PDA

Se fuld version : En potentiel veninde fra Filippinerne

Bizzman
03-12-06, 17:12
Hej alle forumbrugere!

Jeg er ny bruger af dette forum og har et par spørgsmål jeg egentlig gerne ville have afklaret.

Først kort om mit lidt ”specielle” forhold til Filippinerne:

Jeg har vel været der 6-7 gange, men faktisk kun i forretningsøjemed. Typisk bliver jeg smidt ind på Edsa Shangri-la eller på et hotel i Makati og har derfor egentlig kun opholdt mig indenfor ”green belt”. Mine forbindelser er lidt nervøst anlagt, og mener det er det sikreste. Jeg har derfor også været godt mandsopdækket næsten 24 timer i døgnet når jeg har været dernede!

Jeg har derfor kun set en yderst begrænset del af Luzon, herunder området og vulkanen ud for Tagatay.

Da jeg ikke er gift, har mine bekendte dernede vel af høflighed ”og lidt panisk” prøvet at fikse mig sammen med nogen ”passende modstykker!” Jeg har dog ikke indtil videre taget mod tilbudene. Da pigerne jo er katolikker og ganske seriøse, synes jeg ikke jeg har ville benytte mig af div. tilbud. Det har jo trods alt været venners venner, så hvad vil konsekvensen af et dårligt match blive! Til gengæld må jeg da indrømme, at Filippinske piger egentlig har vagt min interesse.

Jeg er dog også flere gange blevet ”hevet med” omkring Makati Avennue! Her har jeg heller ikke lavet noget umoralsk, da jeg igen har været sammen med forretningsforbindelser. (de har heller ikke selv lavet noget umoralsk). I øvrigt kender jeg ikke det store til kulturen, så jeg ved ikke helt om pigerne egentlig er noget for mig!

Jeg prøvede derfor ved en enkelt lejlighed, til mine kontakters store forskrækkelse, at ”snige” mig lidt ud i landet! Planen var at jeg ville have besøgt ris-terrasserne lidt nord på. Da jeg var blevet advaret om at bruge offentlige transportmidler, delte jeg derfor turen op i 2.

Først op til Angeles med en hotellimousine til et forudbestemt hotel. Her var planen, at jeg uset og i ly af ”andre turister” i ro og mag, kunne arrangerer turen videre, og samtidig ”uden omkostninger” kunne kigge lidt nærmere på et par lokale fristelser mens jeg ventede på, at det stoppede med at regne.

På det tidspunkt havde jeg opholdt mig i Asien 1-2 måneder, og med regn det meste af vejen! Jeg slingrede derfor allerede i Manila, godt rundt med en alvorlig influenza. Resultatet blev at jeg for det meste opholdte mig alene på hotellet i Angeles, og da regnen ikke holdt op kom jeg ikke op til risterasserne! Jeg vendte efter 4-5 dage tilbage til Manila og rejste derfra videre ud af landet igen. Øv!

Ved næste rejse derned vil jeg se noget mere! Jeg synes ikke rigtig der er noget at se i Angeles udover div. barer og der er ikke strand tæt på.

Hvor er det smartest at tage hen hvis man udover strand, vand, gode spisesteder, gerne vil have ”selskab”?

Indtil videre har jeg hørt følgende fordomme:

1. Der er mere sikkert udenfor Manila end i selve Manila!
2. Det er ikke smart at rejse alene på Filippinerne!, heller ikke uden for Manila.
3. Brug ikke offentlige transportmidler, brug kun hotellimo og fly!
4. Lad være med a tage til Boracay, der er kedeligt og pigerne er små og grimme!

Kan nogen evt. aflive nogen af fordommene/myterne!
Hvis ikke Boracay, hvor pokker tager man så hen! Cebu? Og i givet fald i hvilket område!
Er bohol eller palawan en bedre mulighed! Der må gerne være lidt liv i områderne.
Jeg har ikke dykkercertifikat, og det har indtil videre heller ikke min store interesse.

/Bizzman

Harly
03-12-06, 23:50
Hej Bizzman.
Hvad lige med at se, at blive " voksen ", vho intet vove intet vinde.
At blive overbeskyttet giver ingen erfaring, du må kaste dig ud i det.
Filippinerne er ikke farligt, bare man bruger sin sunde fornuft.
Lad være med at vise, at du har penge, ingen dyre mærkevarer, ingen guldsmykker ect. når du rejser rundt, vær rar og imødekommende, og vis respekt. Men vær alligevel bestemt overfor dem du møder, nøjagtig som alle andre steder i verden, så bliver du også mødt med velvilje og respekt.

Hvorfor ikke bare møde nogle af dem, du bliver " tilbudt" det er jo dig selv der bestemmer hvordan det videre forløb skal være for dig. Du behøver ikke at binde dig til noget, bare fordi du har snakket med en pige.
Det er normalt ikke i Angeles eller lignende steder man skal møde sin " udkårne".

Det bedste og sikreste når man rejser rundt, er at være et par stykker der rejser sammen, hvad med at tage en ferietur sammen med en kammerart.
Så kan I jo også bedre lære landet at kende fra den rigtige side.

Hvis du vil skrive, hvor i Danmark du bor, så kunne det jo også være, at du gennem dette forum kunne få et par kontakter der kender Filippinerne og kunne guide dig bedre.

