PDA

Se fuld version : Gravid og hvad så

nextman2
19-09-06, 00:01
Hej hej!
Jeg er ny på dette forum, men er så heldig at have mødt en supersød fillipinsk pige her i Dk.
Hun er her som au pair, men har boet hos mig siden marts.
Vi er enige om vi skal giftes, men idet hun er 23 vil vi vente til hun var 24 pga "reglen". Hun bliver 24 om et år.
Hun har visum til start marts.
MEN vi har "leget med ilden" og nu er hun gravid. Lad mig slå fast at vi er MEGET glade begge to, og glæder os meget.
Lige nu prøver vi at forske i hvad der vil være mest fornuftigt at gøre?
Vi har planer om at tage til Manila i december og holde brullup, men hvad siger de danske myndigheder? Kan vi søge om et nyt visa mens hun er her? eller skal hun ud af landet før vi kan gøre det?
Barnet kommer til april og vi vil gerne hun føder her i DK således barnet er dansk (ja jeg håber reglen er sådan)?

Uha der er mange ubekendte, så jeg håber nogle af jer vil deleud af jeres erfaringer!!
På forhånd tak!

tap
19-09-06, 11:45
Uha den er svær den her
Umiddelbart ville jeg skynde mig at blive gift på rådhuset så er det på plads, og i kan altid koncentrere jer om et kirke bryllup på filippinerne senere. Du skriver at hendes visum udløber til marts og i vil føde barnet her i danmark til april dvs hun ikke har et gyldigt sygesikringskort på det tidspunkt, så der skal du nok regne med at betale for fødslen.
Hvor lang tid har hun været aupair? hvis hun kun har været det i 12 måneder kunne man forlænge det med 6 mdr så kan i i det mindste få født jeres barn her i danmark uden at betale, og så er vi ved at være derhenne af mht til din kæreste bliver 24 og i kan indgi en ansøgning om familesammenføring.
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er den bedste måde, så lad os få en masse indlæg på dette emne hurtigst muligt.
mvh tap

nextman2
19-09-06, 22:21
Kære Tap!
Hun har været au pair her siden start marts, så hun kan i teorien godt forlænge. Hvad med ansøgninen der skal anvendes til forlængelsen, ved du hvilke spørgsmål der er deri? Hvad vil der ske hvis hun 2mdr efter hun har fået forlænget sit ophold føder et barn på hospitalet? Barnets CPR må da knytte sig til moderens CPR og derved evt give problemer? Her tænker jeg vil man side at vi har omgået sandheden i "anden omgang" og således vil hun blive udvist ?
Helt ærligt 2 mennesker møder hinanden, forelsker sig, vil giftes og ha børn, ---det er forkasteligt at det skal give problemer.
Forøvrigt har jeg ingen problemer med at opfylde samtlige krav, reelt har vi kun 24års reglen der giver problemer.

Jeg håber virkelig at der er flere der vil komme med input fordi det er virkelig en jungle, og ingen at tale med!!

På forhånd tak!!

Harly
19-09-06, 22:34
Hej Nextman2

Jeg tror, at Tap har ret i sin betragtning af spørgsmålet.
Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde eksempler på tilsvarende problem i div fora på nettet, men kan desværre ikke finde nogen.
Hvis din kæreste kan få forlænget visaet med de 6 måneder, så hun nedkommer inden udløbet af dette og I gifter jer i forlængelsesperioden, så bliver barnet automatisk dansk statsborger og I vil så, rent praktisk, stå i en bedre posion for familiesammenføring. Ikke efter lovens bogstav men efter praksis. Jeg har gennem de senere år, dog inden de sidste stramninger, været personlig bisider ved et par udvisningstruede sager, hvor det dog drejede sig op skilsmissesager. I disse sager, der endte med permanent opholdstilladelser, var spørgsmålet og barnets statsborgerskab en stærk vægt ved sagernes udfald.
Men husk, at i først skal gifte jer, efter visaforlængelsen, da der ikke bliver givet au pair visa, til en der er gift med en dansk statsborger.

tap
19-09-06, 23:08
Måske en mulighed at blive gift og derefter bosætte sig i sverige det "lille" års tid indtil din kæreste/kone fylder 24?
Kender ikke så meget til dette omkring "sverigesmodellen" måske andre kan hjælpe
mvh tap

kkm871
05-10-06, 23:42
HEY! Er der ingen der ønsker den vordende far til lykke? Det være hermed gjort!

Glæden ved at blive forælder skulle gerne være 1.000 gange større end alle jeres problem tilsammen!

Mvh, Bo