Se fuld version : Visakort i Filippinerne
Hej.
Er i den lykkelige situation at skulle til Filippinerne en måned, jeg har søgt her i forummet hvordan det ser ud med visakort, kan det virkelig være rigtig at man kun kan hæve små beløb og atm ikke virker ret tit. Hvor udbredt er atm er det kun i store byer de findes, findes de foreksempel på Bohol, håber i vil svare på dette.
hilsen Knud-Erik.
Det er helt korrekt, at Visakortet kun kan bruges til hæve kontanter få steder, men virker som betalingskort i de fleste stormagasiner og på de fleste hoteller. Masterkortet er væsentlig mere udbredt på Filippinerne, og kan bruges i hæveautomater i de flest større byer. Der er begrænsninger på begge kort på kontantbeløbet pr. dag du kan hæve.
Vedr. Mastercard så se lige dette link:
www.mastercard.com/us/personal/en/cardholderservices/atmlocations/index.html
God tur.
Hej Harly.
Tak for dit svar,det er jo nok det samme American Express? Så er der vel ikke andre muligheder end at tage kontanter i dollars med. Det var godt nok kedelig at rejse med så mange kontanter da vi skal bo 6 forskellige steder og rejse meget rundt.
Hilsen Knud-Erik.
Dansker_i_Cebu
01-01-07, 15:45
Hvorfor får du ikke bare et hævekort i f.eks Banco Filipino - Tit vil du opleve på Philippinerne at man "lige" skal have en form for godkendelse fra en anden kunde, det kunne f.eks være din værelses udlejer.. Jeg fik et på 5 min. men jeg fik kaffe sammen med den lokale direktør som bød på kaffe mens kortet blev lavet.. Med det kort er det gratis i bankens egne maskiner og koster ca. 10-20 peso i andre maskiner..
Husk hvis du skal sejle derude kan du få rabat hvis du bestiller 2 dage før du rejser og er I mere end 2 kan intet andet end en suite bruges, da det koster det samme som at sove i sovesalen..
Ønsker dig god tur rundt
Jeg var i Filippinerne i 2005 og havde ingen problemer med at få kontanter på mit visakort - i de større byer. Vi kunne hæve i Tagbilaran - men kun for det der svarer til 6-700 DKK. Eneste sted vi oplevede at kunne hæve op til maksimum på 2.000 kr. pr. dag var i HSCB bankerne. Så det kan betale sig at hæve en god portion så der ikke ryger for mange gebyrer på kortet:)
anders pedersen
02-02-07, 04:42
Jeg har også oplevet at det indtil i år 2007 har været umuligt at hæve mere end 4-5000pesos (ca 450-550kr) af gangen i de fleste atm på visakort. Hvis man skulle hæve mere har man været nødt til at gå ind i banken.
Men ihvertfald her på Boracay er det nu muligt at hæve mindst 10.000peso på visakort ad gangen, måske mere. Så det er ikke så besværligt og dyrt som det har været. Dog er Mastercard en god løsning hvis man har et da der kan hæves 20.000pesos af gangen.
Mvh Anders
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.