PDA

Se fuld version : Købe flybillet Cebu-København t/r

kkm871
03-04-07, 21:27
Hej alle,

Nu nærmer sig tiden, hvor der skal købes en flybillet Cebu-København t/r, således at min veninde kan komme herop og besøge mig.

Denne billet ville jeg gerne købe til hende som en elektronisk billet udstedt fra København og betalt af mig herfra.

Nogle siger, at dette ikke kan lade sig gøre - er det korrekt? Det skulle være noget med, at man ikke med sit kredit- eller Dankort kan købe en billet, der skal udstedes til en anden person. Er dette korrekt? En elektronisk billet købt herfra ville ellers være dejlig let og sikkert, da den blot kan sendes derud med en mail.

Men til trods for ovenstående, håber jeg alligevel, at det kan lade sig gøre, og ville derfor være meget glad for at høre fra nogen, der har positive erfaringer hermed - f.eks. hvilket rejsebureau eller hvilket flyselskab, de har benyttet.

Skulle nogen have den erfaring, at det ikke kunne lade sig gøre, ville jeg også gerne høre fra dem, da jeg så ikke behøver at besvære en masse selskaber eller bureauer med min forespørgsel.

Mvh, Bo

tap
04-04-07, 12:56
umiidelbart tror jeg godt det kan lade sig gøre i "gamle dage" var det umuligt der skulle man bruge et filippinsk rejsebeareu og der løb billetten hurtigt op på en 10-11.000 kr. prøv feks travelstart eller travellink der kan man i hvertfald booke online fra cebu-cph mht betaling så prøv at hør de pågældende steder,hvis dette ikke kan lade sig gøre så skriv lige en mail til mig så får du et nummer på en agent der sælger billetter til både filippinerne-danmark og omvendt
under alle omstændigheder så regn med en noget højere pris end hvis du booker cph-cebu
mvh tap

kkm871
04-04-07, 19:05
Hej Tap,

Har lige prøvet med Travelstart - og voilá: der kan man, som du fortæller, søge på returrejser.

Nu har jeg ikke prøvet at bestille en billet, men inden jeg gør det, er det nok bedst lige at høre bureauet, om det nu også er muligt at betale herfra og med et kort udstedt til en anden end passageren.

Foreløbig tak for hjælpen.

Mvh, Bo

Jens
04-04-07, 22:54
Hej Bo

Jeg har ofte købt og betalt betalt billetter til andre navne end til mig selv med enten Diners eller Mastercard - både online og hos et rejsebureau. Det er ikke et problem.

Vores rejse til sommer er købt hos www.flyingoffice.dk. Fandt dem tilføldigt på nettet. Viste sig at være effektive og professionelle. Selvom de er et online selskab, så reagere de effektiv på opkald.

Du skulle overveje, at lade veninden købe sin billet på Filippinerne, med mindre du er usikker på om hun kan klare det eller du kan stole på hende (da du måske ikke kender hende dybt endnu). Jeg vil tro du kan få en billet til ca. 6.500 kr ved at købe den derude. Du skal regne med meget mere, hvis du køber en billet i DK, hvor rejsen skal begynde i Filippinerne. Tror du skal regne med mellem 8.500 - 11.500 kr. Men måske andre har et tip. Jeg har ikke selv tidligere kunne finde noget, der var billig nok.

Første gang min kæreste (nu kone) skulle til DK, da valgte jeg som dig at købe en billet herhjemme. Men for at slippe for besværret med at skulle sende billetten derud med f.eks. DHL, da valgte/søgte jeg efter et rejsebureau, der kunne klare at jeg købte og betalte herfra og udstedte billetten gennem en samarbejdspartner på PHP. Jeg valgte www.marine-travel.dk, da de er eksperter i at lave rejser for visse erhvervsgrupper. Ved ikke om de stadig servicere private.

Ellers overvej at købe din billet direkte gennem et flyselskab, f.eks. Singapore Airlines, Cathay Pacific, Qatar Airline, Malaysia Airline som er de selskaber, der beflyver Cebu. Så kan din veninde hente billetten på deres kontor, derude.

Jeg ved ikke hvordan PHP har det med elektroniske billetter, så jeg kan ikke rigtig hjælpe her.

