PDA

Se fuld version : Palawan

miol
14-08-07, 17:22
Hej

Vi (2 personer) planlægger en tur til Filippinerne fra ultimo december til medio januar. Vi ankommer til Cebu og afrejser fra Manila. I den mellemliggende periode er vi ret sikre på at skulle bruge ca. 9 dage på Palawan og resten fordelt mellem Malapascua, Bohol og Boracay, men vi kan næppe nå det hele - derfor har vi et par spg., som forhåbentlig nogle af Jer kan hjælpe med:

- Hvis man gerne vil have lidt liv og mulighed for en drink i solnedgang osv. (og lidt elektricitet), gerne med lidt mennesker omkring men ikke for meget turisme, hvilke alternativer er da bedst: Bohol (alona), Malapascua (White sands) eller Boracay? Hvad anbefales?

- Kan det anbefales at opleve hele Palawan fra Puerto Princesa til El Nido, eller holder det med El nido og en afstikker til Sabang (vi har 9 dage)? Kan man overhovedet lave en lille afstikker til Sabang?

- Kan nogen sige noget om Port Barton? Er det værd at tage en nat eller to der?

- Hvad anbefales for nytårsaften: Alona, Malapascua eller Boracay?

Håber I kan komme med lidt gode inputs :-) Det skal siges at vi har været i Thailand masser af gang, men aldrig prøvet filippinerne.

tap
14-08-07, 18:29
hej
jeg har været alle steder på nær malapascua,som ifølge forummet er en del delte meninger om,så det kan jeg ikke udtale mig om
de 3 andre steder (palawan,bohol,boracay) vil højst sandsynligt være fuldt booket op pga jul/nytår og det kinesiske nytår så hvor i end vil ta hen er det en god ide at booke nu!
mht boracay:masser af turisme,er blevet lidt for meget efter min mening men stadig en fantastisk strand,skal den opleves er det NU,øen er allerede
overdeveloped og der kommer snart en international lufthavn på naboøen for at aflaste de 2 andre lufthavne der hører til boracay,da de ikke kan følge med.
bohol:flot ø er man der må man ikke misse chocolate hills og de små aber(tarsier) der kun findes her,alona beach,jeg plejer at kalde det mini boracay
flot strand ikke det vilde natteliv som på boracay,men her er utroligt lækkert.
Palawan: mit hjertebarn er blevet så vild med det at konen og jeg har købt en grund og skal ha bygget et lille hus på stranden
øen er så fantastisk og uspoleret at den netop er blevet kåret som den 4. bedste strand i verden,ja man har simpelthen kåret hele øen se:http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article325045.ece
så hvis man vil undgå masseturismen er det palawan
specielt El-nido er et besøg værd
god tur
mvh tap

Niels
14-08-07, 18:42
Hej Miol

Michael.Friis har skrevet noget om Palawan og som jeg husker det, et godt svar på jeres spørgsmål om Palawan. Jeg husker i hvert tilfælde at turen fra Puerto Princessa til El Nido er en udfordring af de store. Det er 'desværre' et svar i en anden tråd, men søg og du skal finde :-)

Bohol (Alona beach) opfylder i hvert tilfælde jeres ønske om en drink i solnedgangen, lidt elektricitet og lidt mennesker omkring. Det er ikke overrendt, men ok jeg har ikke været der dec/jan. Dejligt sted. Jeg har skrevet et par indlæg om det, så kig evt. på dem i mangel af bedre :-)

Der er den store fordel med Bohol at det ligger to timer med Super-cat, Ocean-jet, eller Weesam ferries fra Cebu City.

Malapascua og Boracay må andre tage sig af :-)

I vil ikke fortryde at I tager til Filippinerne. Det kan meget let blive en vane.
Så hjertelig velkommen.

Bedste hilsner

Niels

Niels
14-08-07, 19:00
Hej Miol

Nu er det ikke for at spille 'smart-ass', men bruger du søgefunktionen og søger på Palawan, så får du hele baduljen. Helt ærligt, jeg var selv overrasket :-)

God læselyst.

Niels

PNO
15-08-07, 10:55
Hej Miol

Nu er jeg en af dem der nok har været på Malapascua for sidste gang. :)
De 4 dage jeg var der i foråret 2006 var nok til mig.

