Se fuld version : 1 gangs rejse til filippinerne
Hej
Vi er et ungt par på ca 30, som er ved at planlægge tur til filiphinerne i december måned. Det er 1 gang vi skal dertil. Min kæreste har tidl rejst rundt i Thailand.
Vi kan ikke helt finde ud af om vi skal bestille en pakkerejse med et par dage i manila og derefter coco beach. Eller vi skal prøve nogen mindre resorts måske på egen hånd.
Kan læse mig frem til at coco beach er meget velegnet, hvis man har børn, men er der andre steder som vil være bedre når vi kun er os selv.
Hvad er jeres holdning til Filipphinerne contra en tur til Thailand, som jeg ikke har oplevet
Jakob
Hej JN
Filippinerne er et pragtfuldt land at rejse i, specielt hvis man husker, at ferie, det er ferie. Slap af og lad tingene tage den tid, så de nu tager.
En af fordelen ved Filippinerne er, at de fleste taler et udmærket engelsk, så det er nemt, at få de oplysninger man behøver for at bevæge sig rundt.
Coco Beach er et af mine foretrukne steder til at starte ferien op med, for lige at slappe af og omstille sig til de nye omgivelser, en enkelt uge er nok.
Manila foretrækker vi at slutte af med, for lige at få handlet lidt ind, inden turen går hjemad.
Nu er spørgsmålet jo, hvad det er I tager på ferie for, er det afslapning, oplevelser, dykkerferie eller noget helt andet ? Mulighederne er meget alsidige. Lav en lille ønskeliste, så skal du nok få en masse at vælge imellem.
Hej JN
Filippinerne er noget 'bøvl', men det er så rigeligt 'bøvlet' værd. I vil ikke fortryde. Jeg har rejst meget i Thailand og elsker landet, men Filippinerne er nu mit foretrukne.
Pakkerejse eller ej ? Jeg synes man skal gøre det man har det bedst med, men det er ikke svært at gøre det selv.
Prøv at kigge på tråden 'så er der lidt at udveksle på' på side 2. Der er meget god information omend i lidt spredt fægtning.
Jeg er ikke en stor tilhænger af Coco Beach, da jeg synes det ligger for isoleret, men mange elsker stedet. Jeg har været der og det er helt ok med meget god service. Jeg vil dog hellere bruge min tid i Visayas (Cebu, Negros, Bohol med mange flere).
Hvis du prøver at skrive lidt mere om hvad du og kæresten har i tankerne, så hjælper jeg gerne med min begrænsede viden. Jeg er sikker på at andre gør det samme. Du er altid velkommen til at skrive en mail og jeg skal gøre mit bedste.
Jeg skal selv derud i november og denne gang hedder det Vigan og Baguio på den nordlige del af Luzon. Puerto Galera området plus en tur til Corrigidor Island i Manila bugten.
Bedste hilsner
Niels
Hej Niels og Harly
Tak for jeres input.
Det vi først og fremmest tænker på er at komme ud og opleve en anderledes kultur. Afslapning på nogen lækre strande, vandreture, snorkle (er ikke dykke fanatikere), tage på bådture, tage på markeder. Det behøver ikke nødvendigvis være steder hvor der er alt for mange mennesker og alt for "turistet"
Vores overvejelser går lidt på hvor nemt det er selv om komme rundt i landet og til hvilke priser ? (ex manila til cebu). Vi tænker på at bestille en flybillet til Manila også rejse videre derfra uden at bestille mere derfra.
Priser for overnatning i rimelig standard ? Hvad skal vi regne med og er det til at forhandle rimelige priser i december måned.
Hvis man starter ud med coco beach max 1 uges tid, er der andre øer i nærheden som er et besøg værd ?
Hvordan med vejret i december ?
Hvad vil en middag på restaurant koste
mange hilser
Jakob
Hej JN
For lige at tage dine spørgsmål lidt bagfra, Så er december nok en af de bedste måneder på Filippinerne, det er ikke alt for varmt, kun lidt regn, men solskinstimer nok at tage af.
