Se fuld version : Hjælp til ofrene fra tyfonen durian
Her en lille bøn om at støtte ofrene fra tyfonen durian som hærgede på filippinerne sidste uge: cctravel har startet en indsamling hvor målet er 100.000 kr hvor de selv starter med de 10.000 kr.
Pengene går udelukkende til mad til de famillier der har mistet alt, se mere på : www.cchelpprogram.dk/filippinerne/filippinerne_indsamling.html
God jul
mvh tap
Hej
Glimrende ide.
Jeg kan kort fortaelle at det var ikke nogen sjov nat mellem 30.nov. og 1.dec. Boede i Sabang paa 1 sal med beachfront og himmel og hav stod i et. Mange tage var forsvundet naeste morgen. Eks. vis Hotel Sabang In mistede 10 af de 16 vaerelser deres tage. Der laa knaekkede palmetraer overalt og de naeste 4 dage ingen stroem.
Tyfoner er ikke nogen spoeg og den naeste er i disse timer under vejs ind over Samar og Leyte.
Hilsen
PNO
Hej
Ja vi er jo på vej til Mindoro om en uge med C&C, og vi støtter bl.a gennem forhøjelser af billetprisen, hvor forhøjelsen så går til hjælpearbejdet.
Men PNO, hvad er nu det for noget med en ny tyfon som er på vej, - det har vi da ikke hørt noget om. Hvor har du set det ?? Det er jo lidt interessant når vi er på vej derud.
Prøv denne hjemmeside www.typhoon2000.ph , det er den jeg bruger.
Venlig hilsen John
Hej Jensen
Min besked var skrevet på et hotel i Manila, derfor den underlige tegnsætning.
Nu er jeg desværre kommet hjem.
Min kæreste skulle lørdag med Cebu Pacific kl. 10.05 til Tacloban, men alle fly var aflyst og hun kan først komme afsted mandag morgen kl. 5. Rigtig surt show.
I denne weekend skulle det store ASEAM møde være afholdt i Cubu med alle de høje herrer fra de forskellige lande. Dette møde blev aflyst lørdag morgen da der ikke var sikkerhed for hvilken vej stormen ville tage.
Er man i Sabang/Coco Beach er det ret nemt at se om der er noget i farvandet. Er bugten udenfor Sabang ved at blive tømt for både er det lig med at der er givet advarsel om at der kan være noget på vej indenfor 24-36 timer.
Hilsen
PNO
Hvis nogen er interesseret i at se, hvad der bl.a. gøres for at hjælpe, så se lige dette link:
www.cchelpprogram.dk/filippinerne/filippinerne_indsamling.html#indsamlet
Netop, akkurat som denne tråd startede med.
tap
Fuldkommen rigtigt, jeg ville bare følge sagen lidt op. Der var måske nogle flere der ville få lyst til at give en hånd, når man ser, at det nytter noget.
Tak for info fra både PNO og picco, - og en undskyldning til tap fordi jeg brød tråden, - men det var som sagt fordi at vi er på vej derud for første gang, og så bliver man nok lidt nervøs over alle de tyfoner som pludselig dukker op. Efter Durian lovede C&C godt nok at Coco Beach ville være 95% genpbygget når vi ankom, men hvordan det ser ud nu efter den sidste har vi ikke hørt noget om. Men ellers en rigtig god ide med C&C's hjælpeprogram, som vi selvfølgelig alle vil støtte.
Hej Jensen
Jeg tror ikke du behøver være nervøs. PNO og jeg sejlede forbi Coco Beach et par dage efter Durian og jo det havde fået nogle tæsk, men det er lidt svært at se fra vandsiden. Så dog ud til at der manglede et par tage og palmebestanden så også ud til at være tyndet noget ud, men det så ud til at der blev arbejdet hårdt på sagen. Den sidste tyfon Utor har vist ikke forvoldt større skade i den region.
Bedste hilsner
Niels
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.