PDA

Se fuld version : Budgettet

Niels
17-02-07, 15:28
Hej med jer.

Jeg er lidt i skrivehjørnet idag. Håber I tilgiver :-)

Det drejer sig om forbruget af penge på en ferie. Jeg går med sådan en lille irritation, da jeg synes at mine ferier bliver dyrere og dyrere. Det er ikke fordi jeg ikke ved hvor skoen trykker, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dit forbrug af penge.

Jeg rejser 2 gange 3 uger om året. Jeg bruger i omegnen af 100 USD om dagen inkl. hotel, men excl. flybillet Danmark - Filippinerne og retur.
Det er både mig og min kæreste der bruger de 100 USD. Forbruget er altså for to.

Som sagt ved jeg udemærket, hvor det går galt. Jeg er nemlig blevet magelig på mine gamle dage (42 :-) Tager et superior rum istedet for et standard. Tager en taxa istedet for en jeepney eller bus. Flyver indenrigs hvis jeg kan og listen er endeløs. Stort set altid dyreste alternativ. Dog er shopping ikke en af mine eller min kærestes 'synder'.

100 USD om dagen er måske ikke alverden og måske et meget rimeligt niveau. Eller er det ? Vi bor typisk i 1500 php rum. Rejser i lavsæsonen.

Det er ikke fordi jeg vil tilbage til mine glade backpacker dage, hvor et hotel over 300 php var en dødssynd. Det var sgu' også derefter :-) Jeg kunne dog godt tænke mig at forbruget faldt en smule. Eller måske mere korrekt at stigningen i udgifterne stoppede.

Hvis du har lyst, så prøv at sætte ord på dit forbrug på en ferie. Jeg kunne også godt tænke mig at høre fra jer der er på Filippinerne i længere tid. Hvordan får I budgettet til at hænge sammen ?

Pengene skal selvfølgelig ikke siddet limet i lommen. I særdeleshed når man kun ser sin kæreste 2 gange om året.

Slutteligt et lille spareråd og ovenikøbet en stor oplevelse for dem der måtte have brug for det. Jeg havde sidste søndag sådan en video chat med min kæreste. Vi brugte yahoo, men Skype er vist ligeså godt. Der findes sikkert flere. Kæresten ned på en internet cafe, på med et headset og vi plaprede så i to timer. Lyden var god i halvanden time, men så blev det noget hakket noget. Billedet fint hele vejen. Det kostede den fyrstelige sum af 25 php pr. time og kæresten betalte :-)

Bedste hilsner

Niels