Se fuld version : Købe jord på filippinerne
Hej alle sammen! Jeg har gennem længere tid besøgt denne side, og har nu fået taget mig samme til at logge mig ind.
Jeg har rejst meget på Filippinerne lige fra Cebu til Banaue over til Legaspi osv.. Nu kommer spørgsmålet! Mig og min kone (filipino) vil meget gerne købe noget jord derude, og hvordan finder jeg noget som er til salg? men hvordan skal jeg gribe det an? Hun ved ingen ting om det og jeg slet ingen ting om det.
Er der nogen som skulle han nogle gode ide'r
MHV kim
Hej Kim
Prøv denne link: www.islandsproperties.com og tag evt. kontakt til selskabet for de oplysninger du skal bruge. Sørg for at få en advotat med ind inden du sætter din underskrift.
Hilsen
PNO
Hej Kim
Min kone og jeg ejer selv et stykke jord på Filippinerne. Det købte vi af noget familie. Faktisk købte vi det for at beholde det i familien og prisen var for alle fair.
Der findes flere hjemmesider, hvor du kan finde jord og/eller huse til salg. Du kan finde flere links her: (www.mahilum-madsen.dk/Links/Philippines/Others.htm).
Det er mit indtryk, at I kommer til at betale overpris på jord så snart de ser, at en udlænding eller en filippiner der lever i udlandet er involveret i handelen. Ligesom de fleste hjemmesider, der præsentere jord er til ”udlændingepriser”. Da vi købte var det inden min kone rejste til Danmark og så købte vi jo af familien. Vi er overbevist om, at det var med til at holde priserne nede på bl.a. advokat m.m. at min kone da blev betragtet som en lokal. Så om muligt forsøg at få noget af jeres familie til at forhandle priser m.m. under jeres instruktion.
Så vedr. reglerne (som jeg ikke har sat mig ind i og derfor blot referer til efter gehør) så er der krav om, at man skal være filippinsk statsborger. Med andre ord har din kone opnået dansk statsborgerskab så tror jeg ikke, at I kan købe/eje jord på Filippinerne. Så skal I sikkert købe jorden gennem et troværdigt familiemedlem, hvor I så indgår en lejekontrakt med på jorden/ejendom. Jeg har opfattelsen af, at man kan indgå sådanne kontrakter på meget lange løbetider, således man kan sikre sig råderetten over jord/ejendom i ens egen levetid. Og hvordan man skal forholde sig, hvis man ejer jord derude og senere bliver dansk statsborger ved jeg heller ikke (vi tager det, hvis det skulle blive aktuelt).
Du kan læse lidt her: (cebuonwheels.tripod.com/owning_property_in_the_pi.htm)
Der er ingen tvivl om, at du skal sørge for at papirerne er i orden som nævnt af PNO. Der er flere niveauer af at få stemplet papirerne. Har jeg sørme heller ikke styr på, men ved plot, at vi mangler ét niveau og så noget med at få ændret papirerne da min kone har skiftet efternavn til mit. Så det skal vi have ordnet på næste tur derud.
Hilsen
Jens
Tak Jens og Pno.
Jeg har gennem lang tid kigget inde på nettet, og har fundet flere gode links, men jeg tror priserne er skruet lidt op da de nok tror at der er mange udlændinge som kigge på hus, jeg har endda så skrevet til et par ejendoms mægler, og de var helt ville med at maile tilbage både med det ene og det andet.
Det er helt rigtigt at jeg som Dansker ikke kan købe jord, men min kone er ikke Dansk statsborger så det skulle ikke bliver noget problem. Dog har hun jo fået mit efternavn, så der bliver måske noget. Det kan du jo fortælle mig om når jeres er kommet helt på plads.
