Se fuld version : Overføre penge til filippinerne
Hej alle,
Dette er jo et "klassisk" spørgsmål, som man kan se diskuteret mange steder her og på nettet i øvrigt. Men da tingene hele tiden udvikler sig, og der kommer nye muligheder og nye priser, så tillader jeg mig at introducere emnet nok en gang.
Så altså: Hvordan overfører man bedst, mest sikkert, hurtigst og billigst penge til filippinerne?
"Klassikeren" er jo Western Union, men jeg har også læst at man kan overføre direkte mellem en dansk bankkonto og en filippinsk ditto. Jeg har engang via BG netbank overført penge til Japan, det fungerede fint men kostede 100 kr.
Så hvad er jeres friske erfaringer og anbefalinger?
Mvh, Bo
Hej bo
Vi overfører tit penge fra vores konto i bg bank til vores konto i filippinerne.
Der går ca. en uge før pengene er gået ind, og ja det koster 100kr.
Skal det gå hurtigt så er der jo som sagt western union.
mvh tap
I norge overfører jeg enkelt penger gebyrfritt med Skandiabanken. Så en konto i skandiabanken.dk er kanskje løsningen?
Hej Bo
Gør man det via netbank i Danske Bank koster det 20 kr i gebyr. Må næsten være det samme i BG, da det jo er samme koncern. Husk altid at omkostningerne deles mellem afsender og modtager, ellers bliver det dyrt. Skal du bruge en haster, så brug hellere Western Union, da haster i Bankerne dels er ligeså dyre, men faktisk ikke særlig haster. Min erfaring siger at det ca tager tre bankdage for en almindelig overførsel. Bliver ordren ekspederet mandag er pengene typisk på kontoen i Filippinerne onsdag og senest torsdag. Husk også at få modtagerbankens SWIFT adresse og selvfølgelig kontonr :-) Det er meget nemt via netbank.
Bedste hilsner
Niels
Hej Niels,
"Gør man det via netbank i Danske Bank koster det 20 kr i gebyr. Må næsten være det samme i BG, da det jo er samme koncern. Husk altid at omkostningerne deles mellem afsender og modtager, ellers bliver det dyrt."
Det er rigtigt, så koster det 100 kr!
Mvh, Bo
Hej Bo
Undskyld jeg havde ikke set det var en netbankoverførsel du fortog til Japan.
Lad mig lige være sikker. Overførsel med delte omkostninger 20 kr og afsender tager alle omkostninger 100 kr. Er det korrekt forstået ?
Jeg har spurgt min kæreste flere gange om hun betaler gebyr og det påstår hun hårdnakket at hun ikke gør. Der kunne være en skilling at spare ved at dele omkostningerne.
Bedste hilsner
Niels
Hej Niels,
Undskyld hvis jeg ikke var helt præcis - gebyr for netbankoverførsel til Japan med alle omkostninger betalt af mig var 100 kr.
Så hvis delt betyder 20/20 kr. eller 20/0 kr. så vil jeg da prøve det næste gang!
Mvh, Bo
Vær forberedt på at filippinske banker kan finde på alt. Jeg har lavet netbankoverførsel fra Danske Bank til hoteller hvor jeg betalte hele gebyret selv, men hotellet modtog beløbet med et minus på 150peso.
Når jeg overfører til min kæreste lægger jeg altid lidt ekstra på (2-300peso) så der er til gebyret, og hun fortæller at der tages 150peso fra hendes konto.
Hilsen
PNO
Kim P. Nyberg
15-10-06, 19:24
Jeg bruger udelukkende Western Union. Modtageren har pengene kort efter, og jeg sender altid i peso, så jeg er sikker på at jeg og modtageren er helt enige om beløbet. Dertil lægger jeg penge for modtagers transportomkostninger med jeepney samt udbetalingsgebyret på 23 peso (Kidapawan på Mindanao). Dermed har modtager ingen udgifter.
Det er gratis at få WU på Filippinerne til at bringe pengene ud til modtageren, men vær opmærksom på, at det ikke er alle steder i landet WU's filippinske filialer gider det.
