PDA

Se fuld version : Visa Electron på Filippinerne

janjensen
05-03-07, 23:08
Hej alle,

Kan man bruge Visa Electron på Filippinerne (Cebu)?

Mvh.

Jan

AsiaCumalot
06-03-07, 22:30
Davs Jan

Alle major credit cards kan bruges på PI, bruger selv både visa og mastercard. Havde sidst jeg var på besøg, dog den kedlige oplevelse, at få et par dobble træk på mit visa kort. Det forgik på denne måde at når jeg skulle hæve penge på mit visa card, så kunne transaktionen ikke gennemføres, og jeg måtte gå til en anden ATM maskine for at få penge udbetalt. Jeg kontaktede straks min bank for, at høre om der var fortaget flere transaktioner samme dag. dette kunne de bekræfte og de bad mig om at gemme mine kvitteringer. Da jeg så kom i banken efter flere måneder rejsen rundt. kunne vi desværre ikke læse, hvad der stod på den ene kvittering, så jeg måtte trækkes længe med min bankrådgiver, indtil de betalte mig tilbage. Så næste gang jeg står i samme situation, så snupper jeg en kopi af kvitteringen.

Asia

AsiaCumalot
07-03-07, 13:30
Skulle måske lige tilføje at banker og ATM maskiner selvfølgelig ikke er tilgænelige overalt, så hvis man f.eks. skal ud på små øer, så skal man fylde sine lommer med kontanter. Reser altid selv rundt med en lille kontant beholdning af dollars og euro, det kan man veksle næsten overalt.

Asia

k2OS
12-04-07, 03:00
Kan man med fordel veksle en lille sum til PHP hjemmefra, eller skal man tage euro/dollars med og veksle dernede? Jeg kan gennem min netbank bestille alt andet valuta end peso ser det ud til..
Jeg regner med selv at have nogen kontanter med, og ellers bruge mit kort (visa) hvor jeg kan komme til det..

Mvh

/rené

tap
12-04-07, 07:10
hej rene
jeg ved at FOREX har filippinske pesos
mvh tap