PDA

Se fuld version : E-mail adresse på det danske consulat i Cebu

pederbax
26-03-07, 08:58
Var der en der kunne hjælpe mig med e-mail adresse på det danske konsulat i Cebu..på forhånd tak...Peder

smutje
26-03-07, 11:17
Hej Peder,
Kan ikke finde e-mail adresse i Cebu, men her er links til konsultet med tlf og adresse samt e-mail til konsulatet i Manila.

www.um.dk/da/menu/OmOs/Organisation/AmbassaderMv/Asien/Filippinerne.htm

www.danish-embassies.dk/philippines/

Håber det kan bruges.
MVH Smutje

tap
26-03-07, 12:50
hej
umiddelbart findes der ingen e-mail adresse til konsulatet i cebu men kun et tlf nummer: 0063-32-2331390 samt fax 0063-32-2331373
mvh tap

PNO
26-03-07, 13:39
Hej

Dette bør vel række:

Manila

Royal Danish Consulate General
51/F PBCom Tower, 6795 Ayala Ave
1226 Makati City
Philippines
Tel : +632-525-9632
Telefax : +632-525-9633
E-mail : mnlconsul@maersk.com
Opening hours: Monday-Friday 14 -16:30
Consul-General: Mr. Ricardo J. Romulo

Cebu

Royal Danish Consulate
Suite 903 Keppel Center
Samar Loop Corner Cardinal Rosales Ave.
Cebu Business Park
Cebu City 6000, Philippines

Eksp.tid: 8-12, 13-17 (lørdag lukket)
Sprog: Eng
Pasudstedende

Tlf., fax og e-mail

Tlf.: (32) 233 1390, 233 1328
Faxnr.: (32) 233 1373

Udenrigsministeriet oplyser ikke noget mailadresse på konsulatet i Cebu
Hilsen

PNO

Johnny0665
27-03-07, 12:15
Vil bare sige, at de er meget flinke og hjælpsomme på konsulatet. Har haft meget med dem at gøre den sidste tid. Ring dertil.. Der arbejder også skandinaver der iflg. min kone. Der var dog ingen at se, da jeg var der.
Hvis du ikke bryder dig om at ringe, kan du emaile Norske ambassade i Manila. De kan svare på det samme som konsulatet. De er (tro det eller lad være) nordmænd og, jeg har fået fortalt at det er ok at skrive på dansk.
Må jeg være så fræk at spørge.. Hvad drejer sagen sig om.?

pederbax
01-04-07, 06:32
Hej Johnny !
Tak for dit svar.
Sagen drejer sig om at jeg skal have min kæreste fra Fill. på ferie her i dk og hvis jeg nu ikke har fået sendt all de riktige parpirer ville jeg sende dem fra min pc til konsulatet. For mig har det taget 12 hverdage for at få et brev frem til min kæreste.
Har du erfaringer med at få en kæreste på ferie her i dk, hører jeg gerne frar dig. Vi kunne måske tale over "skype" hvis du har tid og gidder, mit tlf der er pederbax. Med venlig hilsen Peder

Johnny0665
01-04-07, 09:12
Hej Pederbax

Ja jeg har en del erfaringer med konsulat i Cebu og ambassade i Manila.
Indledningsvis, vil jeg sige, at den lille forskel på vores situation er, at jeg er gift og kan forstå du er ikke. Dernæst.. Eftersom du ikke er gift med din kæreste, vil du bla. skulle stille en bankgaranti og jeres sag skal igennem Danmark. (Tager yderligere 6-8 uger.) Det eneste, de mig bekendt vil acceptere pr. email, er.. Når i endelig får jeres turistvisa, er det ok at sende E-ticket og rejseforsikring til din kæreste på email, så hun kan printe det ud.
Går ud fra at din kæreste, bor et sted så det er lettest for hende at tage til Cebu frem for Manila. Sådan er det for min kone og jeg, da hun bor på Leyte island. Konsulatet, varetager kun diverse papirer og det er ambassaden i Manila der træffer afgørelserne. Dvs. at, når din kæreste har været på konsulat, vil der gå længere tid for jer, da de sender det til ambassaden i Manila. Her er et eksempel.. Ambassaden i Manila, sendte min kones, approval for turistvisa d. 7. marts. Hun modtog brevet d. 20. marts, så 12 dage er ikke at regne for noget.
Jeg kunne skrive en tyk bog om at søge turistvisa, men din situation kan være lidt forskellig fra min. Vil dog sige, at jeg har haft stor hjælp af en person, der lige har haft en filippiner her i dk på besøgsvisum. Man kan læse sig til det meste, men der kommer nogle praktiske problemer hen af vejen som gør at det kan være en stor fordel at kende nogen. Derfor synes jeg du skal skrive mig en mail på: johnny0665@hotmail.dk

Med venlig hilsen
Johnny

Her er et par links du kan starte med:
www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/naar_du_soeger.htm
www.nyidanmark.dk/da-dk/Kontakt/kontakt_udlaendingeservice/visum.htm
www.norway.ph/visas/

Johnny0665
01-04-07, 14:25
En lille rettelse... Min mailadr. er johnny0665@hotmail.com

Ps. Jeg bruger ikke skype, da min kone ikke har landlinetelefon hvor hun bor. Vi chatter i weekenderne når vi begge har tid, gennem yahoo messenger.