PDA

Se fuld version : La Union, San Fernando

Niels
17-02-07, 12:29
Hej med jer.

Er der nogen her på boardet der har erfaring med strandene omkring La Union, San Fernando området på den nordlige del af Luzon ?
Jeg har været i Subic og det er fint nok, men det er jo altid sjovt at se noget nyt.

Bedste hilsner

Niels

hansj
18-02-07, 00:52
Hej Niels!!

Jeg skulle nok kunne hjælpe da jeg har været i la Union flere gange, netop når jeg blev træt af SUBICs (Barrio Baretto) forurening og støj..

Vedr. stranden deroppe, det forekommer mig den bliver smallere og smallere for hver gang jeg er der, men hvis man går ad stranden sydover ser det bedre ud (dette kan dog være besværligt da fiskerne trækker deres både op så man dårligt kan bevæge sig). -Els kan man jo bevæge sig ad landevejen.

Det med den smalle strand hænger muligvis sammen med perioder med megen højvande.

Man skal bede chaufføren om at sætte een af ved BAUANG, det er her hotellerne ligger. Jeg har boet 3 forsk. steder der, det bedste er BALI HAI BEACH RESORT, de har såvel værelser som hytter til udlejning, og deres bar og restaurant er legandarisk, excellent food, vedr. priser har de ofte tilbud på nogle dages ophold. -, der er osse en pool.

Hvis man rejser på budget kan jeg anbefale KOALA MOTEL, de har yderst rimelige priser - da jeg var der sidst (det er nu 3 år siden), kostede øl fra værelseskøleskabet købmandspriser, det har jeg aldrig oplevet før, - endvidere er der tilknyttet en gogobar/natklub tilstedet.

Det 3. sted jeg kender er FISHERMANS WHARF BEACH CLUB, osse rimelige priser og mulighed for speciel pris for "long term guests" Her er osse tilknyttet gogo- danserinder!!

Det er nemt at komme ind til SAN FERNANDO da der er masser af jeepneys fra landevejen, i hovedgaden ligger der i øvrigt en DANISH BAKERY, en meget pæn forretning hvor man osse kan spise et let måltid, byen forekommer mig iøvrigt ren og ordentlig.

Vedr. transporten derop.
I Manila bor jeg altid i SWAGMAN HOTEL, ERMITA. Vil gene anbefale det for interesserede, det er australsk- ejet, de har været der i mange år, rimelige priser, god restaurant, gå ind på deres hjemmesie WWW.SWAGGY.COM, der kan man osse arrangere de henter een i lufthavnen, gratis. Endvidere har deflere gange om dagen deres egen VAN til Angeles City, hvor de har deres eget Swagman Hotel, og VAN til BAGUIO via BAUANG, denne er jeg dog ikke helt sikker på mere da de har afhændet deres hotel i BAGUIO, men els vil jeg tro det er let at få en anden VAN fra A. City til Bauang.

Alteernativ er der så de offentlige busser, men jeg synes det er for langsommeligt og man skal skifte undervejs med mulige forsinkelser til følge samt at man når frem i bælgravende mørke hvilket jeg synes er frustrerende hvis det er første gang man kommer der.

Well, hvis man nu når så langt som til La Union vil jeg anbefale en tur til BAGIO, det tager kun en god time, men husk en varm trøje da det føles temmeligt køligt der om natten!!
Håber du kan bruge mine oplysninger, ønsker dig en god tur!! - skal selv dertil sidst på året.

Harly
18-02-07, 10:40
Hej Niels.
Du kan også kigge lidt på dette link:
www.kriyayoga.com/philippines/sanfernando.html

Skulle du tage kystvejen over Olongapo derop, så stop lige i Baretto lige nord for byen. På Dreydens " Hotel", der ligge lige ud til hovedgaden, kan du spise et godt og størrelsesmæssigt overdådigt måltid for en slik.Som nabo til restauranten var der, da vi besøgte stedet sidst, lige åbnet en butik, der bl. a. solgte Australsk oksekød, namm´, og Dansk smør og Roqueforth.

Fra San Fernando, er det også let adgang til en tur til risterresserne ved Banaui.

Niels
18-02-07, 12:31
Hej Hansj og Harly.

Først af alt tusind tak for jeres helt utroligt flotte svar. Det er jo lige til at gå efter.

Jeg var en tur i Baguio i november sidste år og jeg kan også kun anbefale stedet. Kæresten og jeg vil meget gerne derop igen, så det passer jo bare perfekt. Og ja, det bliver faktisk overraskende koldt om aftenen/natten. Min kæreste frøs bravt og måtte indkøbe to uldne trøjer. Uden at vide det præcist, vil jeg tro at temperaturen kl 06.00 om morgenen lå på en 12-13 grader.

Harly. Hvis du har mulighed for det, kunne du prøve at forklare det med transport til Banaui, der er jeg nemmelig på tynd is, men vil frygtelig gerne se det. Jeg har læst i Jens Peters guidebog og der står at det tager 9 timer fra Baguio og det nærmest er lettere at tage til Manila først. Det lyder som noget helt ude i hampen. Jeg ved godt det er bjergområde, men 9 timer til 150 kilometer. Men ok det er Filippinerne :-)

Jeg morer mig iøvrigt kongeligt over tilknyttet gogo bar. Jeg har dog set det før i Angeles. Ret muntert.
Min kæreste er ikke sart, så det går såmænd nok.

Det bliver formentlig budget versionen og formentlig i november.

Jeg tager hatten af og siger tusind tak for hjælpen.

Bedste hilsner

Niels

Harly
22-02-07, 19:55
Hej Niels.
Prøv lige at kigge på dette link, det kan give dig et par ideer.

www.cctravel.dk/html/philippines/rejseplan/111/travelplan111.htm

Du kan komme til Banaue fra San Fernando enten nordpå via Tagudin/Bontog eller vestpå via La Trinidad/ Bontog.

Jeg har desværre endnu ikke selv nået til Banaue. Første gang blev vi stoppe af sygdom og anden gang var et stort stykke af vejen forsvundet p.g.a, jordskred, Vi nåede desværre kun til Bagio.
Jeg håber, at nå det på et andet tidspunkt, efter sigende skulle hele området omkting Banaue og Mt. Sagada være storslående.