsom i hele den sydlige halvdel af Mindanao. Der har været bombesprængninger i Kidapawan for at få ram på vesterlændinge.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.