Se fuld version : Filippinerne contra Thailand
Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn (9 og 13 år) som egentligt gik og kiggede på rejser til Thailand. Jeg synes det er svært at finde ordentlige børnrabatter især til hende på 13 år. Ved en tilfældighed faldt jeg så over
Filippinerne på nettet Coco Beach med CC Travel. Det lyder jo meget tiltalende. Men er der nogen der har erfaringer med de 2 lande fordele/ulemper... Vi vil gerne have mulighed for oplevelser, udflugter m.m.
men selvfølgelig også nogle dasedage ved lækker strand.
Er der nogen der kender til Coco Beach og CC Travel som jo ikke lige just lyder lige så professionelle som de store kendte rejseselskaber. Det skal lige nævnes, at det er første gang vi skal rejse i dette område. Har tænkt på at tage afsted til februar, er det en god ide...
Hej AB,
Det er sådan på Filippinerne, som det også er hos flyselskaberne, nemlig at børn skal være under 12 år gammel, ellers bliver de betegnet som voksne.
På dét punkt er Filippinerne ikke anderledes end Thailand.
Fordelene ved Filippinerne er, at de er spansk koloniseret, så langt hovedparten af befolkningen er katolske. Man kommer altså ikke ned til noget hokus pokus, hvilket mange rejsende finder meget positivt; specielt i disse tider med Muhammed-krise osv., der jo er ved at blusse op igen i Sverige.
En anden fordel er engelsk-kundskaberne, der ubetinget er de bedste i Asien. Faktisk vil jeg begive mig ud i en påstand om, at Filippinernes generelle engelskniveau er bedre end i Danmark.
Skilte er på engelsk, menukort på engelsk, selv deres film i biograferne er engelsk, undervisningen i skolerne er på engelsk, osv.
Dét hele gør det ret nemt at være turist i landet.
Prisniveauet er også en dejlig faktor på Filippinerne, der er en del billigere end Thailand (på hverdags forbrugsgoder).
F.eks. koster en øl ca. 2-3 kr. i supermarked. 5-6 kr. på en restaurant.
En pakke cigaretter koster 2 kr., en klipning koster 10 kr., et måltid mad på et mellempris-spisested koster ca. 20 kr. osv. osv.
En sidste ting som jeg vil påpege er antallet af turister.
I Thailand er sandsynligheden for at møde sin nabo ligeså stor som at møde dem i den lokale Netto herhjemme. På Filippinerne ville det være højst usandsynligt.... eller, tager I til CocoBeach, hvor 90% af gæsterne er danske, er der måske en risiko :-)
- Der ankommer ca. 3 mio. turister til Filippinerne om året, hvor tallet i Thailand ligger på over 15 mio.
Fordelene ved Thailand er at pakkerne dertil er betydlig billigere, i og med der er så mange turister, så konkurrencen selvfølgelig er stor. Dog plejer det at være sådan, at man betaler lidt mere for en rejse til Filippinerne, hvor man så tilgengæld sparer meget på lommepengene, så total-prisen på en rejse til Thailand eller Filippinerne ender mange gange på det samme.
CocoBeach er et godt familieresort, dog uden fantastisk strand. Men der er altså også andre alternativer.
Prøv at se på følgende gode familieresorter på Bohol og Boracay:
http://www.boholbeachclub.com.ph
http://www.asya-boracay.com
begge resorter er fornuftige i prislejet og vigtigst er at man ikke er "fanget" på resortet ligesom man er på CocoBeach.
Som jeg har nævnt nogle gange i dette forum, så er der en del andre anderkendte bureauer, der sælger rejser til Filippinerne udover CC Travel.
InterTravel og Profil Rejser er nogle af dem. Har også set at Top Tours har haft en del avisannoncer fra Filippinerne de sidste par uger.
Februar er forøvrigt er rigtig god periode at rejse i.
Rigtig god rejse!
Hej Ann-Britt
Det er faktisk et rigtig godt spørgsmål. Jeg er dog lidt 'farvet' da min kæreste er filippiner og bor der, men jeg har rejst rigtig mange gange i Thailand og holder meget af landet, så jeg vil prøve at give et 'balanceret' bud.
Sådan i det store hele er jeg fuldstændig enig med xim's svar.