Hilsen
Jens

Niels
05-04-07, 12:54
Hej Bo

Der kunne måske være ide i at købe Cebu-Manila f.eks med Cebu Pacific og derefter lave MNL-CPH på anden vis. Bare en ide.
Cebu Pacific laver E-tickets og du kan betale via netbank. De er ret billige og har often promo's. Udemærket selskab iøvrigt.

Så en lille besynderlighed. Jeg skal møde kæresten i Bangkok næste tur og har købt en returbillet Manila-Bangkok hos PAL til hende. Pal laver åbenbart ikke E-tickets, så den skal afhentes i lufthavnen på afrejsedagen. Det er jo ok, da hun så ikke kan smide den væk i mellemtiden :-) omend det betyder at hun skal tidligt i lufthavnen.

Husk iøvrigt at der er noget der Philippine travel tax, som ikke er airport tax.
Hvis jeg har fattet det rigtigt er det noget alle Filippinere betaler hvis de rejser udenlands. Mener det er 1650 peso. Jeg lytter meget gerne hvis nogen kan fortælle lidt mere om det.

Bedste hilsner

Niels

P.S. Rart at se nogle gode indlæg :-)

Harly
05-04-07, 14:14
Taksterne på Travel tax kan I se på dette link:

www.philtourism.gov.ph/ttax.html#t_tax_rates

og reglerne her:

www.philembassy.se/consulr/info/bpvpfr.htm

mange hilsner.
Harly

Johnny0665
05-04-07, 18:37
Hej

Jo det kan godt lade sig gøre at booke en e-ticket, i en andens navn, hos KLM i Amsterdam. Bare ikke hvis det er fra Manila og til EU.? Skal man booke fra Manila til Danmark, er man nødt til at gå ind på KLM's webside i Manila. Man kan booke billetten, men under ingen omstændigheder gennemføre betaling med visadankort. Så man kan ikke booke alligevel. hehe. Det var den forklaring, jeg fik af en flink mand i Amsterdam, da jeg endte med at booke hos KLM telefonisk.
Ved at man kan booke hos feks. travelstart og betale online, men kender ikke priserne.? For længe siden, forhørte jeg mig hos Jysk Rejsebureu. Det ville koste ca. 14000,- DKK så vidt jeg husker. Forklaring lød således: Rejsebureaur forhandler priser hos luftfartselskaber FRA EU til Phil. Ikke omvendt. Prisen for min booking hos KLM, Manila-Billund ligger på 8600,- DKK. Min kone bor i Leyte og køber, billet hos Cebu Pacific, Tacloban-Manila.

Mvh

Ps. Ved telefonisk booking, skulle jeg bare oplyse kortnummer på visadankort. Fik e-ticket på email dagen efter (*.pdf format) og de trak pengene nogle dage senere.

Xim
06-04-07, 10:04
Hej,

Prøv Filtravel.com - her kan man i hvert fald booke fra Manila til Skandinavien.

kkm871
07-04-07, 20:29
Hej alle,

At det er dyrere at købe en billet "den anden vej" fra DK, er også min erfaring ved lidt net-søgning.

Hvor jeg betalte knap DKK 7.000 for min CPH-Cebu billet sidste november, så er den billigste Cebu-CPH jeg har kunnet finde en KLM billet til DKK 9.000 med afrejse engang midt i maj. Ellers koster de DKK 9.600-11.000.

Så her er der noget at spare - også udover de DKK 375 som Western Union skal have for ulejligheden ;-)

Nu er det jo ikke fordi, jeg ikke "tror" på min veninde, men jeg synes da, at det kan virke lidt voldsomt at skulle rende rundt med hvad, der svarer til 6-12 måneders løn på de kanter.

Men hvad, for en besparelse på DKK 2.000 eller meget mere løber man vel gerne en lille risiko - eller hur?

Og så lærer man jo noget hele tiden: nu skal man også sørge for, at der er PHP 1.600 til stede for bare at slippe ud af landet!

Mvh, Bo

tap
07-04-07, 22:39
plus 700 pesos i lufthavnsafgift,ja det er dyrt for en filippiner at rejse ud af landet
mvh tap