PDA

Se fuld version : Ferie på Filipinerne

Fever
08-03-07, 10:05
Hej

Vi er 2 tøsser der rejser til Filipinerne d. 5 April-17 April. Vi er lidt i tvivl om hvor vi skal tage hen. Vi starter med 3 dage i Manila hvor vi skal besøge noget Familie. Derefter har vi snakket om Boracay. Så vidt jeg kan læse mig til vil vi komme til at kede os ret meget hvis vi er der i 10 dag. Men er det besøget hver, vi vil os gerne opleve og se en masse.

Håber der er nogen der har nogen gode forslag. Hvis i kender nogle gode billige hoteller rundt omkring må i os meget gerne komme med forslag :-)

Harly
08-03-07, 17:49
www.cctravel.dk/html/philippines/rejseplan/166A/travelplan166A.htm

Hvis i kan proppe et par ekstra dage ind, så se lige på dette.

Niels
08-03-07, 18:58
Hej Fever.

Der er en tråd om Boracay, så den kan forhåbentlig besvare dit spørgsmål. Jeg synes også at hører at folk keder sig der på diverse boards. Jeg har selv kun været der en halv dag og stranden er meget smuk, men af en eller anden grund ikke min kop te.

Du får lige et par af mine favoritter.

Bohol. Flower Garden Resort ved Alona Beach på Panglao Island (forbundet med Bohol med to broer). Bohol har meget at byde på. Chocolate Mountains, Tarsier aber, lækker strand og ret lavt prisniveau.

Dumaguete området på Negros. El Dorado Beach Resort er et fedt sted. Tæt på Apo Island med verdensklasse dykning og snorkling. Stranden er ok.

Noget helt andet, men også en kæmpe oplevelse er Baguio på Luzon. Det ligger i ca 1500 meters højde i bjergene. Lidt bøvlet at komme dertil. Tager vel en syv timer i bus fra Manila, men det er det værd. Bo på Veniz Hotel, men der er mange andre. De har en stor blomster festival i februar, men jeg tror der er meget smukt også i april. Det som for en dansker er nærmest surealistisk er at de dyrker jordbær, løg, kartofler, gulerødder osv.
Der er også en del at se i området. Det er også ret billigt der.

Der er så mange steder, så jeg er sikker på I kommer igen :-)

Rigtig god tur og spørg endelig.

Bedste hilsner

Niels

Fever
09-03-07, 11:02
Er det billgere at book hotel der nede eller hjemmenfra?

Niels
09-03-07, 18:14
Hej Fever.

Min erfaring er at der ikke er det store at hente ved at vente til man er dernede. Man kan til gengæld risikere ikke at få det væresle man gerne vil have. F.eks Flower Garden resort som jeg nævner overfor har kun ti værelser og der er ingen prisforskel.

Der er mange steder der giver 10 procent hvis du bor en uge eller mere eller 10 procent på det du spiser og drikker det pågældende sted. Igen ingen forskel på om du bestiller hjemmefra.

Jeg fortrækker at bruge hoteller der har egen hjemmeside, men har ikke den store erfaring med de internet sider der kan booke hoteller. Synes dog det ser lidt smådyrt ud.

Jo det er da lykkedes at slå 100 php af på et hotel til 1100 php, men meget mere bliver det ikke til, er min erfaring. Men man kan altid prøve :-)

Bedste hilsner

Niels

pinay_exclusive
16-03-07, 19:01
hej!

prøve at besøge Laguna, der er mange flot resort derned. man kan tage bussen eller jeepneys fra manila. tagaytay er også en forslag hvor man kan se taal lake. god rejse.