En af de ting som i mine øjne kan gøre en forskel er turen derud. Thailand meget nemt og bekvemt. Op i flyveren i København og 10 timer senere lander du i Bangkok.
Til Manila er der mindst en mellemlanding og tre timers mere flyvetid. Man kan sagtens få nogle rimelige flyforbindelser fra Danmark med f.eks Thai, KLM eller Cathay med flere, men det er en lang tur.
En anden pestilens på Filippinerne er lufthavnen i Manila. Den er nogenlunde at ankomme til, men afgang derfra er efter min mening et mareridt. Masser af checks. Af med sko, livrem, briller ur osv. Det er bare ikke en god oplevelse.
Nu har I jo besluttet jer for at tage til Thailand :-) , men vent lige lidt.
Der er så mange lækre resorts og xim nævner et jeg har besøgt som gæst nemlig Bohol Beach Club og det er et lækkert sted.
Jeg kan nævne
http://www.eldoradoresort.org/main.asp
som en anden god kandidat
Du nævner også at I gerne vil se noget. Der synes jeg at Filippinerne vinder hvis det er strand, snorkling og dykning vi taler om. Egentlig natur generelt.
Thailand vinder nok på regulære turist 'sights' med deres mange smukke templer.
Så er der servicen. Thailand er jo kendt som 'smilets land' og det er det også, men Filippinerne er det ikke mindre. Tværtimod synes jeg at Filippinerne får dig til at føle dig rigtig velkommen, hvorimod Thailand måske er lidt mere 'betalte bekendte'. Jeg tror, som xim påpeger, at Thailand har så mange flere turister og derfor er smilet måske stivnet lidt. Måske også den kulturelle forskel spiller ind. Filippinerne tager imod med åbne arme, hvorimod Thailand inderst i hjertet føler at vi er nogen grimme 'langnæser'.
Sagt sådan lidt fladpandet er Filippinerne min kone og Thailand min elskerinde. Jeg elsker dem begge højt :-)
Hvad I end måtte vælge vil I få en fantastisk tur, som I aldig vil glemme.
Spørg endelig her eller på mail.
Rigtig god rejse.
Bedste hilsner
Niels
personligt mener jeg at alle fordelene hælder til filippinerne på nær en,som vi lige kan vende tilbage til.
som xim skriver er filippinerne unikke i det engelske sprog kontra resten af asien,ja faktisk det meste af verden,filippinerne er det næststørste engelsktalende land efter u.s.a.,hvilket gør det super nemt at rejse rundt der.
priserne er også lidt billigere end thailand,og landet er ikke overrendt af turister(endnu)
desuden er filippinerne den næststørste ø gruppe i verden med over 7000 øer hvilken giver muligheder for at være i fred for omverdenen
desuden er prostitution forbudt modsat thailand hvilket efter min mening gør filippinerne til et bedre familie rejsemål.
men hvad med selv at arrangere rejsen? køb flybilletterne, find ud af hvad i vil se og book derefter indenrigsfly til de steder i vil se,er i i tvivl om hvor i skal bo så spørg bare her på forummet,her er mange der kender hoteller/resorts og priser på dem
nu til ulempen i forhold til thailand og det er maden,det filippinske køkken kommer ikke i nærheden af det thailandske,så hvis i prioterer maden allerhøjest når i rejser så skal i vælge thailand :-)
god tur
tap
til spørgsmålet omkring cctravel og coco beach,kan jeg sige om cctravel at det er et meget fleksibelt rejsebureu og skulle der opstå nogen problemer bliver de som regel ordnet på stedet,har rejst med dem 5 gange og aldrig haft problemer
om coco beach: hovedsageligt kun danske turister der,super service,en del dyrere en andre steder,masser af aktiviteter om dagen,omend rimeligt dødt om aftenen/natten.Stranden ikke noget specielt men området omkring er fantastisk flot,og noget af det bedste dykning på filippinerne
alt i alt et ok sted hvis man bare er til afslapning og badeferie
mvh tap
Hej Tap
Nu er det ikke for at være på tværs, men jeg er ikke helt enig med dig om det Filippinske køkken. Det skal siges at jeg ikke bryder mig om meget stærk mad og det synes jeg er svært at undgå i Thailand.
