PDA

Se fuld version : Barn i Filippinerne

mr.smith
15-05-07, 22:58
Hejsa

Kom hjem fra Filippinerne, Negros for 2 måneder siden, fik en kæreste/veninde derude, og det viser sig nu at hun er gravid.

Jeg kan selvfølgelig aldrig vide om det mit eller om det sandt før der er lavet en blodprøve, men hun har sagt at det hendes problem og jeg ikke skal sende penge.

Men hvad er reglerne..??, har været ved at kigge, kan ikke se det som i Danmerk at man skal betale, som jeg så derude er der også mange Filippinske kvinder hvor fyren er stukket af.

Men vil selvfølgelig sende penge hvis barnet er mit 400-500 danske om månede kan jo gøre underværker derude.

Håber der er nogen som ved svar.

Hilsen mr.smith

ps. pas på for meget Tanduay og husk kondom

Jacob 24
16-05-07, 22:43
Hej Mr Smith.
Jeg tror ikke du skal frygte noget fra lovens side, rent moralsk ville jeg nok råde til til at finde ud af om det er dit barn eller ej... eller for den sags skyld er et barn.. Man kan ikke altid stole lige meget på de åhh så søde fiippinske piger. Håber du finder ud noget på den eller anden måde
Mvh Jacob

kkm871
17-05-07, 23:43
Hvor svært kan det være?

Find ud af om der er et barn, og om det er dit?

Hvis barnet er dit, gifter du dig selvfølgelig med moderen, da dit barn selvfølgelig fortjener at vokse op med begge sine forældre.

Hvis du meget mod min forventning ikke ønsker at gifte dig med dit barns mor, vil jeg og alle andre selvfølgelig forvente, at du sikrer barnet en opvækst og en uddannelse på samme niveau, som hvis barnet var vokset op sammen med dig her i Danmark.

Mvh, Bo

mr.smith
18-05-07, 11:34
ja man kan ikke altid stole på de åhh så søde Filippinske piger, men som jeg skrev vil jeg finde ud af om barnet er mit og hvis det er vil jeg støtte det gennem hele livet.

Men hvad fanden er det for et råd bare at gifte sig med en man har kendt i 10 dage, er det ikke lidt naivt, hvor jeg kommer fra gifter man sig af kærlighed og ikke fordi man får et barn, vi snakker om en ferie flirt og ikke en jeg har kendt i mange år. Jeg kan jo ikke en gang vide om jeg faren hvis der er et barn, før der er lavet en test.

Men problemt pt. er at jeg først kan finde ud af om barnet er mit til januar, og hun spørger om penge nu til læge mv. men jeg vil ikke sende noget før jeg ved om barnet er mit eller der er et. Har hørt mange historier om fyre som er blevet snydt, fordi de naive.

Men min mavefornemmelse siger mig det en and, synes jeg kan lugte at hun spiller på mine følelser og min moral nu, sidste brev var der nævnt noget med at sende penge 3 gange.

Hjalpe hende derude med 10000 pesos så hun kunne købe et par tricykels, så må hun ud at køre nogle penge ind, til vi kan få lavet en test.

mvh. john

Dansker_i_Cebu
18-05-07, 14:09
Ufattelig mange piger bliver gravide og en stor del opdager at de nok alligevel ikke var så gravide når man fortæller dem at man er steril. Den historie har jeg kun hørt alt for mange gange før. En klassiker er også at hun i starten ikke vil have penge (og i dit tilfælde, 3 dage efter) men så pludselig skal hun have penge for at få bedre mad til det - læs "dit" - ufødte barn.
Som Bo skrev, må du naturligvis stå til ansvar hvis det er dit frø der er plantet og yde økonomisk støtte til mad og uddannelse osv, men klap nu lige hesten og se.
Jeg ville skrive til pigebarnet at du kommer forbi eller sender en ven der lige tager en prøve og lur mig om hun så nok ikke pludselig har "tabt" barnet.
Man kan godt sidde i Danmark og syntes det er usmageligt at pigerne sådan udnytter fyrene(eller er det omvendt???), men som du selv skriver - prøv lidt mindre sprut og husk kondom..
Bare lidt surt at den slags historier giver dansk/filipinske forhold et dårligt rygte..
Held og lykke med det hele

kkm871
21-05-07, 23:33
Hej,

Helt uafhængigt af det aktuelle forhold er jeg nysgerrig efter at få oplyst følgende:

