PDA

Se fuld version : Au pair - hvilke muligheder

je79ayps
17-05-07, 20:45
Hej!

Vi vil gerne finde en filipinsk au pair og håber nogle har lidt erfaring på dette område. Vi kan ikke helt finde ud om vi skal søge igennem forskellige au pair organisationer (f.eks. www.aupairdenmark.dk) eller om vi evt. selv kan lave papirarbejdet.

Vi har umiddelbart gjort os disse tanker:

Hvis vi vælger en organisation vil en fordel være, at de sørger for alt det praktiske. De vil have interviewet pigen, og på den måde måske bedre sikret vi får hvad vi ønsker, da de har erfaringen på dette punkt.

Hvis vi selv vælger at finde en er det måske nemmere at få en som tidligere har været au pair i norden og som forstår lidt af sproget og kulturen i forvejen. Men hvad vil det kræve af papirarbejde og hvad skal man ellers overveje?

Håber på nogle gode råd.

Jimmy

tap
17-05-07, 22:45
vær opmærksom på at det er ulovligt at rejse ud af filippinerne som aupair
hvis man er pige/kvinde
mvh tap

Jacob 24
18-05-07, 00:59
Hej Jimmy.
Hvor bor du henne i landet? Jeg kender flere filippinske piger der godt kunne tænke sig at være hushjælp i Danmark. Du skal være velkommen til at kontakte mig på mail jacob.norgaard@comhem.se.
Mvh Jacob

je79ayps
18-05-07, 12:14
tab >> Ved du hvordan det kan være, at der er så mange filipinske au pair piger når nu det er ulovligt? Jeg har læst, at 53% af au pair pigerne her i landet kommer fra Filippinerne.

Jacob_24 >> Tak for budet - har sendt dig en mail.

tap
18-05-07, 22:50
de fleste rejser ud på en søndag hvor chancen ikke er så stor for at blive taget,da de fleste immigrationsofficerer har fri eller er i kirke,eller også bestikker man en lufthavnsansat som eskorterer en forbi immigration og deler pengene med immigrationofficererne

at det er forbudt at rejse ud som kvindelig aupair er noget der er vedtaget af den filippinske regering efter at mange piger forsvinder og/eller bliver misbrugt
der er dog intet ulovligt i at have en filippinsk aupair pige i danmark
mvh tap