PDA

Se fuld version : Valuta

hva
18-08-07, 16:47
Hej igen..

Er der nogle som kan fortælle lidt om hvilken slags valuta man skal medbringe og hvilke kreditkort vi kan anvende.
Vi skal opholde os på coco beach i 17 dage og afslutte i Manilla 3 dage.

mvh. hva

Dansker_i_Cebu
18-08-07, 18:41
Jeg må indrømme en gang imellem forstår jeg ikke helt folk´s spørgsmål. Jeg går ud fra I skal med C&C-travel til Cocobeach.. Da de sender flere tusind folk derud hvert år til deres eget resort er jeg helt sikker på de vil hvilken valuta I skal bruge, men her på Filippinerne bruger vi PESO, ikke de spanske med Filippinske og kursen kan du se på forskellige veksel sider f.eks www.valutakurser.dk

Jeg håber de kan hjælpe på C&C de plejer at yde en god service..

God tur

Harly
18-08-07, 21:18
Mastercard og Visa er helt fine kort at tage med. Euro kan veksles de fleste steder. Men husk at lade være med at veksle på gaden, I bliver let snydt. På Coco Beach får du først brug for et betalingskort når i rejser, alle regninger samles og betales først ved afrejse. Hvis I medbringer Euro eller US dollar kan I veksle i lufthavnen. Det plejer at give en bedre kurs end at veksle hjemmefra. I stormagasinerne io Manila, kan i bruge begge kort.
Da vi var på Filippinerne i Juni / Juli, var vekslekursen bedre på Euro end på dollar.
Husk, at der er " Happy hour " på Coco Beach fra kl. 16 - 17.
Ha´ en god tur.

Jacob 24
15-09-07, 01:21
Hej

Til Harly´s forslag om at veksle i lufthavnen, så er kursen altså bedre i money changerne rundt omkring i manila, men rigtigt nok pas på ikke at blive snydt, er selv blevet snydt for 30 tusinde pesos i ´Mabini i Manila, men har heldigvis en god ven i politi korpset som hjælp mig så jeg fik mine penge tilbage!!

Jacob