PDA

Se fuld version : Frugter fra Filippinerne

mangopie
28-08-07, 20:24
Hej alle sammen..

Jeg skriver lige paa min kones vegne her inde.. hun ville meget gerne hoere om det er muligt at faa fat i Filippinske frugter et sted her i Danmark.. Jeg forestiller mig det maa vaere muligt et sted inde i KBH.. jeg bor dog i Vordingborg saa det er jo ikke saadan lige til at tjekke.. hvis nogen kender til konkrete steder ville det glaede os meget at hoere om hvor...

..hun savner spicellt guava, mango (vi har provet mango importeret fra Brasilien, det var ikke det samme sagde hun) .. rambutan, lansones... etc.

paa forhaand tak for hjaelpen :)

Xim
28-08-07, 20:48
Jeg har selv arbejdet med eksport af bl.a. mango fra Filippinerne, og de gule mangoer, som man kender dernede fra og som korrekt smager helt specielt godt, kan desværre ikke fås i Danmark.

Rent teknisk ville disse mangoer skulle fragtes i nogle specielle nedkølede containere for at de ikke skulle blive overmodne, og dét kunne faktisk godt lade sig gøre. Desværre kræver det noget af en satsning, da mangoerne ville komme til at koste en hel del mere, end andre mangoer pga. den specielle transport. En satsning som ingen af de involverede parter ville tage.

Håber dog, at teknologien i fremtiden gør at vi kan gå gule filippinske mangoer i Danmark, da jeg selv holder meget af dem.

mangopie
29-08-07, 11:45
ok, mange tak for svaret.. hvem hved, maaske en skoenne dag vil det kunne lade sig goere.

Dansker_i_Cebu
29-08-07, 12:01
Bag hovedbanengården i KBH kan du få dem.. min kone fik et sjok da hun så prisen og vi griner da oz hver gang vi køber dem herude, over hvad vi betalte i Dk... men jo du kan få dem der.. Bon appetit

shiel
29-08-07, 23:57
hej mangopie!

jeg har det samme problem som din kone... jeg vil også have filippinsk frugter hele tiden. Man behøv ikke tag til en filipinsk forretning for at skaffe nogle af dem. Nogle arabisk/tyrkisk grønt handler sælger nogle gange indian mango (det små mango). Det har også guava engang i mellem. Israelisk forretning har også guava og "atis" (det hedder anona på hebraisk). der må ligge forskellige grønthandler/butikker fra mellem østen i vordingborg. Men den fillipinsk forretning som ligger her i cph på istedgade har altid frugter, og der er et nyt filippinsk butik ud på amagerbrogade li over for kirkegården ved hombladsgade.

mangopie
31-08-07, 00:38
Det lyder godt, saa er der jo haab forude, det er min kone glad for at hoere.. men det er jo naturligvis aldrig sjovt at betale saa en hoej pris, men vi kommer jo nok til at goere det alligevel :)

Tak for al hjaelpen

Dansker_i_Cebu
31-08-07, 15:12
Til mangopie...

Så glæd dig over lønningerne heldigvis vist nok oz er bare lidt højere end herude på Filippinerne...

mangopie
01-09-07, 21:36
ja det er rigtigt, det er jo ikke det store man faar der, men saa spare i ogsaa paa varmeregningen til vinter :)