PDA

Se fuld version : Philipinerne med små børn

Rikke
12-05-07, 17:07
Vi overvejer at tage 5 uger til Philipinerne i vinter/forår næste år. Er der nogen der har gode indput til steder der bare skal ses eller optimale steder når vi rejser med små børn? Jeg kunne også yderliger tænke mig at få feedback på, hvor nemt det er at rejse rundt i Philipinerne og hvilket prisniveau indenrigsflyvninger og forholdsvis gode overnatnings muligheder ligger i!
På forhånd tak!

tap
12-05-07, 18:30
god ide og glæd jer til rejsen
filippinerne elsker børn og de fleste steder er optimale for børn
specielt øen boracay har en meget børnevenlig strand med lavt vand,dog en hel del turister specielt i det tidsrum i har valgt at rejse i(highseason).
Filippinerne er MEGET nemt at rejse rundt i,men hav tålmodighed,alt foregår i et noget roligere tempo en herhjemme,måske er buschaufførens carabao(ko) syg,eller bådsmanden kone skal føde,man venter så til den næste bus/båd afgår.95% snakker engelsk så der får i heller ingen problemer.
hvis i rejser i januar og overvejer boracay må i kke snyde jer selv for den næststørste festival i verden kun overgået af mardi gras,nemlig ati ati-han
i Kalibo,ca. 2 timers transport fra boracay og foregår 18-20 jan.
mht indenrigsflyvninger ligger det på ca. 120-350 kr alt efter strækning og man kan flyve til næsten overalt på filippinerne. priseks. har lige købt biletter
til manila-kalibo tur/retur 2 voksne og 2 børn pris 1450kr
tjek de forskellige flyselskabers hjemmesider: cebupacific,philippine airlines,asian spirit,seeair,nogle bruger e-tickets og man booker bare online og tropper derfor bare op i lufthavnen.
Hvad er gode overnatnings muligheder?
er man tilfreds med en hytte uden noget andet end en seng og bad/toilet
kan det fås fra 50kr og opefter
vil man bo på hotel med air con og varmt vand,t.v. mm. 150,- og opefter
filippinerne er stadig uden den store masseturisme som feks thailand(gudskelov) så jeg plejer at sige: man får hvad man betaler for
hvis i vil bruge rejseagent vil jeg anbefale cctravel de er eksperter i filippinerne og har nogle fornuftige tilbud en gang i mellem.
mvh
tap

Harly
12-05-07, 22:20
Tap har fuldkommen ret, lige med den tilføjelse, at det som oftest er er stor fordel, at rejse med børn på Filippinerne. Det er oftest meget nemmere at komme i kontakt med den lokale befolkning.

God tur.
mvh.
Harly