En middag på en rimelig restaurant uden for det største byer, kan gøres for 200 - 400 peso = 20 - 40 dkr. en San Miguel øl, koster 4 - 7 kr. På de små spisesteder, sammen med de lokale kan du blive mæt for 10 - 20 kr. Vin koster ca. det samme som i DK.
Hotelpriserne på et ok hotel, ligger på 150 - 300 kr. pr værelse i provinsen, det er muligt at få priserne lidt ned, ved at forhandle lidt, hvis I bor på samme hotel i flere dage. I Manila er det noget dyrere.
Flybiletter vil jeg anbefale, at booke hjemmefra, der er sjældent ret mange tomme sæder, specielt i December.
I de fleste byer, er der en eller anden form for et turistbureau, der gerne er behjælpelige med at fortælle lidt om, hvordan I bedst kommer rundt.
Hvis i gerne vil have nogle naturoplevelser, krydret med gode strande og helt anderledes kultur, så vil området omkring Puerto Galera ( ved Coco Beach ) Banaui ( risterrasserne ) Buracay Lidt turistet, men et godt udgangspunkt for ture på Aklan, som absolut ikke har mange turister men masser af naturoplevelser, et område der er ukendt af de fleste, være gode lokationer at besøge. Palawan er også fuldt af gode naturoplevelser.
Men prøv om i kan få fat i denne bog:
Nationalparker og andre naturområder på Filippinerne. af Nigel Hicks
Könemann forlag ISBN 3-8290-4494-1 ( på Dansk )
samt:
Discover Philippines nr. 3- 2005 ( på engelsk ), denne udgave omhandler specielt Aklan, samt se denne Site www.discoverphil.net
Men hvis I virkelig vil opleve Filippinerne, så sæt lige de næste 10 års ferier af til det.
Rigtig god tur ( Filippinerne 5 gange med næste tur i planlægningsfasen )
Hej JN
Jeg vil godt poste to links som er meget gode. Det ene er et hotel I Manila, som jeg godt nok ikke har boet på endnu, men det får meget fine anmeldelser. Der er swimmingpool. Prisen er 30 USD for et dobbelt værelse. Det er jo i runde tal 200 DKK. Hvis I kigger lidt rundt på siden kan I også finde deres menu og det er Manila priser, men flået bliver man ikke :-) Dividere I PHP priser med 8 er I på sikker grund I danske kroner.
www.parkhotel.com.ph
Et andet er Cebu Pacific, som er et flyselskab. Jeg har gode erfaringer med at booke online hos dem. Det er meget nemt. De har nogle gode tilbud og jeg har ikke haft problemer i lufthavne med min E-ticket, men prøv at futte lidt rundt på siden. Jeg købte to retur billetter fra Manila til Laoag på den nordlige del Luzon i november for den svimlende pris af 476 kr for begge.
www.cebupacificair.com/index.html
Jeg synes jo jeres ide med at tage fra Manila til Cebu er en fremragende ide, da hele Visayas ligger for jeres fødder og det er nemt at komme rundt med diverse flyvebåde f.eks fra Cebu til Bohol og fra Bohol til Negros. Jeg er glad for Visayas, så måske lidt farvet.
Lidt om 'bøvlet'. Jeg taler måske mod bedre vidende og så vil jeg meget gerne korrekses, men f.eks at komme fra Puerto Galera regionen til f.eks Boracay er et mareridt. Lidt firkantet sagt skal man næsten altid runde Manila. Dette sagt er det dog nemt at komme fra Puerto Galera regionen til Batangas, men så står man der.
December er jo højsæson, som Harley påpeger og så ville jeg nok forudbestille lidt mere end ellers.
Også en hilsen til Harley. Jeg aner ikke hvor Aklan ligger eller hvad det er for noget, så jeg skal en tur i studerer kammeret :-) Tak for rådet.
I er altid velkomne til at sende en mail hvis jeg skal prøve at uddybe lidt.
