PDA

Se fuld version : Laoag - Manila

Annabella
07-06-07, 13:49
Hej.

Min kæreste og jeg skal til Filippinerne for første gang til sommer. Efter nogle dage på Bohol og et bryllup (Ikke os : ) på Mindanao har vi købt en fly billet til Laoag. Vores plan er at rejse fra Laoag til Vigan for til sidst at ende i Manila. Vi har kun fem dage til det hele, og hvis vejret tillader det vil vi også meget gerne til Kabalay og se på mummier.
Det skal siges at vi rejser de sidste to uger af juli, og kan jo derfor være uheldige med vejret.

Er der nogen, der har erfaringer med denne tur eller nogle af byerne? Altså Laoag, Vigan og Kabalay.
Er det fuldstændig urealistisk at tro vi kan nå dette? Kender I gode steder at bo i de forskellige byer? Er der nogle ting man må se eller ikke se?

Jeg glæder mig som et lille barn til jul. Har rejst rundt i østen tidligere, men aldrig på Filippinerne.

Håber der er nogle derude, der kan komme med lidt gode råd.

Annabella : )

Niels
07-06-07, 18:30
Hej Annabella

Først af alt glæd dig til Filippinerne, det er et pragtfuldt land. Jeg har skrevet denne lille stump på et andet board og beklager det er på engelsk :

'We flew from Manila to Laoag. 1 hour delayed but a nice flight in good weather. Laoag must be one of the smalest international Airports in this world, but quite cute. We stayed at Palazzo de Laoag and that was good. I think we payed 1150 php for a standard room and that was a nice A/C room. even a pool at the premises. Also found a very good restaurant 'La preciosa restaurant'. You could sit in or outside and food was very good. Honestly there isn't much to see in Laoag, but we took a calesa (horse driven carriage) around town to see the esentials and that was it. We decided very quick that one night in Laoag was enough and went to Vigan the next day. I must say however that a calesa ride from la Preciosa to our hotel was a very romantic way to end an evening in town

The bus drive from Laoag to Vigan took about one and a half hour. We ended up staying in Aniceto Mansion by coincidence and that was a poor choice. 1500 php for a very run down room, but the location was first class. In the middle of everything. OK Vigan is very small but very close to Cafe Leona with great food and outside sitting in the evening and calesa's running around you. Same procedure. Took a calesa to see the sights and that was it. Vigan is very cute and clean with a lot of old spanish houses, but one night was adequate. So the next day off to Baguio.'

Jeg husker at der var et hotel som hed Vigan hotel og et dyrere der hed Vigan Plaza Hotel. Begge så fine ud.

Jeg mener at busturen til Manila fra Vigan tager 9 timer, så der kan være ide i at tage tilbage til Laoag og flyve derfra. Hvad angår Kabalay er jeg spejlblank.

Spørg endelig her eller send en mail, hvis du har ydeligere spørgsmål. Så skal jeg prøve at rode lidt rundt i hjernekassen.

Du nævner Bohol. De fleste af os ender jo op på Alona Beach. Her er Flower Garden Resort ikke et tosset valg. Du kan finde den på nettet. Deres bungalow rooms er fine og en dejlig pool på stedet.
Vi fandt dog en bedre strand for 3 uger siden. Den ligger lidt tættere på Tagbilaran og der lå et meget fint resort Bohol beach club, men der lå andre mindre resorts. Det var et dejligt sted.

Bedste hilsner

Niels