Se fuld version : Boracay
andersandanders
06-03-07, 20:09
Hej,
Jeg er på vej til Boracay for at holde ferie i en måneds tid. Sidst jeg var der var for 10 år siden. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan forvente at lokal udvikling. Læste i et tidligere indslags at mange af de små barer og restauranter er lukkede til fordel for finere steder. Det ærger mig lidt hvis den smukke ø er blevet påklistet af skyskrabere og rige amerikanere. Er der nogen der har været der for nylig?
Mvh
Anders.
Boracay har ændret sig en hel del i de sidste 10 år. Stemningen er bestemt ikke helt den samme som før. Meget af det primitive er gået fløjten, men er da bestemt stadig værd at besøge. Der er kommet en hel del nyere byggeri, men ingen skyskrabere, og heller ingen rige amerikanere. Den gamle handelsgade er rykket lidt nordpå, og er blevet til et helt lille indkøbscenter, med adskillige mindre forretninger og spisesteder af nyere karakter. Nu er det ikke mere en smal sandet gade, men flere bredere betonbelagte handelsstrøg, heldigvis uden kørende trafik.
Der er kommet flere og bedre hoteller, men heldigvis har de ikke fået lov til at skyde i højden. Selv strandpromenaden ligner lidt sig selv, det samme med selve stranden.
Vi var der i November 2005.
hej anders
hvis det er 10 år siden du var der vil du ikke kunne genkende det igen,det er korrekt at mange af diskotekerne er lukket,bla andet bazurra og beachcomber,tror faktisk kun at der er et enkelt diskotek tilbage og det er på et fint hotel,desuden brændte det lokale marked ned til grunden for et par år siden,et nyt er bygget det ligger dog lidt længere inde på øen.
så er der kommet mall´d boracay et kæmpe udendørs shopping center.
og ellers bliver der bygget overalt,så ja det er ikke hvad det har været,men dog stadig et besøg værd,kigger selv forbi her til juli
mvh tap
andersandanders
07-03-07, 17:12
Hej, og tak for jeres svar. Må dog indrømme at jeg havde håbet at høre noget andet. Blev fuldstændig forblændet af Boracay sidst jeg var der, og syntes lige præcis at det var en perfekt blanding af dykkersteder, barer, diskoteker, nipa huts, lokale og turister. Glæder mig dog stadig som en lille dreng, og jer er sikker på der stadig er skønt. Men er der tilfældigvis nogen der kan anbefale et sted, som er hvad Boracay var for 10 år siden? Eller er det hvad alle leder efter?
Igen tak for jeres svar,
Mvh
Anders.
Hej Anders
Området omkring Station 3, er nok det der ligner sig selv mest. Det mest rolige, hvis du vil bo centralt. Og alligevel kun få min. gang fra ormådet hvor tingene sker, d.v.s. omkring Station 2
anders pedersen
08-04-07, 01:52
Hej Anders,
jeg har ikke indtryk af at der pt er et "Boracay for 10 år siden" på Filippinerne -desværre. Jeg har ledt efter et lignende sted på rigtigt mange øer...
Men hvis du leder efter et roligt sted på Boracay uden diskoteker som nabo, men stadig gerne vil bo i gå-afstand tid fra White Beach så tage et kig på www.boracayhouse.com. Derfra er en fantastisk udsigt over havet og en ro som "for 10 år siden".
Mvh Anders Pedersen
Siarago er hva Boracay var for 20 år siden. www.siargao.com Har vært et par ganger på begge steder og for framtiden blir det kun Siarago for "avslapning".
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.