PDA

Se fuld version : Malaria piller

Michael.Friis
02-03-07, 19:19
Har lige fået et mindre chok...
Eller nr 2 chok..(vacinationer 4000kr)

Sendte kæreste på apoteket med en recept på malaria piller til 30 dage(malaron).

Og det blev lige 3000 gode danske kroner.
Nu tager vi afsted på Mandag mod Cebu og det var min plan at rejse over mod Palawan.
Vi skal være afsted i 2 måned. Og havde regnede lidt med at være omkring 20- 25 dage i området omkring palawan.

Men efter at chokket har lagt sig...og bølger gik lidt højt... Overvejer jeg at droppe palawan.

Kan man med fordel købe malaria piller på filippinerne...
Hvad har andre gjort der har rejst i området...
Michael

picco
03-03-07, 12:12
Hejsa michael
Det er et "kildent" emne :-) , alle har deres egen mening om malariapiller ,
Alt efter hvor man rejser i filippinerne , må man vudere om der er behov for malariapiller ,
Jeg kan fortælle min histore ang malariapiller :
Har rejst til phils mere end 15 gange , spiste malariapiller de første par rejser , fik en del bivirkninger anden gang , mistede smags formemelsen , tør mund , hovedpine ect. ( dette var Malaron).
Efter dette , spiste jeg ikke malariapiller mere , har ikke været syg , har rejst i palawan , coron , cebu , leyte , mindoro ect.
Brug en god myggecrem ( OFF) når der er behov , sov med myggenet ect. så er i dækket ind ang. myggestik , iøvrigt mener jeg ikke , at der er ret mange steder i phils med malaria.

Hilsen John

tap
03-03-07, 15:37
hej michael først en rigtig god rejse,det lyder som om i ikke har været på filippinerne før,så i har noget at glæde jer til.
som med alt medicin og vacciner er der forbundet en risiko med bivirkninger og vaccineskader,og det er op til den enkelte og finde ud af hvad man virkelig har brug for
for mit eget vedkommende har jeg rejst rundt på filippinerne de sidste 10 år med min filippinske kone og vores 2 dejlige unger,det eneste vi har gjort er at vi er blevet vaccineret mod smitsom lever betændelse og med hensyn til malaria piller der vil jeg personligt ikke tage dem da der kan være kraftige bivirkninger.
det gælder om at bruge sin sunde fornuft og tage sine forholdsregler med feks myggebalsam det kan fås overalt og det bedste hedder OFF!
mht palawan syntes jeg ikke i skal snyde jer selv for dette fantastiske sted
har været der et par gange og skal tilbage igen her til juni
da de fleste turister når de er på filippinerne befinder sig ved kysterne er risikoen for at få malaria efter min mening yderst minimal,men som sagt det er op til den enkelte.
god rejse
tap

Harly
03-03-07, 20:14
Hej Michael.
Jeg vil absolut tilslutte mig Picco og Tap. De to første gange malariapiller, derefter ingen. Bare fordi jeg ikke vidste bedre.
Det er kun at være fornuftig, og bruge OFF, når der er myg i nærheden. Min flaske har jeg altid med mig når jeg færdes rundt omkring på PH.
Tænk på, at myggene findes de samme steder på Filipinerne som i Danmark, d.v.s skyggefulde steder uden for megen vind. Så når du sover, så brug myggenet, og når du opholder dig i skyggen, så brug OFF.
Ps. OFF, kan du ikke købe i Danmark, vent til du kommer til Ph, men glem det ikke.
Hvis dette er din første tur til Filippinerne, så pas meget på, der er stærkt vanedannende.
6. rejse i Juni.

k2OS
12-04-07, 02:58
Jeg skal selv afsted til fil. for første gang nogensinde her midt i maj sammen med kæresten. Hendes familie bor ca. midt på Bohol - bør jeg tage malariapiller, eller er OFF! nok til mig?
Jeg er desuden for en del år siden (7-8 år) blevet vaccineret i forbindelse med udsendelse i ex-Jugoslavien.. jeg kan ikke længere finde mine vacc.mapper (ja, man får så mange, at man får hele to hæfter!) - leverbetændelse er en af dem man får, men holder sådan en 'evigt', eller skal den 'fornyes'?

Mvh

/rené