AsiaCumalot
04-12-06, 11:47
Hej Bizzman

Selvfølgelig skal man passe på sig selv, men personligt har jeg aldrig haft andet end små problemer, når jeg rejser alene rundt på egen hånd.
Har flere gange rejst med mine små børn og det har heller ikke givet anledning til problemer
Jeg rejser kun med offenlige transport, og har aldrig oplever andet end, lidt øm i rumpetten. Victory line giver en meget fin service.
Øre propper er dog en meget fin til at huske, de ringer og tekster hele døgnet rundt. Og det bip bip driver mig bare til vanvid.

Nu er det lidt svært at tyde dit skriveri. Er det damer du er ude efter eller fede rejse oplevelser ?
Men damer kan altid findes i og omkring LA cafe Ermita. Start med et poolgame, du skal dog nok ikke regne med at vinde. lol

Baguio city er også en fin score by, byen er fyldt med UNI girls :)

Om pigerne er grimme på Boracay "Beauti r in da eyes of da beerholder"
Men Boracay er overrendt af turister og jeg har bare aldrig kunne lide deres priser der. Det er sq for dyrt efter min smag!

Prøv at starte med en lille weekend tur til Puerto Galera.

Derefter er dine egne rejse forslag meget fine, palawan er fantastisk smukt
Cebu er også fint, prøv Malapascua white Sand Bungalow (se forsiden) Der kan man altid få fede rejse tips fra Globetrotteren Kurt

Asia

Bizzman
05-12-06, 00:57
Hej Harly & AsiaCumalot

Tak for tilbagemeldingerne.

Harly! Hmm, jeg tror vi taler lidt forbi hinanden, jeg er ikke overbeskyttet af egen vilje. Jep, jeg kunne muligvis rejse med en kammerat, men da jeg som regel er derned af andre årsager, fungerer det jo ikke. Ja en ferie derned er under overvejelse, men ville da gerne have aflivet fordommene først, så tak for det.

AsiaCumalot! Ja, det var det jo egentlig både strand, vand og jo dameselskab jeg var ude efter, eller i hvert fald muligheden for det. Ideen omkring Puerto Galera ser god ud, kan se der også er lidt by ”Sabang” i nærheden. Tror jeg prøver stedet. Så må Baguio city desværre vente lidt, da der ikke er strand i nærheden. :o)

Ha, ha! Nej jeg kunne forstille mig at jeg ikke ville have en kinamands chance for at vinde bare et enkelt spil pool mod det personage!

Er Cebu generelt bedre end Bohol og Palawan til en ferie hvor man også gerne vil se noget! Synes jeg kan se der bor en del expats i området!

Victory line? Da jeg søgte på nettet fik jeg fat i en Baseball hanske :o)

/Bizzman

Harly
05-12-06, 12:11
Hej Bizzman

Det var nu også bare for at provokere dig til at tage sagen i egen hånd.
Overalt på Filippinerne er der skønne steder, det er bare at sætte sig et mål.
Find ud af, hvad det er du gerne vil se og prøve.

Området omkring Puerto Gelera har rigtig meget at byde på. Der er rigtig gode strande, pragtfulde snorkleområder ( hvis man ikke er til dykning), bjerg og jungleture, ro og natteliv ad libitum. I området finder du også både de lette og mere seriøse dejlige piger. Tju Bang ( Sabang) er stedet for nattelivet. Hvis du vil have en god base, hvor du kan trække dig tilbage til afslapning og nattero, kan jeg anbefale Coco Beach (billigst at bestille hjemmefra hos C&C Travel). Er du golfspiller, er der også en bane i området.

Boracay, er et ferieområde, en virkelig skøn strand, gode sejlture til de omliggende øer og et alsidigt natteliv. Pigerne her, er lige så forskellige, som alle andre steder på Filippinerne.

Palawan, ekstrem flot natur, gode dykke og snorkleområder, der er mange små resorts i området, men mest baseret på dykkerturister.

Jeg vil ønske dig god vind i sejlene i dit forehavende. Hvis du surfer lidt i dette forum, vil du finde flere oplysninger, og du vil nok opdage, at vi er mange der elsker Filippinerne som rejseland, og det er ikke kun fordi mange af os, er gift med Filippinere eller har Filippinske veninder og venner.

Bizzman
09-12-06, 16:15
Hej Harly,

Tak for overblikket, det giver et fint udgangspunkt for en god begyndelse.

Ja jeg tror egentlig også Filippinerne kan være et godt rejseland, mit umiddelbare indtryk de gange jeg har været dernede er, at landet rummer et stort potentiale.

Glæder mig til at besøge Puerto Gelera.

/Bizzman

Jowi
19-12-06, 11:33
Hej Bizzman.

Du er velkommen til at besøge os når du ankommer. Jeg har boet i Puerto Galera i en hel del år, så det skal ikke skorte på råd og dåd.

Herunder er mine data.

Mvh / Kind regards

Mr. Willy B. Stellander & mrs. Jocelyn G. Manalo Fernando
Afro-Asia Educare
Puerto Galera
Philippines
Email; educare.pg@gmail.com
educare_ph@hotmail.com
www.puertogalera.xaper.com
www.kibaha.xaper.com
Tel: +63 - 919-5222338
+63 - 919-6770092

Bizzman
23-12-06, 17:29
Hej Jowi,

Jeg takker for invitationen. Foreløbig er min rejseaktivitet lidt udsat, men skriver lige en mail til dig når tiden nærmer sig. Gode råd og ideer kan man altid bruge,

/Bizzman