PDA

Se fuld version : Sagfører Filippinerne - eller

JOH
02-05-07, 09:13
Først er ny her, men har flere gange været inde og smugkigge - kan kun sige i har et dejligt Forum.

Hej med jer, mangler lidt hjælp hvis det kan klares.
Er i den heldige situation, at jeg lige er blevet forlovet med min pige, som kommer fra Filippinerne. Der er dog et problem - måske flere, hun bor og arbejder illegalt i Italien, er dog ved at få papierer i orden, således at hun kan få arbejdstilladelse, hvilket kræver at hun skal til Filippinerne for at få det afklaret derfra. Så kommer problemerne, vi ønsker at blive gift og at hun flytter hertil DK, men hun er gift og har 3 børn på Filippinerne. Såvidt jeg kan læse i jeres dejlige forum, så kan man ikke sådan lige blive skilt, men at man kan købe sig ud af det. Hvad kræves der for dette - skal man gå igennem en lokal sagfører og hvordan finder man en sådan - hendes mand og børn lever i Batangas.
Hun har igennem de sidste 4 år betalt for manden (Som ikke gider lave noget) og for at børnene kan gå i en bedre skole.
Manden har nogle gange givet udtryk for at han godt vil slippe hende og til andre tider det modsatte - han har selv givet en pris for at hun kunne slippe på ca. 4000 euro - nu begynder han så at tale om at han også ønsker en Jeep. Hvad er et anstændigt prisleje?
Han kender ikke noget til at hans kone og jeg kommer sammen.

tap
02-05-07, 20:45
hej måske er det lidt for personligt,men hvor lang tid har du kendt denne pige?
dette kunne godt lyde som grundopskriften på et godt gammeldags scam
hvis ikke så må din forlovede vide hvad man gør for at blive skilt,man kan vist få en annulering af ægteskabet,men det må hun undersøge helt præcist
da hvis i skal giftes her i dk skal hun bruge papirer der beviser hun er single.

har du iøvrigt sat dig ind i reglerne omkring familliesammenføring?
om de forskellige krav man skal opfylde:
boligforhold,indkomst,bankgarantier,m.m
hvad med børnene?
dette bliver et kæmpeprojekt for dig men kan lykkes hvis du kæmper
held og lykke
mvh tap

JOH
02-05-07, 22:18
Hej Tap
Har kendt pigen i mere end et ½ år, så kærligheden er tilstede fra begge sider. Hun ved udmærket at man kan få en annulment, men det er nok mere mig, som er på krigstien, for at få det tilrettelagt på rette måde. Der er jo også børnene at tage vare på, som vi ønsker skal med til DK. Ønsker ikke at der skal komme krav bagefter fra X en.
Har sat mig ind i reglerne, og er med på at det er en kæmpeopgave som skal lykkes.
Takker for dit svar
Med venlig hilsen
JOH

Jacob 24
15-05-07, 17:45
Hej. da jeg blev gift på filippinerne havde jeg ikke de rigtige papire med, som skulle bekræfte at jeg var single, men med 100 US Dollar var det problem løst, så jeg tænkte hvis du tog med din forlovede til Filippinerne, tror jeg sagtens at du villi kunne løse problemet udeom den nuværende mand. Sørgeligt nok er det altid den med pengene der få det sidste ord at sige på filippinerne. En anden god ide er at søge turist visa i første omgang til din forlovede og hendes børn, da behandlingstiden der kun er ca 6 uger, når hun så er i dk kan i gå igang med den store papir krig!!
Mvh Jacob

tap
15-05-07, 19:52
lige en kommentar til jacobs indlæg ang turist visa.Vær opmærksom på at hvis din kommende kone er her på et turistvisa og i gifter jer i Danmark og søger familliesammenføring så mister du de ca.51.000 du har stillet i garanti for hendes turistvisa
mvh tap

Jacob 24
16-05-07, 21:34
Da min kone kom har op i december, lige efter vi blev gift på turist visa, havde vi ikke stillet ´51000 i garanti for noget som helst, vi søgte turist visa i starten af november, blev gift den 10 december kom her op den 20 december flyttede til Sverige i starten af Januar og venter nu på hendes opholdskort
mvh Jacob

tap
16-05-07, 23:41
der skal ikke stilles garanti for turistvisum til: ægtefæller,forældre og børn
= du har ikke skullet stille nogen garanti da i allerede var gift inden din kone kom til danmark
mvh tap

Jacob 24
17-05-07, 20:21
Vi var kun kærester da vi søgte om visumet, hun blev inviteret her op af min mor som ikke havde stillet nogen garenti
MvH Jacob

JOH
25-10-07, 22:50
Hejsa med jer.
Er nu kommet dertil, hvor jeg er blevet gift med min kæreste ( i Danmark) og skal så nu igang med at søge om permanent opholdstilladelse.
Er der nogle faldgruber, som man skal være opmærksomme på?
Med venlig hilsen - og tak for kommentarer på indlægget.
Jens Ole