PDA

Se fuld version : Endu en sag om udvisning

skattedk_24
22-11-06, 13:45
Hey alle sammen. Nu skal jeg snart ud i landet fordi jeg er bliver udvist i landet. Jeg kom til danmark siden 2000 og bliver aur-pair pige i 2 år hos min søster. Og bliver gift i 2002 men det gik ikke så godt vores ægteskab, så bliver sepereret i 2004 og bliver skilt i 2005. Men han vil ikke skilles med mig og han siger jeg skal venter til 1 år så kan vi bliver skilt. Men jeg bor hos min søster venter jeg 1 år at bliver skilt med min mand.
Så har jeg fundet en søde Danske mand i August 2004 og vi bor sammen nu i 1½ år ...og vi vil gerne giftes men vi kan ikke bliver gift fordi jeg bor i DK som processuelt ophold siger udlændingestyrlsen...og vi har fået en datter sammen hun er bliver 1 år i den 4. dec.
Men udlændingestylsen de vil ikke give mig en opholdstilladelse. Siden 2004 jeg har ikke fået en opholdstilladelse. Også nu de skal sende mig ud i landet.
Det er rigtigt snyd for min datter og min samliver.
Så skal min datter og jeg rejser til filippinerne den 29. November 2005.
Og vil ikke hvornår jeg kommer tilbage til DK.
Er det ikke synd på os...

Hilsen Rizza R. G. Rasmussen

tap
22-11-06, 14:38
Ja det er ikke rart.
Men nu er det ikke udlændinge styrelsen der bestemmer om man har lov til at blive gift så derfor kan i sagtens blive gift, og helst inden du skal hjem.
Udover det vil jeg sørge for at din datters far får forældremyndigheden og at din datter bliver her i danmark. Hvis hun er født her i landet er hun vel dansk statsborger?
Du kommer nok ikke udenom at skulle en tur tilbage til filippinerne, og derefter skal i søge om familiesammenføring, som jeg tror i har rimelige gode chancer får at få, da i har barn sammen og du har boet her siden 2000.
Men tiden er knap så er der nogle der har nogle gode råd.
mvh tap

skattedk_24
23-11-06, 08:00
Hey Tap.

Ja min datter er født her i danmark, og hun er dansk statsborger. Men jeg tager hende med til Filippinerne. fordi der ikke nogen der passer hende når min samlever er på arbejde.

Jens
23-11-06, 17:28
Hej Rizza

Jeg er ked af det på dine vegne.

Endnu en gang et eksempel på den danske behandling af udlændinge. Brug og smid væk politik. Ingen respekt for menneskeskæbner.

Jeg kan desværre ikke bidrage med så mange råd. Men håber der findes en løsning.

Hilsen
Jens

AsiaCumalot
24-11-06, 09:23
Davs

Der er ikke nogen grund til at du/i skal overgive forældremyndigheden til barnets far. Hvis i har fælles forældremyndighed er det fint eller om du har fuld forældremyndighed er endnu bedre.

Asia

skattedk_24
24-11-06, 11:11
Hey AsiaCumalot,

Ja vi har begge to Forældremyndighed til vores barn. Når jeg skal ud og rejse, så skal vi søge familiesomføring på bagrund af min datter og min samliv.

Rizza

AsiaCumalot
24-11-06, 14:07
skattedk_24 skrev:

> Hey AsiaCumalot,
>
> Ja vi har begge to Forældremyndighed til vores barn. Når jeg
> skal ud og rejse, så skal vi søge familiesomføring på bagrund
> af min datter og min samliv.
>
> Rizza

Hej Rizza

Jeg vil forslå at i tager kontakt til en "god" advokat, der er så mange nye regler at det er svært at følge med. Men der skal selvfølgelig spilles på barnet sociale netværk her i DK.

Asia

skattedk_24
24-11-06, 21:45
Asia.

Ja, vi har snakket med en advokat. Og han sagde at når jeg bliver 24 så skal vi søge en familesomføring.
Så jeg får den efter 3 måned sagde advokat.