PDA

Se fuld version : Giftes på Filippinerne

euroman
01-09-06, 14:13
Jeg skal giftes med den sødeste Filippinske pige på Filippinerne. Jeg har bare lige et spørgsmål.

Skal jeg bruge mit navne og fødsels attest fra DK før og efter vores bryllup i Manila? især det med om jeg skal vise det efter brylluppet? eller hvordan forgår det.

euroman

Jens
01-09-06, 15:22
Hej Euroman

Mange gange tillykke med dit kommende ægteskab. Kan jo næste se på bogstaverne, at du er lykkelig. :-)

Jeg tror ikke jeg forstår, hvad du mener mht. dit navn. Det er jo dit, ikke c",)
Men mht. fødsels attest, så skal du have det med. Da jeg skulle giftes i 2003 var kravet, at det ikke måtte være ældre end 3 mdr. (altså på udstedelsen). og så skulle det stemples en masse steder. Du skal også medbringe en behørig stemplet ægteskabsattest. Det skal bl.a. bruges til at få udstedt et Certificate of Legal Capacity to Contract Marriage som jeg vil tro du får på den Norske Ambassage i Manila. Læs lidt mere i et ældre indlæg (www.filippinerne.dk/forum/read.php?f=7&i=125&t=125)

Her kan du læse om processen dernede:
www.gov.ph/faqs/marriage.asp
Læs under >>MARRIAGE OF FILIPINO AND FOREIGN NATIONAL IN THE PHILIPPINES <<

Du kan jo også kontakte det Filippinske Konsulat i København på telefon 32578641 eller 32668100 for præcise opdaterede informationer.

Håber det hjælper.

Hvornår har I planlagt at blive gift??

Hilsen
Jens

tap
01-09-06, 16:16
Hej euroman
Ja du skal medbringe og bruge din navne og fødsels attest (husk at få lavet den på engelsk)
Desuden er der nogle andre papirer du skal have iorden, blev selv gift på filippinerne for 4 år siden, men der er i hvertfald et der hedder "cappacity to marriage" som du får lavet oppe hos din kommune, der beviser du ikke er gift i forvejen.

Held og lykke
thomas

euroman
01-09-06, 19:57
Hej igen,
jeg er godt inde i detaljerne allerede, men efter vores vielse i en ikke katolsk kirke, når vi har skrevet under i kirken. Skal jeg så bruge min fødselsattest?? altså dagene efter vielsen. Helt praktisk, eller er det kun i forberedelserne op til brylluppet at jeg skal bruge det?

Så thomas og jens, bruge i jeres fødsesl-dåbs attest efter vielsen i kirken? eller var det kun op til selve dagen og hvor helt præcist brugte i det?

Undskyld at jeg spørger men jeg tager til filippinerne i flere mdr. og kommer ikke hjem før efter brylluppet.

Mvh.
Euroman (peter)

Jens
01-09-06, 22:52
Hej Peter

Jeg er ikke detaljernes mand, hvad hukommelse angår i sådanne sager. Jeg kan blot huske, at jeg havde det med derned. Det var påført stempler/underskrifter fra lokale sognekontor, lokal notar, Udenrigsministeriet og det Filippinske konsulat.

Både konen og jeg mener, at det blev brugt i City Hall ved første kontakt der før brylluppet. Men mener bestemt også at jeg brugte det sammen med pas og Ægteskabsattest hos Den danske konsul i Cebu for at få ”Legal Capacity….”. Jeg husker vi fik det straks og at damen på konsulatet sagde, at det en af meget få gange hun havde oplevet papirerne var i orden fra starten og derfor slap hun for at bruge tid og i øvrigt forsinke processen.

Men da du jo tager dokumentet med, så medbring det blot alle de steder og instanser I måtte blive jaget rundt til. Skal de bruge det, så kopiere de det jo blot. Så det behøver du ikke at fokusere på.

Huske blot dåbsattesten eller hvad det nu kaldes og ægteskabsattesten. Og få det stemplet af alle instanser (notar). Dette vil du sikkert få oplyst på Det Filippinske Konsulat, hvis du checker.

Er de ting i orden skulle du ikke løbe ind i problemer.

Hilsen
Jens

P.s. Min erfaring er med den City Hall og den katolske kirke.

euroman
02-09-06, 07:54
Hej Jens, tak for svaret. Jeg tager nemlig derned ca. tre mdr. før vores bryllup og bliver der i fire mdr. Vi skal giftes i dec.
Peter

PS. Fik du også det Filipinske konsulat i kbh. til at skrive på "legal capacity"? eller hvad skrev de.

Jens
02-09-06, 09:44
Det lyder rigtig godt - og dejlig lang tid, så uanset hvad, så behøver I ikke stresse så meget. Jeg var der ca. 6 eller 7 uger alt i alt, da vi giftede os. Det gik fint. Men har da hør om nogen der får det hele igennem på 14 dage med lidt smørelse de rigtige steder.

Er det din første tur til Filippinerne?

Ang. Legal Capacity, så fik vi det udstedt på det danske konsulat i Cebu. Men om man kan få den hjemme fra ved jeg faktisk ikke. Tænker blot at ellers må det være træls for de som skal giftes i provinsen og har lidt langt til enten Manila eller Cebu. Måske andre kan svare på dette!!

hilsen Jens

Harly
02-09-06, 20:16
Legal Capacity, kan du få udsted hos din kommune, og må ikke være mere end 3 mdr. gammel, så vidt jeg husker. Husk et par kopier af din fødselsattest eller navneattest, til brug når din hustru skal søge om familiesammenføreing/ visa.
Hilsen Harly

euroman
02-09-06, 21:16
Hej,
Jeg har været på Filippinerne tre gange i det sidste års tid. Det har været dyrt men dejligt skal afsted om en mdr. tid.

Vi skal bo i Malmø, og håber at finde noget call center arbejde til hende i Sverige.

Peter

Jens
04-09-06, 20:31
Hej Peter

Det er jo dejligt mange gange inden for et år. Er slet ikke misundelig :-)

Hvis jeg tolker rigtig, så vil du/I anvende Sverige modellen. Nu ikke fordi jeg er inde i den. Men uanset hvad, så lykke til med det hele.

Mange hilsner
Jens

Ps. Giv lyd fra dig ved lejlighed og lad vide hvordan det går.

euroman
05-09-06, 17:22
Hej Jens, Vi bruger Sveriges modellen, så hvis der er nogen med en fremleje lejlighed i sverige til ca. 5000 svenske fra. 1. feb. så slå lige på tråden!

Min forlovede har lavet disse fantatiske billeder!

Copy/paste nedestående link:

www.onetruemedia.com/shared?p=122cbb5ab67c3513c3eaf2&skin_id=0&utm_source=otm&utm_medium=text_url

Peter Hansen

Jens
05-09-06, 18:19
Tak Peter

Det er en fantastisk flot præsentation af et meget smukt par. De filippinere kan altså noget med romantik på videoer... og "life" også.

Nu forstår jeg bedre, at jeg følte jeg kunne "se" den stor lykke i dit første indlæg.

I ønskes det bedste
Jens

RonZe
10-09-06, 21:13
Hej Peter.

Takker for den meget flotte "film".

Ønsker jer også held og lykke.

Håber at høre meget mere om det veloverstået bryllup senere.

Hilsen RonZe