Bedste hilsner
Niels
Bare lige en lille bemærkning til Niels,
Hvis du har været på Boracay, så har du også været i Aklan, eller har du måtte svømme hele vejen
Hej Harly
Jeg har været på Boracay med Coco Explorer 1, så det er lidt flovt :-) Jeg skal dog kigge på det alligevel. Altid godt at blive klogere. Beklager også jeg stavede dit navn forkert. Jeg tager mig sammen :-)
Bedste hilsner
Niels
Hej Jn
Jeg vil lige gi jer et par ide'r.
Tag til Banaue og se risterrasserne, lav en tur op til en lille by som ligger oppe i de berømmte risterrasser (Batad) der kan man overnatte for 50 kr der er også et stort vandfald som er vær at besøge (skønt at bade der under)
Tag evt til Sagade (2 timer fra Banaue) se de hængnde kister.
Eller tag til Baugio som er Filippinernes foretrukne ferie sted.
Jeg ville helt sikket vælge at tag til Boracay frem for Coco beach, på Coco beach er der for mange Danske turister, priserne er en del høje, det siges at Boracay har en af verdens bedste strande... De gange jeg har været på Boracay, der har der ikke været så mange turister heller ikke i December.
Et godt sted at opleve noget er på Bohol, der kan i se bla. The Chocolate Hills, og verdens mindste Abe.
Skulle i ha tid, så skal i tag flyet til Albay provindsen. se Mt majon vulkanen, der kan laves en traking tur op i vulkanen, den tager 3 dage. Tag også til Sorsogon (ikke så langt er fra) hvor man kan kommer og og svømme sammen med hvalerne.
NU skriver i ikke noget om hvorlang tid i skal være afsted? men tag til Palawan. Det er en oplevelse.
Og en ting i skal huske tingene fungere ikke som i Danmark alt tager længere tid (Filipino time)
Jeg vil lige gi jeg nogle link.
www.travelphil.com/internet_eng/index.html
www.tourism.gov.ph
www.bohol-island.com
hwww.albay.gov.ph
Håber at i kan bruge det lidt Mhv Kim
rejst 8 år på Filippinerne
Hej jn
er lige netop kommet hjem i dag fra thailand med konen og ungerne efter 16 dages ferie (min kone er filippiner)
normalt tager vi til filippinerne men i år ville vi prøve thailand.
Efter i dag er vi kommet frem til aldrig mere thailand, ikke fordi der er noget galt med landet som sådan, men i forhold til filippinerne er landet fuldstændigt smadret af masseturisme, jeg kan gi et lille eksempel vi var på en heldagstur til phi-phi øerne som vi selvfølgelig havde hørt så meget om.
For det det første var det ikke engang særlig flot, for det andet kom der 15-20 speedbåde med hver 30-35 mennesker i hele tiden, jeg var næsten ved græde og tænkte tilbage på mine besøg i el nido på palawan hvor man stadig sejler ud til de små øer i små udriggerbåde og griller inde på stranden.
Nå det skal heller ikke kun være negativt om thailand det skal siges at maden er meget bedre i thailand (min kone er nok af en anden opfattelse) til gengæld er priserne noget dyrere i thailand specielt øl og spiritius.
Nu har du i hvertfald min mening om filippinerne kontra thailand.
Men hvis i vil se noget af det flotteste på filippinerne så er det efter min mening helt klart palawan specielt el nido, hvis i tager dertil så bo i selve el nido by og ikke på nogle af de dyre resorts. Stranden i el nido er ikke noget specielt men tag på ø hop det koster ca. 100 kr for en heldagstur inkl. mad.
mvh tap
Jeg har reist mye både i Luzon og Visayas men har forelsket meg i Mindanao. Jeg skal gi dere et "hemmelig" tips : Siargao nord på Mindanao www.siargao.com
Fantastiske strender og idylliske små byer gjør Siargao til det Karibien var for 50 år siden. Jadestar beachresort er en bitteliten resort med god service. Velg denne hvis hytten med aircon er ledig...!
Siargao er hva Boracay og Puerto Galera var for 20 år siden sies det.
Larsen i Norge
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.