PDA

Se fuld version : Savner nogle gode råd og rejsetips

hva
29-06-07, 17:42
Vi er en familie på 5 (2 voksne, 3 børn 6-11-14) som rejser til coco beach, 17 dage i sept/okt. måned. med cc travel.
Vil rigtig gerne høre lidt om stedet, hvad må vi ikke gå glip af, og hvad skal vi evt. passe på?
Hvad kan evt. være godt at have med hjemmefra?
Hvordan med klimaet (regntid )
Gode råd til den lange rejse (børn) o.s.v., modtages gerne..
mvh HVA

PNO
29-06-07, 18:37
Hej hva

Det er en der kan give mange forskellige svar :)

Jeg komme med følgende:

Har I husket en rejseforsikring?

Medbring US dollar eller Euro i kontanter og i store sedler.
I kan bruge Dankort på Coco Beach efter hvad jeg har hørt. Det siges manhar en "fluesmækker", det kan I evt. bruge til regninger på resortet.
Udenfor er det Peso der bruges og her er nævnte valutaer bedst. I nabobyen Sabang kan der findes steder der veksler danske kroner men til en lidt lav kurs.
Glem alt om brug af betalingskort. Finder man endelig et sted er der et gebyr på 7-15%

Mht til klimaet:
Ja det er regntid, men det regner jo ikke hele dagen. Har ikke selv prøve Mindoro i sept/okt. så andre kan nok svare bedre end jeg.
Men der er en ting I skal være opmærksom på kan forekomme. Tyfoner
Filippinerne får besøg af 10-20 stk om året fra maj til tidlig december
Skulle uheldet være ude at en sådan vil forbi så tag det roligt. Hvis I bare følger de anvisninger I får på resortet er risikoen lille. De har prøvet det mange gange før.
I vil kunne se der er optræk til en tyfon hvis alle bådene forlader den åbne kystlinie og parkeres i læ inde ved Puerto Galera. Så kommer den forbi i løbet 2-3 døgn

Spiller I golf er der en sjov,men halvsvær 9 hullers bane i Ponderosa på den anden side af Puerto Galera.

I kommer nemt rundt med en lille udrikkerbåd. det vil tage ca. 20 min ind il Puerto og ca. 15 min til Sabang.
Sabang er en lille langstrak by med en meget dårlig strand
Lad være med at spise alle måltider på Coco. Tag evt. til Sabang og prøv nogen af de mange gode spisesteder. Der er eks. vis Eddie's Place midt på "stranden"der er åben 24 timer i døgnet og Tina's længst til venstre set fra båden når man kommer ind. Begge har rigtig god mad og det er til rigtig gode priser

Hvilket flyselskab skal I med?

Hilsen

PNO

hva
07-07-07, 21:39
svar til PNO

vi skal rejse med thai airways...

PNO
08-07-07, 13:57
Hej hva

Thai er ikke det ringeste man kan flyve med.

Jeg har selv den vane at stå meget tidlig op den dag jeg skal afsted.
Når jeg sætter nig i flysædet sæter jeg mit ur 5 timer frem så det passer med tiden i Bangkok. Derefter er det at prøve at lægge sig til at sove til nogenlunde normal tid. Flyet lander ofte 30-45 min tidligere end nævnt i rejseplanen.
Lyset tændes i flyet ca. 1.15 før landing. Derefter er der morgenmad inden landing.

Benpladsen er rimelig selv for en person over 190. Bare man ike er så uheldig at få et sæde hvor ryglænet ikke kan slås tilbage.
Prøv at lave jeres Check in via thai's hjemmeside mellem 2 og 24 timer før afgang. Så kan man ære heldig at få pladser der er bedre end de allerede automastisk udvalgt af Thai

Thai er ret børnevenlig og jeg har set der ofte uddeles legetøj til mindre børn.

Når I er i den nye lufthavn i Bangkok bør I starte med at blive klar over hvor I er og hvor gaten med flyet til MNL er. Der kan være langt at gå.

Der er mange indkøbsmuligheder i lufthavnen. Især på det store torv.

Hvis I er rygere er der ikke mange rygerum i den nye lufthavn. De findes kun ved gaterne 1 og 2 i hvert bogstav Altsa A1 og A2, B1 og B2 osv. op til E1 og E2

Vær nede ved jeres gate i rimelig tid.
De 3 timer til Manila går ret nemt. Det er et fly der fortsætter til Osaka, så vær forberedt på at der er mange japanere. Der er fuld service på turen. Dvs. drinks lige efter start, middag og kaffe.

Ved ankomst i MNL
Der kommer 4 internationale fly indenfor meget kort tid, så vær forberedt på lange køer i paskontrollen.

Hilsen

PNO

tap
08-07-07, 18:38
vil bare lige sige at fluesmaekkeren paa cocobeach er afskaffet
man kan selvfoelgelig stadig betale med visa master
mvh tap

Michael.Friis
10-07-07, 23:43
Hej
Vil komme med nogle små råd.
Jeg og min familie kom hjem i maj måned efter 2 måneds rundrejse.
Og nogle andre råd stammer fra at jeg arbejder i en lufthavn (Kbh 16 år)

Tjek altid ind i god tid. Hvis man kommer sidst så kan man risikere at få 5 sæder forskellige steder i flyveren. Og tro mig. Det sker rigtigt meget på rute flyve fremfor på rene Charter flyver.

Og du skal ikke bekymre dig om flyveturen. Der er film fra start til slut. Og hvis i er heldige får i jeres egen biograf. Men skal lige sige at på mange af thai`s 747 er det på fælles fjernsyn man ser film på Monkey Class*GG*

Men tiden går hurtigt. Men sidder fortrinligt på thai og de har vidunderlig service.
Ang Dykker masker.
Man kan altid leje snokle udstyr på stederne. Som børn og begynder sagtens kan klare sig med. Men hvis man vil have lidt bedre udstyr så er det svært at finde og købe billigt på philippinerne. En god Mares maske kan købes til 300 kr over nettet fandt jeg ud af da jeg kom hjem.

