Se fuld version : Familiesammenføring
hej alle,
i maj blev jeg gift på filippinerne. vi er nu igang med papirhelvede ifb med ansøgning om familiesammenføring da vi til at starte med ihvertfald vil bo i danmark.
jeg har via dhl sendt ansøgning ud til hende som hun har udfyldt og jeg har udfyldt ansøgning til udlændinge"service". men hvad skal hun egentlig bruge af dokumenter og lign. ? jeg har fået nogle informationer om et invetationsbrev som det filippinske konsulat skulle være behjælpelig med. skal man det når man er gift ? vi har pt :
udfyldt ansøgningskema
pasfoto
kopi af pas
kopi af vielsesattest
derudover hører man jo her i forum om den norske ambassade. kan man undgå den ved at bruge det danske konsulat eller skal det ad ambassaden under alle omstændigheder ?
håber der er nogle derude der kan hjælpe.
jeg forståe ikke helt dit indlæg har hun været i Danmark før ? eller vil jeg sige det måske ville være godt at hun lige fik set Dk først før i beslutter jer hvor i skal bo og have en fremtid.
normalt er processen så at man søger et turist/familie visa først ,til det skal man bruge hvis man er gift i forvejen.
1.Der skal udfyldes 3 visa skemaer som udleveres på den Norske ambassade i manilla eller der kan downloades på embassadens hjemmeside.
2.Medbring vieslesattest godkendt af NSO,dåbsattest,2 kopi af pas og evt.kørkort,2 stk pasfoto,manager check på 4000phs,invitations brev fra dig.
Det bedste er desuden at få ændret vedkommendes pas til dit efternavn så får man som regel en lidt bedre behandling på embassaden.
Der kan ikke betales kontant på embassaden derfor skal hun/han have lavet en manager check i banken,det kan man normalt ikke få lavet uden en bankkonto eller mindst 2 gyldige billede legimitationer.
Derfor skal vedkommende have lavet en konto og der skal man bruge 2 gyldige billede legimitationer det ene er pas og evt kørekort.
Har man ikke 2 gyldige legimitationer skal man havde lavet feks et kørekort det tager ca 1 måned.
Ved ændring at pas samt oprettlese af kørekort skal der bruges en masse forskelige papirer som din ægtefælle skal forhøre sig om.
3.når det hele er afleveret og hun får svar kan det tage op til 3 måneder første gang.
4.når ægtefællen kommer til Danmark kan i jo så beslutte jer og hvor i vil have jeres femtid,hvis det er Dk kan i på www.nyidanmark dowloade skema for FS og udfylde.
Det gode ved denne løsning er at ægtefællen sp kan få lov til a blive i DK så længe ansøgning om fs bliver behandlet ,hvis man vælger at søge imen vedkommende er på filipppinern kan der mærklig nok gå meget lang tid inde der gives svar og iden tid kan hun/han så ikke rejse til DK.
hov jeg glemte lige en vigtig ting som du også skal sende med er selvfølg 2 kpoer af dit pas samt den seneste årsopgørelse.
hej kenneth.
tak for dit svar. hun har ikke været i danmark før så selvfølgelig kan det være hun ikke kan vende sig til at være her men så tager vi konsekvensen af det og rejser til filippinerne.
vi havde faktisk regnet med at starte med at søge familiesammenføring, men måske kan det bedre betale sig at søge turistvisa først ?
skal man stille bankgaranti for tursitvisum hvis man er gift ? jeg ved man skal hvis man ikke er men har hørt at man ikke skal hvis man er gift.
hej
der skal ikke stilles bankgaranti for aegtefaeller,foraeldre og boern som soeger om turistvisum
vaer derimod opmaerksom paa at naar i soeger om familiesammenfoering
kan og vil din kommune kraeve at der stilles en bankgaranti paa ca.54.000kr
som skal gaelde i 7 aar.Dette krav bortfalder dog hvis du har boern (u. 18aar) fra et eller flere tidligere forhold
mvh tap
Johnny0665
19-07-07, 10:07
Hej Holger
Det hurtigste er at få din kone til dk på turistvisa og søge familiesammenføring herfra. Papirer til familiesammenføring kan du printe ud her: www.nyidanmark.dk/Templates/Search.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b9950D749-0134-4B21-BC63-47A5B90C2647%7d&NRORIGINALURL=%2fda-dk%2fBlanketter%2fSearchForms%2ehtm%3fsearchType%3 dforms&NRCACHEHINT=NoModifyGuest&searchType=forms
Det er formularen FA1 du skal bruge. Der står også hvad du iøvrigt skal medsende. Der er en checkliste.
Da i er gift skal du ikke give bankgaranti for at få turistvisa, men når i får opholdstilladelese vil din kommune forlange een. (Anfordringsgaranti) 56-57000 DKK. På ny i danmark kan du iøvrigt læse alle kravene for at få familiesammenføring. M.h.t consulat eller ambassade... Det afhænger om din kone bor nærmest Cebu eller Manila.. Igennem konsulat i cebu, tager det lidt længere tid, da de sender papirerne til norske ambassade i manila som træffer alle afgørelserne. Eller noget... Så ring til ambassade og spør. De er venlige og hjælpsomme.
Min kone er her på turistvisa nu og vores familiesammenføring er under behandling. Det kan tage op til 7 mdr., men jeg forventer kun 3 mdr. for en afgørelse, da vi sendte alle papirer de forlanger på een gang.
Held og lykke til dig og din kone
Mener du ikke den Svensk ambassade ?
Held og lykke med kone :-)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.