PDA

Se fuld version : Ægteskab og papir i Filippinerne

manhattan1
07-06-07, 11:11
Hej alle,

Jeg sidder pt. paa filipppinerne med en dejlig pige jeg har kendt igennem adskellige maaneder 7-8 maaneder baade online og offline...
Men vi vil gerne giftes og jeg er i den dumme situation at jeg har ikke faaet alle papirene med.....Jeg har pt. kun Daabsattest (dansk og engelsk) og mit skilsmisse bevis (dansk).....Jeg mangler provelsespapir fra min Kommune (og div. stempler fra ministeriet) som jeg ansogte om ca. 2 maaneder for jeg tog afsted og nu har jeg vaeret her i 2 maaneder stadigvaek intet nyt, selv om jeg har mailet min kommune flere gange....(esbjerg kommune)
Saa er det jeg gerne vil hore om andre her har nogle gode raad eller erfaringer med dette?
Kan jeg skaffe papirene igennem ambasaden eller hvad gor man?
Nogle snakker ogsaa om at "bestikke" en dommer hernede til det uden papirene, men er der ikke en stor risiko ved det, som f.eks. at konen kan blive "blacklistet" eller dumpe paa Proforma loven (selv om det er aegte nok..)

Jeg haaber virkelig at i kan hjaelpe mig for det er ved at vaere ret fustrende ikke at vide hvad man skal gore og hvordan man kommer videre...

Paa forhaand tak...

Jan

holgerdk
07-06-07, 20:22
hej jan,

prøv det danske konsulat enten i manila eller i cebu. dine danske papirer skal under all omstændigheder oversættes hvilket du kan få gjort samme sted. det tager et par dage. du skal bruge følgende :

1. dåbsattest, oversat
2. bopælsattest fra din kommune, overst
3. legalisering af brev fra kommunen at du må gifte dig, oversat

det sidste fra din kommune og det bliver legaliseret hos udenrigsministereiet. det kan sidste kan konsulatet hjælpe dig med.

jeg har selv brugt konsulatet i cebu og det gik ret hurtigt.

held og lykke