PDA

Se fuld version : Spørgsmål om visum og bryllup

orel
15-04-07, 17:40
Hej alle sammen
Jeg håber i kan hjælpe mig!
Jeg står og skal til Filipperne her i maj mdr. og bliver der til august.
Så har jeg et spørgsmål om visum, er det rigtig at når man lander i Manila lufthavn kan man få udstedet visum der?
Og så vil jeg gerne vide om der er nogen der kan fortælle mig vilke papier man skal have med for at kunne blive gift der!
da min søde kærste og jeg ønsker at gifte os i juni!
På forhånd mange tak.
Hilsen Henry

Dansker_i_Cebu
15-04-07, 19:42
Hej Henry..

Jo du kan godt få lavet det i Manila lufthavn, men det nemmeste er bare at få dit visa på forhånd i det Filippinske gernalkonsulat :

Consulate General of the Philippines
Snorresgade 20
2300 København S

de udsteder forskellige slags men du skal bare have det billigste til 59 dage og så er du fri for at gøre det i lufthavnen efter en lang rejse.

Desuden kan du også få det i "Bureau of immergration"
www.immigration.gov.ph.

Du har 21 dage hvor du ikke behøver visa og der gælder andre regler når du er blevet gift.

Når du skal giftes kan det ske både ved advokat som er nemmest ellers i kirken hvor de kan kræve papirer på du ikke har været gift før, men medbring

CONCERNING THE AUTHENTICITY OF MARRIAGE CERTIFICATES

Some foreign authorities demand that the signatures on marriage certificates issued in Denmark are authenticated by the Danish Ministry of the Interior and Health and subsequently by the Ministry for Foreign Affaires.
You are requested to find out yourselves what is required by the authorities in your homeland.
For legalization apply first to:
The Ministry of the Interior and Health
Indenrigs- og Sundhedsministeriet
Kommunalafdelingen
Slotsholmsgade 10 – 12, opgang Q, st. th. (vær/room 712)
1216 København K
Tel.: (+45) 33 92 33 60
Opening hours:
Monday to Thursday: 8.30 - 4.00
Friday: 8.30 - 3.30
(No fee).
and if necessary secondly to:
The Ministry for Foreign Affairs –
Udenrigsministeriet
Att.: Legaliseringskontoret
Asiatisk Plads 2
1448 København K
Tel.: (+45) 33 92 01 18 or 33 92 01 25
Opening hours for personal approach:
Monday to Friday: 9.15 - 12.00 am
Opening hours for phone approach:
Monday to Friday: 1.00 – 4.00 pm
(Fee d.kr 160)

Håber det har hjulpet og ønsker jer et godt bryllup...

Mabuhay Pilipinas

orel
15-04-07, 22:26
Tusind tak for din hjælp.
Jeg har lige et spørgsmål mere og det er!
Er der nogen der kan fortælle mig lidt om North Samar byen Catarman!
Det er der min kommende kone kommer fra, og jeg har aldrig været der da vi mødets i Manila og siden i Cebu.
Og jeg har været på net for at søge information om området har også skrevet med det Filippinske turist afdeling i Manila. Men de havde heller ikke ret meget om området; kunne ikke en gang anvise et hotel.
Så jeg må sige jeg er meget nysgerig på dette områd.
Så hvis der er nogen der kender området vil jeg meget gerne høre om det.
Henry.

Allan
16-04-07, 03:31
Det ser da lidt mere kompliceret ud hvis man skal giftes ifølge denne her hjemmeside.

www.gov.ph/faqs/marriage.asp

CHURCH REQUIREMENTS FOR MARRIAGE WITH FOREIGNERS

Clearance: Foreigners who wish to apply for marriage with a Filipino citizen must first secure clearance from the Archdiocesan Chancery Office at the Arzobispado de Manila, 121 Arzobispo St., Intramuros, Manila (near Manila Cathedral). This clearance must be submitted to the Parish Office upon filing of application for the wedding.