Du skriver i dit indlæg: "Hvis man gerne vil have lidt liv og mulighed for en drink i solnedgang osv. (og lidt elektricitet), gerne med lidt mennesker omkring men ikke for meget turisme, hvilke alternativer er da bedst: Bohol (alona), Malapascua (White sands) eller Boracay? Hvad anbefales?"

Jeg ville overveje El Dorado Beach Resort på Negros 12km syd for Dumaguete. http://www.eldoradoresort.org/main.asp
Et rigtig hyggelig sted med et fremragende køkken. Det er ikke et sted der overrendes af turister.
Jeg har selv været der flere gange og kommer meget gerne tilbage

Hilsen

PNO

miol
09-09-07, 13:13
Hej alle

Mange tak for de mange gode svar!

Mvh mikkel

cax
27-10-07, 20:57
Hejsa,

Jeg er helt ny herinde, ligesom Filippinerne er helt ukendt territorie for mig. Jeg plejer altid at rejse væk et par gange om året - og efter i mange år at have koncentreret mig om Europa så tænkte jeg at denne gang skal der ske noget særligt. Så valget startede med at jeg skulle tilbage til sydøstasien, hvor jeg ikke har været siden jeg var 17 år gammel (er 32 idag). Dengang gik turen til Singapore og sydlige Malaysia. I år bliver det altså Filippinerne.

Jeg skal afsted midt i november - ti dage ialt - og har valgt at starte med to dage i Manila, derefter 3 dage i Cebu og så slutte af med Manila som base for den sidste del af turen, hvor en tur til Taal ihvertfald er obligatorisk og måske også Batad og risteresserne selvom det umiddelbart ser lidt kompliceret ud at komme derop.

Jeg har lagt mærke til at mange, ikke bare herinde men også på udenlandske turist sider har lovprist Palawan - men udenrigsministeriet fraråder jo rejser til Palawan.....nogen der ved hvordan situationen er der nu?

Jeg tænkte også på....min læge mente ikke at der var nogen grund til at starte en forebyggende Malaria behandling med de planer jeg har for Filippinerne.....men hvad siger de erfarne ?

Og sidst men ikke mindst....skal man hæve godt med penge inden at man forlader Manila eller er der gode muligheder for at bruge sit VISA kort også udenfor Manila?

Yeahski
28-10-07, 07:08
Hej Cax
Det lyder som om du får alt for travlt :-) Der går en direkte natbus fra Manila til risteresserne. Det tager ca. 10 timer.
Udenrigsministeriet fraråder ikke rejser til Palawan. Jeg var der i maj måned og der var ingen problemer. Palawan er mindre udviklet end resten af Filippinerne og deres veje er elendige.
Du skal kun starte en forebyggende Malaria behandling hvis du tager til Palawan.
Jeg ville sørge for altid at have kontanter nok med dig når du ikke er i Manila.
God ferie

tap
28-10-07, 08:44
ja der var engang for nogle år siden nogen turister der blev kidnappet fra et resort det er nok det udenrigsministeriet stadig hænger sig ved.
af alle de steder jeg har været på filippinerne er palawan det sted hvor jeg har følt mig mest tryg
mvh tap

Michael.Friis
04-11-07, 13:26
Hej Cax

Mig og familien var på Palawan i April 2007. Og der er overhoved ingen problemer.
Ang Malaria. Generalt oplevede vi ikke mange myg nok også fordi vi var der i den tørre periode. Men brug OFF og sov evt med myggenet og have et start kit mod malaria med i bagagen.
Gutten som er svensk og som driver den Green Hunter i El Nido sagde til os at malaria stort set er uryddet i det nordlige Palawan. Han boet der på 8 år og havde aldrig haft malaria. Han fik da myggestik som vi alle gør.
Og hans mad kan anbefales. Store portioner og man kan få kartofelmos som smager fortrinligt når man har været afsted i 2 måned.

Michael Friis

cax
04-12-07, 03:21
Hej Yeahski,

Tak for dit svar - og du fik sgu ret :) jeg nåede naturligvis ikke en brøkdel af alt det jeg ville have set - men fik da et indgående kendskab til Manila og Cebu og er helt solgt, så nu er der heldigvis en hel verden af destinationer at tage hul på til mange, mange, mange ture endnu :)