Filippinsk mad. Tænk på en lapu lapu i sur-sød sauce. En omgang grillede eller dampede krapper. Grillede kæmperejer. Sizzlings i alle afskygninger. Ja, selv en adobo kylling kan smage fremragende. Jeg synes godt man kan få rigtig god mad på Filippinerne.
Jeg er til gengæld meget enig med dig i at gøre det selv. Det er meget nemt at booke flybilletter og hoteller hjemmefra og så kommer man til at bo lige der, hvor man gerne vil.
Slutteligt vil jeg gerne slå et slag for Bohol og Visayas. Nu nævnte Xim Bohol Beach Club og det så lækkert ud, men vi boede der ikke.
Desværre :-)
Bohol har i sig selv meget at byde på. Chocolate Hills, Tarsier aber m.m, men en kæmpe fordel er at man kan lave en meget fin f.eks tre ugers tur med minimal transport tid.
Fra Manila flyv til Bohol. Fra Bohol tag en hurtigfærge til Dumaguete på Negros. (halvanden time) Fra Negros sejl over til Cebu (25 min). Se Cebu og Cebu City og fly tilbage til Manila. Man kan snildt bruge en uge hvert sted og så har man set en masse, men også slappet rigtig meget af.
Chiang Mai og Phuket er dog også dejlige steder i Thailand :-)
Bedste hilsner
Niels
Jeg har en fordel: book hos jysk-rejsebureau ;-)
Tusind tak for allerede mange gode råd. Jeg må nok sige at vi er begyndt at hælde mere til Filippinerne end Thailand nu, gæstfriheden, knap så mange turister tiltaler os meget.
Vi vil nu prøve at undersøge muligheden ved fx. en uge på Coco Beach og en uge et andet sted....
Meen jeg tror ikke lige vi har mod på selv at booke fly, hotel osv. Det er første gang vi skal prøve at rejse i dette område så vi kunne godt tænke os en arrangeret tur, også så vi har nogle at henvende os til hvis der er noget der glipper...
Hej Ann-Brit.
C & C er mindst lige så professionelle som de større rejsebereauer, de gør bare tingene på en anden måde. I kan få en skræddersyet løsning, specielt tilpasset jeres ønsker, hvis det er det I vil. Vi har nu rejst med C & C 4 gange til Ph. og alle gange, har det været let, at få vore egne ønsker indpasset i rejsen. At 90 % af gæsterne på Coco Beach, er danskere, er nok lidt af en overdrivelse. Da vi sidst var der i Juli måned, var der ud over nogle danskere også Amerikanere, Koreanere, Franskmænd, Australiere, Tyskere og Italienere + et par natonaliterer jeg ikke helt fik fat i, hvor de var fra.
Man er ikke bundet til resortet hele tiden, det er bare at tage en Banka (Sejlende taxi) så er der div. strande + Porto Galera og "Tju-Bang" at besøge. Der kan også arrangeres forskellige ture for jer.
Er I til daseferie, så suppler turen med en uge på Boracay eller hvis I vil se noget, så tag f.eks. istedet til Banaue.
Da Filippinerne er vanedannende, så bliver der meget nyt at se, på de næste rejser derud.
Husk lige, at smage en af mine livretter, Sinegang Baboy
Rigtig god tur.
( foreløbig 6 x Ph.)
Hej tap
Det kunne godt ligne en medarbejder hos Jysk Rejsebureau der er inde for at forsøge fiske eller afsøge markedet :) :)
Vi har jo set dem tidligere i dette forum.
Hilsen
PNO
tap +PNO
Måske har I ret, vi har ikke hørt mere til na fra Jydsk rejseburea, og marven 99 er først kommet på i denne måned.
Måske skulle han lige have en chance for at be- eller afkræfte postulatet.
Hermed en opfordring til marven99, om at komme ud af busken.
Nu er det jo nok også sådan, at vi vel alle finder vore egne favoritter blandt rejsebureauerne, når vi rejser meget. Jeg har aldrig lagt skjul på, at min egen favorit er C&C, uden af jeg har økonomisk interesse i firmaet.
Hej Harly
Det var et skud i tågen. Jeg aner ikke om marven 99 er ansat.
Er det en ansat i bureau ser jeg da gerne at man spiller med åbne kort og skriver det. Så ved man det er en såkaldt "prof" der er på banen :) :)
Hilsen
PNO
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.