PDA

Se fuld version : Malasasqua Cebu

Harly
11-02-07, 10:32
Er der nogen, i dette forum, der har erfaring med ovennævnte?
Vi er i planlægningsfasen til næste tur til Pilippinerne, og har White Sand Bungalows i tankerne som et nyt sted at besøge. Vi har tænkt os at bruge en lille uge der, er to voksne og et barn på 10 år. Hovedsageligt går vi efter lidt fred og ro, men vil selvfølgelig også også opleve lidt natur og badeliv, men er ikke dykkere. Kontakt til lokalbefolkningen er for os også et must, Vi taler i familien også engelsk og tagallog, men ikke cebuano.
Turen i år indbefatter også Manila og Mindoro, måske også en tur til østkysten af Luzon, området omkring Olongapo og lidt nordpå.

Hilsen Harly,
Filippinerne 5 gange, indtil videre.

PNO
13-02-07, 15:41
Hej Harly

Jeg var på Malapascua i maj 06 sammen med min kæreste. Boede på Cocobana Beach Resort.
Det er et meget stille sted. Du kan næppe finde et sted hvor du efter kl. 22.30 bare kan sætte dig ind og få en drink.
Jeg anbefaler at medbringe lommelygter da der er meget mørkt bag rækken af hoteller/Resorts
Lige bag Cocobana ligger øens bedste spisested. Det er rystende lave priser. Men lad være med at prøve den Rhum/Coke der er nævnt på spisekortet. Det halve glas er en stor sukkermasse og det smager afskyeligt.

Der ligger nogle små lokalsamfund inde midt på øen

Beregn 3½ til 4 timer for turen fra Cebu til Maya hvis I tager bussen fra Cebu Northern Busstation. Overfarten tager knap 1 time.

Efter 4 dage syntes vi begge at der var for trist, så vi drog mod velkendte græsgange ved Dumaguete på Negros

Hilsen

PNO

Hilsen

PNO

AsiaCumalot
14-02-07, 23:30
Davs Harly

Jeg kan varmt anbefale White Sand. Jeg var der sidste forår med min datter, vi tilbragte 21 dage der og kunne let bruge et par mdr. Vi fik masser af kontakt med lokalbefolkning, var med til alle deres fester og følte os rigtig velkommen hos familien Jensen
Jeg har lagt lidt foto ind så du kan kigge med.

asia-online.dk/forum/viewthread.php?forum_id=178&thread_id=54

mvh

Asia

AsiaCumalot
15-02-07, 19:58
Davs igen harly

Glemte lige at fortælle, at på White Sand Bungalow er der friskbagt brød. og folk kommer langvejs fra for at få en skive
Og deres Thai kylling-kokosnødsuppe er noget af det bedste jeg har spist i asien.

Olongapo/subic bay må du ikke snyde dit barn for Ocean Adventure, hverdag er der delfin og hvalshow.

Asia

Michael.Friis
17-02-07, 01:38
Jeg sidder snart i flyveren på vej derud. Vi er en familie på 3 hvor knægten er 13 år. Og vi har bookede på White Sand.

Og jeg regner med at det bliver rigtigt godt. Vi har valgt at blive afhentet i lufthavne i cebu...

Men skriver når vi er landet på øen...

Vi skal være væk 2 måned...

AsiaCumalot
07-03-07, 13:40
Der findes ingen banker og ATM maskiner på Malapascua, så husk at hæve eller veksle før man rejser derud.

Asia