Hvis en kvinde henvender sig på et dansk konsulat eller en dansk ambasade, og kan sandsynliggøre på et eller andet niveau, at faren til hendes barn (vi antager, at det er blevet født) er dansk, hvad er da den "officielle" danske holdning?

(i) At man hjælper kvinden med at finde den mulige far, eller (ii) at man hjælper den danske mand med at flygte fra sine forpligtigelser?

Mvh, Bo

marven99
02-03-08, 16:55
ja man kan ikke altid stole på de åhh så søde Filippinske piger, men som jeg skrev vil jeg finde ud af om barnet er mit og hvis det er vil jeg støtte det gennem hele livet.

Men hvad fanden er det for et råd bare at gifte sig med en man har kendt i 10 dage, er det ikke lidt naivt, hvor jeg kommer fra gifter man sig af kærlighed og ikke fordi man får et barn, vi snakker om en ferie flirt og ikke en jeg har kendt i mange år. Jeg kan jo ikke en gang vide om jeg faren hvis der er et barn, før der er lavet en test.

Men problemt pt. er at jeg først kan finde ud af om barnet er mit til januar, og hun spørger om penge nu til læge mv. men jeg vil ikke sende noget før jeg ved om barnet er mit eller der er et. Har hørt mange historier om fyre som er blevet snydt, fordi de naive.

Men min mavefornemmelse siger mig det en and, synes jeg kan lugte at hun spiller på mine følelser og min moral nu, sidste brev var der nævnt noget med at sende penge 3 gange.

Hjalpe hende derude med 10000 pesos så hun kunne købe et par tricykels, så må hun ud at køre nogle penge ind, til vi kan få lavet en test.

mvh. john

Sad lige og læste lidt gamle tråde igennem og faldt så over denne.

Hvor kan jeg få et par tricycles for 10.000 Peso. For så vil jeg gerne købe 50!

tap
02-03-08, 18:28
hvis hun har bedt dig om 10.000 pesos til et par tricycles så burde alarmklokkerne ringe en ordentlig tricycle koster 100.000 pesos
send ingen penge før du 100% ved at det er dit barn og følg evt. dansker_i_cebus råd om at sige at du sender en ven eller dig selv derned for at bistå hende ved en ultralydsscanning
viser det sig at der er et barn og det er dit så send da min. en tusse om måneden, 4-500kr
det er sgu for "cheap charlie" det er måske dit kommende barn vi snakker om.
når det så er sagt så tror jeg ikke du skal bekymre dig for meget efter at have læst dit indlæg er der nok 90% chance for at det er et af de mest kendte scams der findes på filipinerne.
held og lykke
mvh tap

tap
02-03-08, 18:34
haha troede det var en ny tråd,tror jeg lige skal vænne mig til det nye forum,DUH
tap

marven99
02-03-08, 18:58
Hej Tap,

Ja man skal være vågen. :-)

Nej jeg syntes bare tråden fortjente at blive bragt frem igen. Og med "kærestens" pris på tricycler så må hun godt agere min leverandør :-)

dkpinoy
02-03-08, 19:12
Det kunne jo være afsenderen har tænkt på de simple udgave - den med pedalkraft..... Som mange turister kalder det samme som den motoriserede udgave.

Samarjan
03-03-08, 06:10
Selvom det er et gammelt indlæg, synes jeg nu det lugter lidt.....bare en smule!

Hilsen,
Jan