PDA

Se fuld version : Malariamedicin

Graff
20-06-06, 12:34
Jeg skal rejse med min familie 6 uger på filippinerne i august til oktober. Har svært ved at gennemskue om vi skal tage malariamedicin? Er der nogle erfaringer. Vi skal rejse omkring Negros, Cebu og Bohol.
Graff

PNO
20-06-06, 14:02
Hi Graff

Jeg er kommet hjem for 2 uger siden efter en 3½ ugers tur de samme steder. Jeg tog ikke malariamedicin. Det gør jeg heller ikke på den næste tur medio august til Negros.
Hvor vil I opholde jer på Negros og hvornår?

Hilsen
PNO

tap
20-06-06, 16:48
Hej graff
Jeg har været på filippinerne 7 gange og har aldrig benyttet mig af malaria medicin garder jer hellere med myggenet og div. balsammer og spray.
Det bedste mærke er OFF og fås næsten alle steder.
go tur
thomas

Jens
20-06-06, 16:52
Hej Graff

På baggrund af din tråd her og lidt foranlediget af Lars i forge tråd, så har jeg søgt lidt på nettet og blevet bekraftet i at jeg ikke selv vil tage malaria medicin på Negros, Bohol og Cebu. Helt i tråd med PNO's holdning. Hvorimod Lars nok bør overveje det på sin rejse til Surigao.

Prøv at se det her link: actmalaria.org/downloads/pdf/info/2004/Philippines.pdf
Som har en god detaljeret ilustration for Filippinerne.

Ellers er andre interessante links for Malaria:
malaria.ehealth.ph
wpro.who.int/health_topics/malaria/
pchrd.dost.gov.ph/PCHRD/Publications/SOAreports/Malaria/malaria01.html
actmalaria.org

Jeg skal lige sige, at jeg ikke har været de respektive sider igennem i detaljer, men det er mit indtryk at man får de oplysninger man har brug for.

Hilsen
Jens

PNO
21-06-06, 09:19
Hej Graff

Det eneste jeg har af medicin på en sådan tur er nogen hovedpinepiller Pinex (man får jo lidt for meget Rhum en gang imellem) og et hold penicillin udstedt af min læge, da jeg ALTID får bi- og pandehulebetændelse af air-con på hoteller og i fly.

Jeg har en vaccination mod Hepatitis A ( 1stk holder i 1 år, 2stk holder i 20 år)

Hilsen
PNO

Ketimo
23-06-06, 08:19
I de bøger jeg har læst, er det ikke nødvendigt med malaria vaccine. Der er kun en lille risiko i det sydlige Filippinerne.

Jeg rejser selv 3 uger til Bohol og skal ikke vaccineres.

På den anden side, så er det kun 6-10 piller man skal tage.