PDA

Se fuld version : Vejret på CocoBeach oct/nov

resten
26-04-07, 20:20
Hejsa Alle

Jeg ville høre om der er nogen der kender til vejret på CocoBeach omkring October / November?

Da vi er to familier 8 stk i alt og vi har besluttet at tage til Filipinerne i det tidsrum og vi vil jo helst have sol og varme :)

Mvh Tommy

Harly
26-04-07, 22:40
Absolut det ideelle tidspunkt.
oktober og november er de bedste måneder at besøge Filippinerne.
Der er normalt ikke ret meget regn, kun en mindre byge i ny og næ, bare så det er forfriskende, masser af soltimer, men uden at det bliver alt for varmt, 23 - 28 grader C. er almindeligt. Luftfugtigheden er også til at holde ud, en let brise en gang imellem, sørger for, at det ikke bliver for trykkende.

Tag I endelig afsted og nyd livet, der vil I absolut ikke fortryde.
God tur.

Hilsen Harly
3 gange på Coco Beach i november måned hver gang.
Ps. bed om at få hytter ved siden af hinanden.

Jens
27-04-07, 10:45
Jeg har tilladt mig at klippe fra nettet - her fra Lonely Planet:

--------------------------- klip ------------------------------------------------
The Philippines is hot and humid year-round. The weather pattern across the archipelago is complex, but can be roughly divided into the dry season (September to May) and the wet season (June to September). There is little seasonal variation in most places with average highs and lows of around 31°C (87°F) and 24°C (76°F) respectively. The best time to visit is between December and May when slightly cooler and drier conditions prevail.
--------------------------- klip ------------------------------------------------

Som Harly har jeg ligeledes gode erfaringer med vejret i oktober/november - jeg har dog også prøvet en Typhoone ved Puerto Galera i november. Men det generede ikke mere end et par dage og hvilket fantastisk skue naturen udviste. Vi gik rundt i Puerto Gallera i vand til midt på underbenet. Dog var en køretur fra Puerto Gallera til Sabang og retur lidt for spændende med nedfaldende grene, blade osv.

Orkan sæsonnen slutter vel officielt omkring november, selvom man kan opleve disse uden for perioden også. Men mest almindeligt er i den våde periode. De fleste orkaner trækker som regel op over Luzon, hvorfor man oftest kun får "sideeffekten" at mærke ved Mindoro.

Hilsen
Jens

resten
27-04-07, 14:06
Mange tak for jeres indlæg :o)

Og tak for oplysningen omkring at hytterne skal være ved siden af hinanden.

Men lige et "sidste" spørgsmål er der evt noget sted man kan handle omkring cocobeach et mini marked eller noget i den stil det er mere om hvilke ting vi skal huske at købe med hjemmerfra.

tap
27-04-07, 20:24
hej ang. det "sidste spørgsmål"
der ligger ikke noget minimarked i nærheden af coco beach,dog sælges der de mest basale fornødenheder såsom sæbe tandpasta og myggebalsam mm.
man skal enten til puerto galera eller sabang for at finde en "sari-sari" store
dette gøres nemmest og hurtigst med båd eller man kan gå bagom cocobeach og gennem junglen men det tager noget tid og man kan nemt gå forkert.
men tro mig i vil alligevel ikke blive på cocobeach hele tiden,dertil er området simpelthen for flot til.
tag feks en båd til puerto galera ca. 15 min og nyd indsejlingen til den flotte naturhavn,og gør jeres indkøb der
plus de mange flotte strande i området,selve stranden på cocobeach er ikke noget specielt
god tur
tap

Harly
28-04-07, 23:03
Coco Beach har egen sæbeproduktion, baseret på kokosolier, så det er ikke noget problem, desuden får i også udleveret sæbe, includeret i værelsesprisen. Myggebalsam og tandpasta kan sammen er en del andre nødvendigshedsvarer købes i kiosken, men prisen er lidt højere en i PG.
Men tag til Puerto Galera og køb nogle 2 l cola og en flaske Tandauy rom, drikkes i forholdet 1 flask til 1 flaske, som en godnatdrink, så sover man godt.
pris ca. Dkr. 20,00
I kan også købe vand på dunke der, prisen ca. en trediedel af prisen på CB.
Vandet i hanerne er godt nok til at vaske sig i, men alt for salt til at drikke.

Giv jer tid, til at hyggesnakke lidt med personalet, det vil I aldrig fortryde. De er nogle dejlige og søde mennesker.

resten
29-04-07, 09:28
Jeg siger tusind tak for jeres "hjælp"

Mvh Tommy

PNO
29-04-07, 11:12
Vejret er som oftes fremragende. Jeg kan dog kun udtale mig om den sidste del af november.
Selvom tyfon sæsonen officielt slutter med udgangen af oktober så kom der en rigtig grim en forbi natten mellem 30. nov og 1. dec 06. Hele området inkl. Coco Beach manglede efterfølgende en hel del palmer og masser af tage. Derudover var 5 af de store både der går fra Batangas til PG gået ned selvom de lå i læ inde i naturhavnen. Tyfonens øje tog turen langs kysten ca. 150-300m fra land ifølge de lokale kendere den næste morgen.
Så det var ikke lige den mest underholde nat.
Det kan derfor godt være at de fleste tyfoner går nordover men Mindoro bliver skam osse ramt. Det var min 3. tyfon på 3 år på Mindoro og nr. 4 ialt

Harly pas på med den anbefaling af Tandauy rom. Det er en gudedrik men man risikerer at blive forfalden :) :)

Hilsen

PNO

resten
30-04-07, 11:02
Hvor lang tid tager det entelig at sejle fra Coco Beach til Puerto Galera?

PNO
30-04-07, 14:04
Det tager ca. 10. min fra Coco Beach til Sabang

Fra Coco Beach til Puerto Galera knap 20 min, men det er en fantasisk smuk tur

Hilsen

PNO