Baptismal Certificate: This must the original and obtained not more than three months from the wedding date. It must have the annotation: "FOR MARRIAGE PURPOSE ONLY." This is a requirement for BOTH bride and groom whether they are Catholic or not.

Certification of freedom to marry: This can be obtained from the Catholic Pastor, Protestant Minister or the Embassy of the foreigner.

Marriage license: this can be obtained from the civil authorities; or a Marriage Contract if already married with the civil registry number.

Permission and certification of singularity: This can be obtained from the parish of the bride if she is Catholic.

Military clearance: This has to be secured from the base military authorities specifically from the immediate Commanding Offices ONLY if any of the parties belong to the military.

For Non-Catholic: A certification of his/her legal capacity to marry. Has to be obtained from his/her embassy or from the country of origin.

Marriage banns: These have to be posted for three consecutive Sundays.

Dispensation: A dispensation from the impediment of mixed marriage/religion (Disparitas Cultas) has to be obtained if necessary.

Widow and Widower: The death certificate of the former spouse has to be presented to the office.

Divorced parties: A document of the Declaration of Nullity promulgated by the Catholic Memorial Tribunal or a certification from the Bishop of the party that he/she is free to marry has to be presented to the Archdiocesan Chancery Office for authentication and clearance.

jeg står også selv og tænker på at gifte mig med en Filippiner (jeg troede aldrig det skulle overgå mig selv... )

så lidt klarhed over emnet ville være dejligt :)

på forhånd tak

Allan
16-04-07, 11:54
der er mere info her :

www.weddingsatwork.com/culture_laws_churchforeign.html

orel
16-04-07, 13:13
Hej Allan.
Tak for dit svar. Ja du har ret man ved aldrig hvornår amor ser forbi.
Hvornår skal du giftes?
Og stort tillykke her fra.
Hilsen Henry

Johnny0665
16-04-07, 15:36
Blev gift sidste år på kommune i Phil og medbragte flg.

Pas
Dåbsattest
Skilsmissepapir
Bopælsattest (Fra min kommune)
Erklæring fra egen kommune, at jeg var single, ugift og i stand til at gifte mig med, hvem jeg vil.
Ikke mindst af alt.. Legal capacity to marry, fra Dansk konsulat, eller Norske ambassade i Phil.

Emnet er ofte oppe at vende og jeg har selv haft stor hjælp i at læse nyere og ældre indlæg.

Jacob 24
15-05-07, 17:56
Hej
Jeg blev gift i december på filippinerne det eneste jeg brugte var 100 US og så skulle jeg konvertere til katolik, ang Visum skal du tage på Bureau of immergration det ligger i Mabini i manila, snak med en mand der hedder Tatong han arbejder der, han har hjulpet mig med mit visa, fra den ene dag til den anden det er så nemt du giver ham ca 4000 pesos så får du 2 måneder visum de 3000 pesos er til stempler og afgifter de sidste 1000 er til ham. Du kan også vælge at gøre det selv men skal regne med at skulle vente i f... mange timer i dvs køer! mvh Jacob

kenneth
29-06-07, 13:19
Det er rigtig som en skriver du skal bruge.

Følgende medbringes fra Danmark
Pas
Dåbsattest
Bopælsattest (Fra min kommune)
Erklæring fra egen kommune, at jeg var single, ugift (udskrift fra Cpr)

Derefter går du til det Danske konsulat og får lavet en
Dåbsattest på Engelsk samt Legal capacity to marry det tager ca.3 dage.

hold dig fra den Norske ambassade i første omgang.

I skal derefter ansøge om en Marriage licens på kommunen og genemgå et halv dags kursus (ceminar).

Når i så har fået Licensen kan i blive gift ,der går ca 10-14dage efter ceminaret.

Derefter skal i regne med en ca 3 uger fra jeres Certificate of Marriage er udstedt til det er registreret på NSO