WU er godt nok lidt dyre i gebyr, men det aftalte beløb kommer altid frem til de rette hænder. Jeg har i hvert fald ikke oplevet problemer med dem endnu.
Med venlig hilsen
Kim P. Nyberg
Vi bruger xoom.com til at sende til Filippinerne. Det virker ligesom Western Union, lige så hurtigt og vi har ikke haft problemer med det. Man kan sende enten for 'pick up' eller til bank konto på Filippinerne og gebyret er billigere end Western Union, omkring 5 USD når man sender 100 USD.
xoom.com er simpelthen bare super...det tager ca. 1 time for mig fra jeg overfører til hun modtager, de 3 gange vi har prøvet det. Kun gode ting herfra...dog skal det lige siges, at det nok vil være en god idé lige at fortælle hvor mange PHP man overfører, idet bankfolkene ikke helt er med på hvad de overordnet har af opgaver som xoom.com f.eks. så de kan godt være lidt flabede og spørge ind til det, og det selv om man har medbragt kørekort osv og kodeord samt selve koden.
RonZe
Det absolut letteste er at få en filipinsk bankkonto. Derefter en dansk konto i skandiabanken.
Du kan nu gratis overføre penge wia et webinterface.
Jeg bor herude, og når jeg skal bruge penge overfører jeg bare på den måde. Jeg bruger BPI (bank of the philipine islands), og jeg har adrig oplevet nogen problemer.
Pengene sættes ind på en konto som jeg har atm card til, så når jeg handler bruger jeg creditcard herude ligesom i danmark.
Skandiabanken har 0 kr i gebyr på trasaktionen, og du kan inden du godkender se den præcise exchange rate der vil blive brugt.
Eneste minus er at det tager på til 7 bankdage for dine penge at ankomme, og at din ATM konto spærres hvis du ikke efterlader 3500 peso på den... Men mon ikke det skulle være til at klare ?
/iM
Jeg har givet min kæreste i filippinerne et global cash card fra forex-valuta hvor jeg sætter penge ind. Hun betaler 2 euro for en hævning og pengene er til rådighed samme minut jeg sætter dem ind.
Hej alle
Er der nogen af jer der har prøvet og overfører penge til en konto i "Rural Bank of Puerto Galera" ??
mvh Caspar
Hei
Jeg bruker China Bank i Dumaguete når jeg sender penger til min forlovede og når jeg selv er der.Men ver opps på at banken tar et gebyr på rundt 150-200 dollar da min forlovede fikk 500 dollar av meg før påske ble hun trukket 150 dollar. Det skjer rundt de store høytider Jul- Påske. Men en kan ta ut 50,000peso per dag i minibank
150-200 dollar i gebyr???
måske du skulle skifte bank!
tap
Der må være tale om peso! :-)
LarsKyhnau
13-04-09, 13:13
Det lyder, som om der ved en fejl er blevet trukket OWF-remittance skat af de penge, som du har sendt. Det skal I ikke finde jer i, så tag hen i banken, næste gang du er dernede, og forlang, at de retter den fejl, som de har begået.
Der er naturligvis ingen banker, som forlanger et gebyr på 150 USD = 900 DKK bare for at lave en bankoverførsel. Den "rigtige" sats i Chinabank er således ikke mere end 200 peso pr. overførsel ifølge Reybohol, og Bank of Commerce, som jeg selv bruger, de forlanger 300 peso pr. overførsel.
Bliver pengene sendt via en korresponderende bank udenfor Filippinerne, så kan de samlede udgifter til en overførsel dog godt løbe op i cirka 300 DKK. Men mere end det må det under ingen omstændigheder koste, med mindre man har lavet noget helt specielt i form af ekspresoverførsel af den ene eller anden art.
Vi har netbank i Eik Bank. Der kan vi helt gratis overføre penge til Filippinerne, hvis blot modtageren har en bankkonto. Det er dog en betingelse, at man kender SWIFT adressen på modtagerens bank.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.