Se fuld version : Visa og flybillet
Hi alle, jeg regner med at tage til masbate i december og besøge min forlovede i 3 måneder. Jeg har læst det med visa og flybilleter jeg ved at jeg kan få visa for 2 herfra dk, og jeg ved også hvor jeg skal få den forlænget, mit spørgsmål er det med flybillet, hvis jeg bestiller en billet med indrejse og udrejse dato, skulle der så være nogen problemer med det ? Også hvad for visa skal jeg spørge efter ?
Mvh. norhil
Hej Norhil
Du bør tage fat på det Filippinske konsulat i København for at få et helt korrekt svar.
Du kan rejse til Filippinerne og være der i 21 dage uden visa. Hvis du får turistvisaet fra Kbh eller dernede, så er det på 59 dage. Så kan du altid søge om forlængelse dernede, dvs. at du henvender dig hos respektive myndighed og får et fornyet visa på 59 dage. Så du skal spørge efter et turistvisa på 59 dage.
Men spørg lige konsulatet om det er et krav, at der skal være en præcis afrejsedato og flynummer på din billet. Når jeg selv har rejst har jeg altid haft det. Jeg har stort set altid valgt billetter, der kan ændres. Nogen kan man få lov at ændre én gang gratis men ellers er det mest typisk, at en ændring af hjemrejsen koster 100 USD.
Får du et præcist svar herpå, så må du da gerne lige skrive det her på tråden.
Hilsen
Jens
Hi Jens, jeg har købt flybillet nu og den er fra afrejse til hjemrejse ( 3 mdr ) og ingen problemer. Visa har jeg søgt om i københavn men det er for tideligt, det skal helst være i de sidste 2 mdr man skal søge og den er for 59 dage og koster 345 kr + 60 kr for brev som rekomanderet + slev adressed firmærket konvolut også 60 kr. Så skal man forny visaet der hvor man kan. Sidste gang fik jeg flybilleten forlænget ( jeg flev med cathay pacific ) og det kostede 50 $ og forlængelsen på passet 59 dage extra kostede 3000 pesos det var i cebu jeg fik det hele lavet. Håber det hjælper nogen.
Hilsen
norhil
cabesirano
15-09-06, 20:04
Jeg tror du kan få problemer hvis der er mere end 59 dage til hjemrejsen, du kan blive afvist hos imigration i manila, men også i københavns lufthavn har de pligt til at checke at du har gyldig hjemrejse billet, (dvs. inden visum udløb), jeg ville vælge en billet som kan ændres og som har en hjemrejse indenfor visum perioden, sidste gang var jeg afsted på en tre måneders billet med Luft Hansa jeg havde hjemrejse billet på dag 58, ringede til LuftHansa i Makati og fik den forlænget 2 gange, pris 100 US$ alt i alt var jeg væk i 4mdr.
Hi cabesirano, jeg ved ikke om der er problemer med at have billetten for en længere periode en visa'et men skulle jsg blive nægtet forlængelses på visa når jer er der, så kan jeg gå til flyselskabet og få en anden andret hjemrejse dato, jeg vil søge om forlængels på visa 3 uger før udløbet på de 59 dage jeg får herfra. Anyway jeg ringer til consulatet i københavn og spørger om der kan blive nogen problemer og hvis der kan blive problemer må jeg have lavet det om snarest mulig. jeg skal til cebu og cathay pacific (som jeg flyver med) har et kontor der så der kan jeg også få en anden tid til hjemrejse. Er der andre der ved noget om dette emne så vil jeg gerne høre fra dem. når jeg har ringet til consulatet her og får en besked skal jeg nok lade jer vide.
Hi Norhil
Kan visaet ikke forlænges og du alligevel gerne vil blive, er det ret nemt at klare. Køb en returbillet til Bangkok, Hong Kong eller andet sted i "lokalområdet" Vær væk i 24 timer og du kan starte forfra ved indrejse. Når de første 21 dage er gået kan visaet igen forlænges
Hilsen
PNO
Nå, så har jeg forhørt mig ved cousulatet i københavn og min rejse konsulat og der er ikke nogen problemer her i københavns lufthavn eller i filippinerne fordi min flybillet for hjemrejsen er over visa tidens 59 dage. Jeg skal bare huske at få min visa forlænget. Så nu kan jeg sove godt igen. Nu ved alle der læser forum om dette emne. Phuuu ingen sved på panden nu.
Hei, man kan godt ha en flybillet på 3 mnd, men som du vet så får du jo bare visum for 59 dager ved innreise. Det eneste du kan få problemer er når du skal i passkontrolen på mactan, der vil dem se om du har gyldig heimreise billet. Og når du har billet på 3 mnd, og visum på 59 dager så kan det kansje bli problemer der. Men det er jo hvem man møtter på i passkontrolen. Jeg har vært 2 ganger utten problemer, men har da hadt billet som har vært gyldig i forhold til visumet sin tid. 2 gang forlenget jeg visumet hos imigration i madaue, men da var det noen som kjente noen der som hjalp meg og jeg betalte ikke så mye for det, også forlenget jeg flybileten hos garway sitt kontor i cebu. Jeg betalte 5000 peso for å forlenge billeten i mai 2005.
Hi jan, som sagt har jeg forhørt mig ved consulatet i københavn og hun siger der er ikke nogen problemer, så det må jeg jo tage for gode vare. Men jeg kan jo til enhver tid tage in til cathay pacific og få billetten lavet om.
Mvh norhil.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.