Sep måned... på Philippinerne. Det her er kun noget jeg har hørt. Og der kan være forskel fra sted til sted. Men en taxa chauffør sagde til os at i sep regner det konstant. Men det var på øen Bohol. Og den ligger trods alt ikke lige i nærheden af jeres ø... Så måske en Ipod eller en gameboy til underholdning hvis det regner...*G*

Rigtig god tur.

Michael

qwe
28-07-07, 13:22
Hej med jer

Jeg har lige været på øen Boracay. Hold da fast hvor det regnede. Vandet var helt op til anklen da kloaken på Filippinerne er rimelig ringe.

Jeg har købt en pakke rejse hos C&C Travel. For 2 billetter har jeg betalt ca kr 2.500kr for 14 dage hvilket var helt vild dyrt. Jeg har selvfølgelig regnede med at alt var inklusive.

Vi landede i Manila lufthavn og blev hentet af guiden. Men derfra fik vi pengene fra guiden 600 pesos til resten af rejsen. Dvs at fremover skal vi selv skaffe taxa fra hotellet til indenrigs lufthavn mod Boracay og tilbage igen til Manila.

Det jeg vil sige det er at der ingen pointen at købe pakke rejse hvis man selv skal skaffe taxa. Hvilken synes jeg at det er meget lousy for C&C Travel.
Hvis jeg vidste i forvejen kunne jeg selv havde bestilt billetter og hoteller via nettet. Især da det er lav sæson pt. på Filippinerne kunne jeg havde spare mange penge. Mærkelig nok hvis man spørge en sælger fra C&C Travel påstår de at det er høj sæson.

Fremover hvis I rejse til Filippinerne kan man nøjes med at bestille det via nettet. Fordelen det er at man kan præcis se på prisen og har større udvalg.

mette_1981
28-07-07, 14:38
Hej hva..

Jeg har været der i små 5 dage (alene vel at mærke) og min opfattelse af Coco Beach er udemærket, men CB henvender sig mere til familier som jer end en ung tøs som mig (-:

Der er tonsvis af ting i kan lave og der bliver altid arrangeret en masse udflugter og andre underholdende aktiviteter..

Der er også konkurrencer ved poolen , som kun er for børn.. og der er næsten altid andre børn som jeres børn kan lege med også..

I skal helt sikkert gøre jer selv den tjeneste at ta ud at snorkle, en god start er ud fra CB's egen strand. Men ellers lej en båd for en billig penge, og ta hen til et andet sted at snorkle.. der er masser af steder at vælge imellem :-)

På CB er i godt beskyttet for omverdnen, men hvis man tar hen til en anden by i området, så brug jeres sunde fornuft som i ville ha gjort det herhjemme eller på en ferie i europa... det er det samme efter min mening.

Ta' nogen spil med til børnene i tilfælde af at det sku gå hen og pisse ned, tør ikke sige så meget om klima/regn i den periode, da jeg kun har været der fra januar til juni...
skal for første gang til Fili i november, men om det lige regner der betyder ikke så meget... man kan jo godt opleve en masse alligevel (-:

Håber i får en fantastisk tur.

I kan altid gå ind på www.cocobeach.com og se hvad de har at byde på

Hilsen Mette

tap
29-07-07, 12:22
hej gwe
er det muligt at få en opdatering på dit indlæg,forstår det ikke helt?
mvh tap

tap
29-07-07, 17:25
12:22

hej gwe
er det muligt at få en opdatering på dit indlæg,forstår det ikke helt?
mvh tap

Dansker_i_Cebu
29-07-07, 18:04
Jeg må give tap ret... Jeg fordstår heller ikke gwe helt....

Jeg vil ikke give forskellige rejsebureauer reklame, men ved da at C&C travel er yderst hjælpsomme og syntes det ville være en skam hvis folk får et andet indtryk. Jeg har en formodning om at nogle som har interesser i andre bureauer skriver ind og det er lidt unfair..

Godt nok regner det til tider, men op til anklerne har jeg dog ikke oplevet..

Måske du har stået i vandkanten.. ;-)

Bo
04-08-07, 08:01
*Prøver at oprette et netværk på PH for Dansk/Filippinere *

spændende :-)

jeg har også lige været på Boracoy i en måned, jeg kan heller ikke genkende at man skulle stå med vand op over anklerne.

Man kunne fristes til at skrive at det ikke er helt dumt at tjekke hvilken *årstid* der er på feriestedet, det kunne være gwe ville til Tasmanien og dykke i Juli :-)

dkpinoy
04-08-07, 08:28
Jeg har da set gader i Manila, hvor man har haft vand til navlehøjde pga. kraftig regn. Ja og i Puerto Galera/Sabang vand til skinnebenet........

..... og har da flere steder i Dk oplevet høj vandstand. bla. København....... skide dårlig kloakering.........

..... der er altså ikke mange steder at man kan eller vil forberede dræn til rigtig kraftig regn, ej heller i Danmark. De sjældne gange det sker, ja så må vi sgu leve med de forunderlige forhold naturen kan byde.

tap
04-08-07, 12:30
jeg var på boracay her i midten af juli hvor vi fik besøg af tyfonen "Bebeng",
der var et par dage med ekstremt kraftige regnskyl og kan bekræfte
at vandet i gaderne vitterligt stod til oppe over anklerne på en.
dette har jeg også oplevet i puerto galera og er ganske naturligt i regntids perioden.
Dette er selvfølgelig chancen man tager når man rejser i "rainy season"
mvh tap