Jeg går også med en ide' om at vores datter skal købe jorden for der at leje jorden ud til os evt. 30 år frem. Ide' med at datteren skal køber jorden er også lidt den at skulle man blive skilt eller pludselig afgå her fra, så er der jo ikke noget at komme efter når der skal deles osv "det er jo datterens". Datteren er godt nok Dansk statsborger, med hun kan vist nemt få dobbelt statsborgerskab 1000kr en del papir arbejde, sende det til Sverige og vente ca 3 uger så skulle hun ha Filippinsk pas.. (det har jeg hørt)
Advokaten skal man husk ellers kan det gå meget galt, jeg kendte engang en som havde både hus og bil og lige pludselig blev han skilt og ejede ikke noget bagefter.
Hilsen kim
Hej Kim
Du har nogen gode pointer og gode betragtninger. Selv tak for det også. Jeg skal have sat mig mere ind i det ved lejlighed - men der kommer nok til at gå noget tid, da jeg pt. er meget hængt op.
I øvrigt troede jeg ikke det med dobbelt statsborgerskab var muligt - det vil være positivt, hvis jeg har fejlopfatte det.
Og så vil jeg lige bekrafte det du siger sidst - at man jo altid løber en risiko ved at lave sine investeringer gemmen konen eller andre. Så man må vurdere sine forholdsregler eller risikovillighed.
Lad os endelig få nogen erfaringer efterhånden som du/I kommer igennem det. Glæder mig til at høre mere herom.
Hilsen
Jens
Hej Kim.
Før du går meget videre med dit køb af jord på Filippinerne, skal du overveje et par væsentlige ting.
1. Hvad vil du bruge den til, er det bare fordi konen så absolut ikke vil stå tilbage, for alle de andre "udlandsfilippinere" der kun køber jord, for at vise, at de tjener gode penge. Eller vil du virkelig udnytte den til eget formål.
2. Hvis du vil udnytte den til ferieformål, så tænk på, at en grund med et lille hus minimum kommer til at koste kr. 250.000. Det er trods alt mange penge at binde for kun at have et sted på Filippinerne at være. Der kan betales mange hotelovernatninger for det beløb.
3. Men hvis du tænker på, på et tidspunkt at flytte helt eller halvt derud, så er det nok nu du skal investere i jord, priserne er på vej opad. Jeg har kigget lidt på grund og huspriserne derud gennem de sidste 12 år.
4. Sørg for at have alle papirer i orden, også en noteret ægteskabskontrakt.
Hvis I bliver skilt på et eller andet tidspunkt, så står du med "håret i postkassen" hvis den ikke er i orden.
Hej alle.
Det er et lidt kompleks område. Hovedreglen er "Non-Filipinos" ikke kan eje ejendom (men der er undtagelser). Endvidere kan "Former natural-born Filipino citizens" (som kaldes: "Balikbayan") - dvs. en filippiner som har fået dansk pas - købe ejendom med visse begrænsninger (optil 1000 m2).
Der er nogen som nævner dobelt statsborgerskab. Og det er korrekt at er muligt i filippinerne - men det er desværre ikke tilladt efter dansk lov - så man bør ikke prøve dette.
Læs eventuelt mere på: www.livinginthephilippines.com/real_estate/realestatelaws_philippines.html#law6
Hilsen ging
Venligst tjek vores link www.housinginteractive.com/properties/for_sale/philippines
Vedroerende koeb af jord saa anbefaler vi advokater og at forme en corporation, hvor udlaendinge kan eje 40% af selskabet.
Du kan ogsaa laese foelgende artikel: www.iht.com/articles/2006/01/19/news/rebuyphil.php
God fornoejelse.
mvh
Riad
Minimum 250.000 kr er et lidt misvigende beløb det kommer jo selvfølgelig an på hvor man har tænkt sig at bo, jeg har selv kigget på grunde på bla. palawan og der var masser af grunde fra 10-50 kr pr m2.
Selvfølgelig langt væk fra alt der hedder civilisation.
mvh thomas
Vi er i gang med at købe en ejendom i Filippinerne.
Er der nogen der har kendskab til hvordan man forsikrer stedet, svarende til en villaforsikring i danmark?
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.